Hallo!
Eind september begint school opnieuw, en ik moet mij een laptop aanschaffen.. Ik ga een richting volgen met grafische ontwikkelingen en programmeren. De laptop moet dus redelijk uitgerust zijn..
Nu dacht ik eerst aan een macbook, maar dan had ik weer het probleem dat ik ook graag eens game..
Na wat zoeken ben ik op XXODD uitgekomen en heb ik een laptop samengesteld, enkel heb ik nog wat vraagjes aangezien ik hier niet zóveel over weet..
http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=443&e=1 (basis laptop)
Geconfigureerd naar:
# Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb)
# nVidia GeForce GTX260m
# 4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
# 320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
# Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander incl. PowerDVD Ultra
# 4GB Intel Turbo Memory module
Nu, mijn eerste vraag is betreffende de CPU..
Is een "Intel Core 2 Quad Q9000 (2,00Ghz, 1066Mhz, 6Mb)" beter of diegene die ik geselecteerd heb?
Ik dacht dat de quad core nog niet zo goed ondersteund was? En dat de Dual core dus nog wat beter is?
Het tweede was de grafische kaart, is het verschil tussen de 260 en de 280 groot genoeg om 195 euro meer te betalen?
Eind september begint school opnieuw, en ik moet mij een laptop aanschaffen.. Ik ga een richting volgen met grafische ontwikkelingen en programmeren. De laptop moet dus redelijk uitgerust zijn..
Nu dacht ik eerst aan een macbook, maar dan had ik weer het probleem dat ik ook graag eens game..
Na wat zoeken ben ik op XXODD uitgekomen en heb ik een laptop samengesteld, enkel heb ik nog wat vraagjes aangezien ik hier niet zóveel over weet..
http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=443&e=1 (basis laptop)
Geconfigureerd naar:
# Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb)
# nVidia GeForce GTX260m
# 4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
# 320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
# Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander incl. PowerDVD Ultra
# 4GB Intel Turbo Memory module
Nu, mijn eerste vraag is betreffende de CPU..
Is een "Intel Core 2 Quad Q9000 (2,00Ghz, 1066Mhz, 6Mb)" beter of diegene die ik geselecteerd heb?
Ik dacht dat de quad core nog niet zo goed ondersteund was? En dat de Dual core dus nog wat beter is?
Het tweede was de grafische kaart, is het verschil tussen de 260 en de 280 groot genoeg om 195 euro meer te betalen?