• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 13:41
Hoi ik heb een HP Workstation XW 6000 met 2 Intel Xeon 2,80 Ghz processoren erop.
Nu maakt mijn pc meer het geluid van een stofzuiger die aan staat :p en daarom wil ik wat ventilatoren gaan vervangen met stillere om hopelijk dit probleem op te lossen. Nu zit er op dit moment 2 "Foxconn" cpu fans op maar deze maken volgens mij nogal wat herrie dus wil ik gaan beginnen met deze te gaan vervangen. Alleen kan iemand mij misschien adviseren met wat ik het beste kan pakken, zonder er al te veel aan te verbouwen zoals waterkoeling ofzo ;)
Alvast bedankt!

PS Eventuele extra tips om mijn pc stiller te krijgen zijn van harte welkom.

Vond nog wat info over de socket "Platform_ID = 24h / MC 02h (Socket 604 DP)" weet niet of je hier iets mee kan

[ Voor 8% gewijzigd door Lukzke op 26-08-2009 14:21 ]

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tsja, je hebt weinig info toegevoegd over de grootte van je huidige fans (dikte + lengte x breedte) Maar voor een écht stil systeem zou ik eens naar Noctua fans kijken; kosten een paar centen, maar dan heb je ook wat. Verder zouden andere processorkoelers waarschijnlijk ook geen kwaad kunnen.

Maar als het geluid mettertijd harder geworden is, dan kan het al helpen eens met een stofzuiger/ hogedruk (lucht) spuit de binnenzijde van je pc, en met name je processorkoelers eens schoon te zuigen/ spuiten.

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 13:41
Gewone ventilatoren zijn
2 - 80mmX80mm achterzijde
1 - 90mm voorzijde
2 - cpu coolers voor Intel Xeon 28,ghz Socket 604 en afmetingen ong zijn 80mm hoog incl ventilator bovenop en ventilator is 70mm x70mmx10mm

hopelijk kun je hier meer mee.

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50

Verwijderd

Misschien voor de gein even dit topic doorlezen dan zul je er achter komen dat dit draadje totaal overbodig is omdat er al zoveel over te vinden is op GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1246480