[netwerk]thuiswerken via vpn op 2 LAN's

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
Ik heb een vpn-tunnel aangelegd tussen mijn thuiswerkplek en de zaak. De firewall bekijkt of het verkeer via LAN1(extra beveiligd) of LAN2 (algemeen) moet. Ik wil nu dus eigenlijk gebruik maken van een programma op pc1 (op het werk), welke data verstuurd via LAN1. Ik heb een tunnel tussen thuispc en LAN2.

Is het mogelijk om de desktop op het werk op een manier over te nemen, zodat ik het programma op pc1 kan gebruiken thuis? Het lijkt me dat ik met VNC / remote desktop (en portforwarding uiteraard) een heel eind moeten komen, maar ik heb geen idee hoe ik dit beveiligd op kan zetten zodat het over de verschillende LAN's loopt.

Of is dit niet mogelijk?

PC1 heeft slechts 1 IP-adres, de firewall splitst alles.

• Paultje3181
Iemand enig idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de tunnel is toch al je beveiliging ? contact is geen probleem dat had je voor mekaar met dezelfde tunnel ?

dus ik zie je probleem niet

Iperf

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor de duidelijkheid, klopt het dat LAN1 en LAN2 allebei van je baas zijn (en dus niet bij jou thuis liggen)?

Als je al een VPN hebt dan zou dat voldoende beveiliging moeten zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Paultje3181
LAN1 en LAN2 zijn beide op de zaak. Het programma gaat via LAN2. Ik kom binnen via LAN1. Ik wil met een remote desktop oid mijn pc op de zaak overnemen zodat ik het programma kan gebruiken. Als ik gewoon los VNC zou doen, worden dit soort pakketten waarschijnlijk tegengehouden. Dus vandaar eerst het koppelen van de netwerken via vpn en dan via remote desktop inloggen op de pc op de zaak...

Maar ik weet dus niet goed hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en of het gaat werken...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar ik heb geen idee hoe ik dit beveiligd op kan zetten zodat het over de verschillende LAN's loopt
nou laten we maar bij het begin beginnen he,
je moet dus een verbinding maken naar een extra beveiligd vlan. als ik je hoor praten ben je niet de admin
advies: vraag aan admin, Die netwerken zijn niet voor niets gescheiden

als je wel de admin bent. kom je toch met verdomt weinig info em moet je je schamen :+ .

Iperf

• Paultje3181
We zitten hier in een klein bedrijfje met 5 werknemers, zonder ICT-afdeling. Ik ben zelf leidinggever en degene met het meeste verstand ervan, maar voor mij is dit ook gewoon nieuw. Ik hoef me dus niet te schamen, aangezien ik geen enkele opleiding oid in de ICT heb. ;)

Maar op wat voor termen zou ik kunnen zoeken om zoiets in gang te kunnen zetten? Ik wil dus van PC thuis naar PC werk, nadeel is dat hier een EDGE firewall tussen zit die op de een of andere manier alle pakketten bekijkt waar deze naartoe moet (via LAN1 of LAN2). Vandaar dus dat ik een beveiligde VPN-verbinding via de losse lijn (LAN1) wil om zo mijn desktop op het werk over te nemen. Vanuit daar moet ik dan zonder dat de EDGE het merkt programma gebruiken welke data via LAN2 (extra beveiligd) stuurt.

Verwijderd

Je doet veel te moeilijk!

Maak een account aan op www.logmein.com en je kan vanuit waar dan ook en hoe dan ook al je PC besturen.

Ik werk zelf met de Free versie maar als je wat extrza features wil kan je evt de betaalde Pro versie nemen.

Ik stuur met de Free versie momenteel meer dan 100 PC's aan en werkt prima en....veilig :) :) :) :) :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ligt je probleem in het verbinden met de lan1 pc op een beveiligde manier (wat met de tunnel al is gedaan),
of ligt het in de cominicatie van lan1pc naar lan2 ?

Iperf

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Wie beheert er de EDGE firewall? Aan die persoon moet je vragen of hij een vpn passthrough kan instellen naar je werkpc waarvan je het programma wenst te gebruiken. Dit moet op zich geen enkel probleem zijn, zo log ik in bij vele van mijn klanten en op het netwerk van het bedrijf eender waar ik me bevind. Je moet het ook niet te moeilijk willen maken he

• Paultje3181
Het probleem is dat de EDGE beheert wordt door de makers van het programma... Dit doen ze dus niet, want dan verkopen zij minder programma's...

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Dat klinkt me als iets wat je onmiddellijk kan aanpassen, je gebruikt hun programma, heb er voor betaald en wil dat ook van thuis uit gaan gebruiken. Er zijn niet meer gebruikers en als je het via remote desktop of eender wat wil gaan gebruiken dan zijn er zowiezo al geen nieuwe licenties en dergelijke nodig. Jij kan als klant toch best zeggen wat je wil,zij moeten (nu ja moeten is veel gezegd) toch de wensen van hun klanten voldoen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of je koopt er een router bij (2e gateway dus) die aleen verkeer van jou pc naar lan2 toestaat
of je duwd een 2e netwerkkaart in je pc.

absoluut niet netjes .. maar al je het niet voor elkaar krijgt moet je toch wat

je kan ook denken een een kvm via vnc idee.
http://www.realvnc.com/products/KVM-over-IP/index.html
-> http://www.adder.com/uk/Default.aspx

dit houd de netwerken absoluut intact.

Iperf

Pagina: 1