Toon posts:

Bios Logo is te groot....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een logo in m'n Bios wil flashen, geeft het flash progje aan dat de flash file te groot is en dus niet in de bios kan...
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Logo kleiner maken...

Verwijderd

Hoe zet je eigenlijk dan een logo in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 16:43 schreef iFc-Freaky het volgende:
Logo kleiner maken...
Ik heb hem even groot als het originele logo wat er nu voor staat...

Verwijderd

Toch iets kleiner maken

Verwijderd

dit probleem heb ik ook met mijn asus k7m mobo en ik weet het niet het kleiner maken werkt niet echt mischien eerst logo eruit halen en dan de nieuwe erin ik heb het gevoel dat die logo niet over de oude heengeschreven word ,kweenie!

Verwijderd

ik had dat ook ik heb het opgelost door cbrom 224 te gebruiken. dus zoek is naar de laatste versie van cbrom voor mijn soyo k7VTA-B met award bios was dat de oplossing.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
ik weet:
je eeprom (flashrom) kan maar 150 keer mee, of dat wil zeggen 150 x flashen, dat is op zich vrij veel, maar elke keer als je hem flashed wordt ie iets gaarder...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:36 schreef het_beest het volgende:
ik weet:
je eeprom (flashrom) kan maar 150 keer mee, of dat wil zeggen 150 x flashen, dat is op zich vrij veel, maar elke keer als je hem flashed wordt ie iets gaarder...
waar heb je dat vandaan??!?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
ik doe een mcse cursus... win2k + hardware a+ training
het boeit niet, het is nutteloze info, want niemand haalt 150x flashen...

Verwijderd

Ik was mischien wat te beschijden. maar ZO gaat het dus lukken:

Het was ook bij je oude logo. dus is dr verder niets mis. dus licht het ergens anders aan. Namelijk het programma'tje

Je moet cbrom6 maar is proberen of hoger
http://www.riverdale.k12.or.us/linux/bookpc/cbrom6.exe

Dit gaat het probleem in iedergeval verhelpen.

Verwijderd

wat heeft dit met OCing of CMing te maken :?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:05

Part

Helemaal niets.....

150x flashen is onzin. De meeste fabrikanten geven een garantie tot 1.000.000 program/erase cycles. Telkens als je de bios opstart word er ook info naar de bios chip geschreven. 150x zou dus betekenen dat je computer binnen een halfjaar dood is als je hem elke dag opstart! ;)

http://www.amd.com/products/nvd/overview/5volt/5volt.html

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat ik op mijn p1 bordje (dat was dus lang geleden) het volgende had:

Het mooie bmp'tje wat ik had gemaakt wilde er alleen in als ik hem in paint inverteerde. Vervolgens kon ik de twee kleuren die ik wilde gebruiken alsnog instellen in het progje voor de conversie naar een formaat voor dat bios-flash-prog, maar het is opzich wel vreemd.

Ik kreeg het vermoeden dat het plaatje er niet als data instaat maar als een soort van asm die het plaatje opbouwt, waardoor niet al te veel details mogelijk zijn.
Pagina: 1