Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Na heel wat topcis te hebben afgezocht hier, heb ik nog steeds niet het juiste antwoord kunnen vinden. Vandaar maar even een eigen topic geopend...

Ik ben van plan om op korte termijn eindelijk een platte tv aan te schaffen. Als ik het doe dan doe ik het ook meteen goed en wil ik wel kwaliteit (prijs is dan ineens niet meer zo belangrijk).

Ik ga voor een scherm van 42 of 46 inch, daar ben ik nog helemaal niet uit.
Aangezien deze tv een hoop geld gaat kosten is mijn grootste zorg het fenomeen dode pixels; ik heb geen zin om mij voor een hoop geld aan een paar rode of groene puntjes te moeten ergeren...

Nu gelden voor mij de volgende afwegingen (met bijbehorende vragen):

*Ik weet uit pc monitor ervaring dat dode pixels bij LCD's nogal eens voorkomen. LCD als tv valt dus voor mij af.

*Van plasma heb ik mij altijd laten vertellen dat dode pixels hierbij nooit voor (kunnen?) komen, maar de laatste tijd heb ik wel weer wat gelezen dat dit wél mogelijk is. Wat is hiervan waar?

*LED is dan weer het laatste technische hoogstandje en lijkt mij samen met plasma een van de beste keuzes. Ik heb echter gelezen dat LED eigenlijk een LCD tv is maar dan met andere lampen. LED lampjes kunnen volgens mij een eeuwigheid mee (heb ook wat LED verlichting thuis en die doen het al jaren super). Ik vraag mij dan ook af: kunnen dode pixels bij LED nu wel of niet voorkomen?[/list]

Ik weet het, een hoop vragen :o . Maar ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Een plasma kan wel degelijk dead pixels hebben. Van de plasma-fabrikanten heeft Panasonic de beste garantie, je krijgt normaal gesproken een ander exemplaar ook als je maar één dode pixel hebt.

LED LCD heeft weinig te maken met LEDjes hoor. Enkel de backlight is vervangen door een (of meer) LED(s). Ook hier kunnen dus gewoon dode pixels optreden. De benaming LED is mijns inziens dan ook heel slim gekozen om consumenten te laten denken dat het daadwerkelijk een LED televisie is.

Nickname does not reflect reality

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Precies, LED slaat puur op de achtergrondverlichting. Daarvoor zit nog een doodgewoon LCD paneel.

Maak je niet al te druk om dode pixels. Dit komt echt nauwelijks nog voor.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:44:
Precies, LED slaat puur op de achtergrondverlichting. Daarvoor zit nog een doodgewoon LCD paneel.

Maak je niet al te druk om dode pixels. Dit komt echt nauwelijks nog voor.
Ik koop al sinds 1997 alleen maar IIyama schermen, koop ik laatst bij Informatique een 20" Samsung LCD computer display ZONDER pixelgarantie (omdat ik ook dacht dat het niet meer voorkwam) ziiten er TWEE dooie pixels midden in het scherm.

Helaas te weinig voor garantie via Samsung.. voortaan maar weer IIyama computer displays.

Overigens heb ik 3 LCD tv's van Samsung in huis die wel perfect zijn :)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Als je de televisie via internet of telefoon koop kun je hem altijd binnen 7 dagen terugsturen. Je maakt dan gebruik van de 'zichtperiode' en kunt hem terugsturen als er een dode pixel in zit.

Hou er rekening mee dat je de verzendkosten terug zelf betaald. En met een tv van 20 kilo kan dat misschien prijzig worden.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 22:32
jhu schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

Ik koop al sinds 1997 alleen maar IIyama schermen, koop ik laatst bij Informatique een 20" Samsung LCD computer display ZONDER pixelgarantie (omdat ik ook dacht dat het niet meer voorkwam) ziiten er TWEE dooie pixels midden in het scherm.

Helaas te weinig voor garantie via Samsung.. voortaan maar weer IIyama computer displays.

Overigens heb ik 3 LCD tv's van Samsung in huis die wel perfect zijn :)
Nou, ik zal je meteen uit de droom helpen ;)

Mijn eerste hdtv was een Iiyama 30 inch lcd en ik had toen nog geen verstand van hdtv's. Die waren toen nèt op de markt trouwens.

Na 3 weken viel me ineens een dode pixel op, precies in het midden van het scherm. Die zat er natuurlijk al vanaf het begin, maar het was me nog niet opgevallen.
Zelfs bij films of games kon ik het soms zien.

Hemel en aarde bewogen, maar Iiyama vertikte het om er iets aan te doen.

Iiyama had bij mij ook een naam van grote waarde, maar ik koop nooit en never meer een Iiyama. Wat een prutsers.

Nu heb ik 2 fantastische Panasonic plasma's met een verschil in beeldkwaliteit die enorm groot is tov de Iiyama. Geen lcd meer voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 19:37 ]

Pagina: 1