Goedemiddag,
Allereerst, ik ben nog redelijk nieuw met PHP maar voor mijn ervaring ben ik een nieuws systeem(pje) aan het bouwen. Ik zit al een tijdje met een probleem als ik een nieuwsbericht wil bewerken. De benodigde data wordt uit de MySQL database gehaald. Echter, als ik het bericht heb bewerkt en deze wil opslaan, gebeurd er 'niks'. Ik druk op de submit knop en dan staat er dat het bericht is ge-update. Helaas is dit niet het geval.
Wat heb ik geprobeerd?
-De code doorgespit
-Andere variabelen aan de 'bewerkte' gebieden geven (ik dacht dat het misschien eraan lag dat er twee maal dezelfde soort variabele werd gebruikt).
Jammer genoeg komt er geen error uit waardoor ik niet precies kan zien waaraan het ligt. Ik denk dat het probleem in het update gedeelte ligt, hoewel ik daar niet zeker van ben. Helaas kom ik er niet uit wat het probleem precies is
Mijn mysql database:
newsid title date content
Wie kan mij zeggen waar het probleem zich bevindt? Alvast bedankt
Edit: Excuses voor de titel, realiseerde me niet dat deze half afgewerkt was
Allereerst, ik ben nog redelijk nieuw met PHP maar voor mijn ervaring ben ik een nieuws systeem(pje) aan het bouwen. Ik zit al een tijdje met een probleem als ik een nieuwsbericht wil bewerken. De benodigde data wordt uit de MySQL database gehaald. Echter, als ik het bericht heb bewerkt en deze wil opslaan, gebeurd er 'niks'. Ik druk op de submit knop en dan staat er dat het bericht is ge-update. Helaas is dit niet het geval.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php // Get the id from the URL $id = $_GET['id']; // Retrieve the article by using the ID $result = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE newsid='".$id."'"); $row = mysql_fetch_assoc($result); // Get the title and content from the database $title = $row['title']; $content = $row['content']; if(!$_POST['submit']) { // The form echo '<form method="POST">'; echo 'Titel: <br><input type="text" name="title" value="'.$title.'"> <br>'; echo 'Bericht: <br><textarea name="content" cols="30" rows="5">'.$content.'</textarea><br>'; echo '<input type="hidden" name="id" value="'.$id.'">'; echo '<input type="submit" name="submit" value="Bewerk bericht"><br><br>'; } else { // Send the edited information to the DB $id = $_POST['newsid']; $title = mysql_escape_string($_POST['title']); $content = mysql_escape_string($_POST['content']); $query = mysql_query("UPDATE news SET title='$title', content='$content' WHERE newsid='$id'"); echo 'Het bericht is aangepast. <a href="index.php?ap=news">Ga terug naar het nieuws overzicht</a>'; } ?> |
Wat heb ik geprobeerd?

-De code doorgespit
-Andere variabelen aan de 'bewerkte' gebieden geven (ik dacht dat het misschien eraan lag dat er twee maal dezelfde soort variabele werd gebruikt).
Jammer genoeg komt er geen error uit waardoor ik niet precies kan zien waaraan het ligt. Ik denk dat het probleem in het update gedeelte ligt, hoewel ik daar niet zeker van ben. Helaas kom ik er niet uit wat het probleem precies is

Mijn mysql database:
newsid title date content
Wie kan mij zeggen waar het probleem zich bevindt? Alvast bedankt
Edit: Excuses voor de titel, realiseerde me niet dat deze half afgewerkt was