Toon posts:

Nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een laptop waarvan de voeding mogelijk kapot is. De laptop is gevallen terwijl de voedingskabel nog aangesloten was, deze is nu naar binnen gedeukt en geeft geen connectie meer.

Ik probeer de onderste kap te demonteren maar deze komt niet los, heeft iemand ervaring met het verwijderen van de onderste plaat van een acer aspire7110.

Is het mogelijk om deze voeding te vervangen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even voor de duidelijkheid, de adapter is nog wel heel?

Het kan zijn dat je onder de schanieren van de laptop ook nog wat schroeven los moet draaien om de onderplaat open te krijgen. Toetsenbord moet er misschien uit, of het plastic plaatje boven het toetsenbord. Dit is per model verschillend. De kapjes op de schanieren kun je meestal losklikken of naar buiten schuiven.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Je voeding zit extern, de adapter. Deze is sowieso wel te verangen als je die bedoelt. Ik denk echter dat je eerder de voedingspin bedoeld. Die zijn ook wel te vervangen door een nieuwe pin op het moederbord te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, het is de voedingspin in de laptop. de adapter werkt nog prima op een andere acer laptop.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat wordt in ieder geval een middagje solderen. Misschien kun je ergens een defecte oude donor laptop op de kop tikken met hetzelfde chassis deel.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

maar dan zal ik eerst de zwarte kap er af moeten krijgen ;P
Pagina: 1