Toon posts:

vraagje van een onervaren (hopelijk) aanstaande overklokker

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal echt geen kaas (laat staan het brood en de boter) gegeten van overklokken, dus ik had een paar vraagjes:

Is het niet zo dat als je een processor overclockt boven de max waarde van het moederbord, dat je moederbord dan kapot gaat?

Wat voor koeling kan je er het beste op zetten en hoeveel kost dat?

Ik heb een PI 100 Mhz (eigenlijk dus 98 geloof ik) die ik wil overclocken. Ik heb en moederbord dat max 200 mhz ondersteunt, kan ik er dan een 200 Mhz (als ik die kan vinden) inzetten en die overclocken? Zo ja, tot hoever en zo nee, kan ik mn oude 100 Mhz overclocken naar 200 Mhz?

Met een oude moederbord, hoe gaat dat dan, je jumpers anders afstellen ofzo?

Graag antwoord, want ik weet er echt niks van. Als je te verlegen bent om een reply te posten icq me dan ff.

by the way volgens mij moet je dit ook nog weten:

16 mb edo, 48 mb fpage
Rhino 6vx mobo

als er nog meer bij moet zeg dat dan ff, dan zet ik het er gelijk bij

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

zonder lullig te willen doen, je hebt iets uit de vergeten oudheid en je zal op je eigen gegevens moeten varen. ik kan je wel vertellen dat je nooit geoeg winst zal boeken om het intertessant te maken (behalve voor de fun van het klooien zelf).

en ja, je mb kan kapot gaan net als je cpu zelf, maar ook een heleboel andere ingewanden van je pc kunnen raar gaan doen.

en nee, ik denk niet dat je van 100 naar 200 zal redden, als je heel goed scoort doe je misschien 50%

suk6

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een P-100 loopt op 1,5x66 Mhz. Kijk in het boekje van je mobo, of op de website, of dit mobo ook een FSB van 75 kan afgeven, je processor loopt dan op 1,5x75 =112,5 Mhz.
Dan kan je 1,5x83 Mhz proberen (als dit op je mobo zit, waarschijnlijk niet, maar wie weet.
Anders is 2x60Mhz een optie, dan 2x66, 2x75, 2x83.

Bij een FSB van 83 Mhz kunnen andere dingen in je compu moeilijk gaan doen, zoals je videokaart, harddisk etc. Dan terugzetten.

Persoonlijk denk ik niet dat je heel erg ver komt met een P-100. Waarschijnlijk ondersteunt je mobo alleen 60 en 66 Mhz FSB, dus is alleen 2x60 en 2x66 een mogelijkheid, misschien (als je geluk hebt) 2,5x60 of 2,5x66, maar dat is wel heel veel.

Succes!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb een 133 nog ergesn staan en die kan met geen mogelijkheid opgeklokt worden. ook al verzette ik de voltage multiplier (3x max) en bus (66 max) het mocht niet baten

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb hem even stabiel op 120, 133 en 166 laten draaien, met de ramen wijd op en om dat ik nog geen extra koeler heb.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Um...wat noem je stabiel? Ik denk niet dat die 166 mhz lang volhoudt...66% winst lijkt me zeer onwaarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
ik zei toch even?

Verwijderd

Uhh even is relatief dus 3 sec?
Pagina: 1