Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP 64] Live Messenger werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Xp 64 bit en Live Messenger werkt niet (meer). Ik heb altijd eerst versie 8.5 zonder problemen gebruikt maar nu zegt hij dat ik een nieuwe versie moet installeren. Als ik dat doe gaat hij een bestand downloaden, daarna geeft hij een foutmelding. Als ik gewoon Live Messenger van microsoft.com download krijg ik dezelfde foutmelding:
Programma kon niet worden geinstalleerd
De gekozen programma's zijn niet geschikt voor dit besturingssysteem.
Fout: os_check: 0x80280004
Volgende stappen: Controleer de systeemvereisten voor meer informatie
Deze melding krijg ik bij het openen van wlsetup-custom.ex en wlsetup-web.exe. Ik heb al gezocht op google en zie ik overal dat Windows Live Messenger niet meer werkt op Windows XP 64 bit. Hoe krijg ik nu Live Messenger weer werkend?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XP64 wordt niet meer ondersteund door WLM, staat ook bij de system requirements.

Maar zie hier hoe je het alsnog kan installeren:
Lizard in "Het Windows Live Topic"

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 26-08-2009 12:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:38:
XP64 wordt niet meer ondersteund door WLM, staat ook bij de system requirements.

Maar zie hier hoe je het alsnog kan installeren:
Lizard in "Het Windows Live Topic"
Hij doet het. Bedankt!

Verwijderd

Ja, ik heb dit probleem ook ineens, tot vandaag werkte het prima, maar sinds een reboot kon ik niet meer inloggen.

Ik vraag me af, welke leeghoofd dit weer eens heeft bedacht.

Nu eens de patches proberen.

Cu,

------
·-=[ Moonwalker ]=-·

Mooi gefixed, gelukkig het werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 14:12 . Reden: Toevoeging ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Hier even een
.

Tutorial voor Windows Live Messenger @ XP x64:

1: Download msn/wlm door hier te klikken en rechts op de DOWNLOAD knop te drukken.
2: Download de Patcher hier
3: Open de patcher, en patch de wlsetup-custom.exe uit stap 1.
4: Installeer de wlsetup-custom.exe (die gepatched is)

Bij mij werkt het nu als een zonnetje iig :)
(behalve dat hij nu vet lelijk is en ik die groene/oranje/rode bolletjes voor de namen irritant vind :( )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 23:00
ahh er is een topic over :p
Wat bezielt om het ineens zomaar over te zetten zonder alternatief :/

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens zijn er ook andere programma's die het WLM/MSN-protocol ondersteunen, zoals Pidgin, welk een heel mooi alternatief is :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 26-08-2009 20:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:54
Zelfde probleem hier. Wat is dit nou weer voor iets geks van Microsoft om XP64 ineens niet meer te ondersteunen!

Ik ga gelijk het patch gebeuren proberen.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:46
DNS666 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:15:
ahh er is een topic over :p
Wat bezielt om het ineens zomaar over te zetten zonder alternatief :/
Belachelijk ja, als ik toch gewoon 8.5 wil houden dan mag ik dat toch zeker zelf wel weten }:|

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:08

TheVMaster

Moderator WOS
Da-WiZZy0n schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Belachelijk ja, als ik toch gewoon 8.5 wil houden dan mag ik dat toch zeker zelf wel weten }:|
Ach..heeft vast te maken met beveiligingsaspecten (of toch inderdaad de afbouw voor ondersteuning voor Windows XP)....

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
TheVMaster schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Ach..heeft vast te maken met beveiligingsaspecten (of toch inderdaad de afbouw voor ondersteuning voor Windows XP)....
afbouw voor ondersteuning tot daar aan toe, dit is gewoon mensen blokkeren van msn, win98 gebruikers kunnen toch ook nog msn'en?

mja, achter elke "misstap" schuilt wel een logica

if it is not broken, don't fix it!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Voor de mensen die al hebben geupdate, en de oude MSN/WLM toch liever hadden: (like me :P )

Op mijn ouders pc staat ook WLM, maar deze heeft nooit gevraagd of ik wilde updaten (dit was alleen eergisteren het geval waarschijnlijk)
Nu heb ik vanaf die pc dus de map Windows Live uit de Program Files gekopieerd, en deze nu op mijn XP x64 systeem gezet, en dit lijkt prima te draaien :D

Ik was echt zooo zat van het het nieuwe foto's/screenshots delen (wat ik redelijk vaak doe).
Met de oude WLM kon je dan altijd kiezen voor Accepteren of Opslaan als,
zodat deze meteen full-screen zichtbaar is, maar met de nieuwe WLM krijg je een lelijke verkleinde afbeelding te zien.... (die overigens ook nog eens gruwelijk irritant vóór je getypte tekst zit)

Ik denk, ik plaats het even op het forum, voor de mensen die ook terug willen naar de oude versie :)
Deze lijkt nog gewoon te werken dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 29-08-2009 01:25 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1