[VS2008] Access en Windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ik ben in de vakantie bezig geweest met wat programmeer werk. Dit heb ik gedaan in VS2008 op mijn Vista 32bit systeem. Nu wou ik dit op mijn laptop zetten met Windows 7 64bit RTM (MSDNAA). Nu heb ik het probleem dat mijn programma niks meer uit mijn Access 2007 database wil halen.

Ik heb dit probleem eerder gehad met Windows 7 build 7000 64 bit, toen kreeg ik een fatsoenlijke foutmelding waar ik op kon googlen en toen had ik dit probleem opgelost. En ik weet de oplossing niet meer. Ik dacht dat ik het via Project properties > Build > Platform target x64 opgelost had de vorige keer. Maar dit werkt nu dus niet.

Iemand die dit probleem ook heeft gehad en de oplossing wel nog weet? _/-\o_

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult echt wat meer informatie moeten geven, onder andere over de manier waarop je data uit de database leest, in welke omgeving ( taal? ) je het gemaakt hebt, etc.

We hebben immer geen glazen bol dat we kunnen zien wat je allemaal gedaan hebt.

Ik gok overigens gewoon op een ODBC driver probleem o.i.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 26-08-2009 14:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Omgeving / Taal = C#, .Net Framework 3.5.

Ik heb mijn Access database in mijn debug/bin map gezet. In mijn dbConnection.cs file heb ik
C#:
1
2
3
4
5
6
7
public static OleDbConnection connectDb()
{
      string connectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\"|DataDirectory|\\Treinsimulatie.mdb\";";

OleDbConnection connection = new OleDbConnection(connectionString);
      return connection;
}

En bovenaan natuurlijk wel

C#:
1
2
3
using System.Data.OleDb;
using System.Data.SqlClient;
using System.Data;

[ Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 26-08-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En welke foutmelding krijg je als het fout gaat?

Voor .NET hoef je niet perse apart te compilen voor een 64 bits systeem. Het nadeel van een 64 bits systeem is echter wel dat er 2 versies van het framework aanwezig zijn die je ook seperaat kunt configureren.

Maar mijn gok blijft nog steeds gewoon een probleem met ( de installatie van ) de driver.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
.

[ Voor 100% gewijzigd door whoami op 27-08-2009 01:03 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ok, ik heb een oud project geopend waar ik dit probleem ook had op mijn Windows 7 build 7000 installatie en daar krijg ik dus wel de foutmelding die ik nu niet kreeg bij het runnen van mijn programma.

code:
1
The 'microsoft.jet.oledb.4.0' provider is not registered on the local machine.

Via google krijg ik dus http://blog.crowe.co.nz/archive/2007/04/16/728.aspx en daar staat inderdaad wat ik dacht dat het was maar in plaats van x64 was het x86, wat ik overigens wel geprobeerd heb! Tevens heb ik wat andere instellingen overgenomen en het werkt nu :)

Verwijderd

In Win server 2008 64 bits heb ik het alsvolgt gedaan:

ApplicationPool opzoeken van de website, Advanced Settings, Enable 32 bit applications op true.

Op 2008/64 bits is er namenlijk geen 64 bits ODBC voor access

edit:
Slecht gelezen, je had het al opgelost

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 12:06 ]

Pagina: 1