Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lettertype imbedden in een pdf

Pagina: 1
Acties:

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:13
Hallo allemaal,

op onze school zijn er leerkrachten die speciale lettertypes gebruiken, bv voor de cursus Grieks. De bedoeling is dat de cursus omgezet wordt in een .pdf zodat hij makkelijk kan doorgegeven worden zonder dat er opmaak verloren gaat.

Nu heeft een leerkracht thuis het Griekse lettertype "skgreek" geïnstalleerd en de cursus gemaakt in Word. Bij het omzetten naar .pdf staat dit lettertype er in, maar op het ogenblik dat deze op een andere computer geopend wordt is het lettertype verdwenen (tenzij het lettertype op die pc geïnstalleerd is uiteraard). Ik dacht dat dit sowieso meegenomen werd in een pdf? Blijkbaar niet dus. Ik heb reeds 3 verschillende manieren gebruikt om de pdf te maken:

1) via de office plugin in word
2) via zamzar
3) via pdf creator (virtuele pdf printer)

In Word is er wel een optie om lettertypes in te sluiten, maar dat werkt enkel als je het opslaat als .doc(x), niet bij pdf.

Mijn vraag is dus hoe ik bij omzetten van doc naar pdf het lettertype volledig kan insluiten (embedden) zodat dit op elke computer kan geopend worden. Dit zou met een gratis programma moeten kunnen.

bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Print het gewoon en scan naar PDF, neem aan dat je op school een multifunctional heb staan ;)

• mrb85
Liever iets professioneler als het kan, zonder kwaliteitsverlies ;-)

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57
Als je het professioneel wil, zou ik eens kijken naar LaTeX. Wel lastig om al je cursussen daarvoor om te schrijven, maar dan werkt het wel :)

Verwijderd

Al met het officepakket OpenOffice geprobeerd, maakt voor mij altijd prima de pdf'jes. Test it yourself

Edit: Moet je even kijken of je niet het lettertype "WenQuanYi Zen Hei Mono" hebt op windows.
Edit2: Je geeft zelf aan dat het met een gratis programma moet kunnen omdat het voor een educatief doel wordt gebruikt, ms word is sowieso niet gratis :?

En probeer Google Docs

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 15:20 ]

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Xe(La)TeX om precies te zijn, die kan alle op het OS aanwezige fonts gebruiken en die kun je gewoon de Griekse karakters in unicode voeren.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:48
CutePDF Writer al geprobeerd?

En anders printen naar PostScript en dan zelf converteren naar PDF met GhostScript.

• mrb85
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:17:
Al met het officepakket OpenOffice geprobeerd, maakt voor mij altijd prima de pdf'jes. Test it yourself

Edit: Moet je even kijken of je niet het lettertype "WenQuanYi Zen Hei Mono" hebt op windows.
Edit2: Je geeft zelf aan dat het met een gratis programma moet kunnen omdat het voor een educatief doel wordt gebruikt, ms word is sowieso niet gratis :?

En probeer Google Docs
In de meeste scholen gebruikt men MS Office, Open Office is geen oplossing voor mij. Ik zoek een programmaatje die het lettertype kan insluiten in de pdf, zodat ik op gelijk welke pc dat lettertype heb in die pdf, zelfs al is het niet geïnstalleerd op die pc. Ik dacht dat dit mogelijk was? Ook zonder de (dure) Adobe pdf toepassingen. Een virtuele printer of andere plugin zou ideaal zijn.

Verwijderd

Ja test dan mijn test document... gemaakt met openoffice.

• mrb85
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:55:
Ja test dan mijn test document... gemaakt met openoffice.
Je documentje werkt, wees gerust ;) Maar openoffice is helaas geen optie.

Met CutePDF writer blijkt het te lukken! Bedankt 'Wens' en anderen voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1