Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[mobile/bug] T-Mobile G2 touch wordt herkent als HTC Dream

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,
Ik vind het nieuwe grading systeem van tweakers voor mobiele telefoons echt geweldig!
Alleen wordt mijn T-Mobile G2 Touch (rebranded HTC Hero) herkent als zijn mindere broertje de T-Mobile G1 (de rebranded HTC Dream).
Dit heeft als gevolg dat de G2 geschaalt wordt in de klasse D, hoewel deze makkelijk kan functioneren in de klasse B. En heb dat nu dan ook geforceerd aangezet.

Ik weet dat het herkennen ligt aan de WorflDB, maar het is me niet gelukt daar de data te wijzigen zodat de telefoon wel juist herkent wordt.
In alle wanhoop meld ik daarom deze bug hier in de hoop dat deze verholpen wordt voor andere Hero en G2 gebruikers.

Mocht er voor het oplossen van de bug meer informatie nodig zijn (bijvoorbeeld header informatie voor WorflDB), dan ben ik beschikbaar.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Best kans dat die nog niet in de WURFL DB staat en daarom terugvalt op de G1 - de UA zal daar wel het meest op lijken dan.

Als je de volledige User-Agent hebt dan kan ik 'm in onze eigen patchfile toevoegen :)

edit: nvm: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.5; nl-nl; T-Mobile G2 Touch Build/CUPCAKE) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 26-08-2009 14:13 ]

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Overigens heeft de G2/Hero ook maar een resolutie van 480x320, of heeft hij toevallig ook touch-zoom support?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:00:
Overigens heeft de G2/Hero ook maar een resolutie van 480x320, of heeft hij toevallig ook touch-zoom support?
De Hero heeft idd geen resolutie van 600 bij X, maar hij draait wel bijna dezelfde browser als de iPhone en heeft multitouch zoom. ook heeft de Hero meer geheugen dan de G1.

Hier is de header info :
HTTP_ORIGIN: http://www.wurflpro.com HTTP_MAX_FORWARDS: 10 SERVER_NAME: 127.0.0.1 HTTP_ACCEPT_ENCODING: gzip HTTP_CONTENT_TYPE: application/x- www-form-urlencoded HTTP_USER_AGENT: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.5; nl-nl; T-Mobile_G2_Touch Build/CUPCAKE) AppleWebKit/528.5+(KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1 HTTP_X_FORWARDED_HOST: www.wurflpro.com CONTENT_LENGTH: 145 PATH_INFO: /h HTTP_HOST: 127.0.0.1:8001 HTTP_ACCEPT_LANGUAGE: nl-NL, en-US SERVER_PROTOCOL: HTTP/1.1 SCRIPT_NAME: / REQUEST_PATH: /h HTTP_CONTENT_LENGTH: 145 SERVER_SOFTWARE: Mongrel 1.1.1
REMOTE_ADDR: 127.0.0.1 HTTP_REFERER: http://www.wurflpro.com/h CONTENT_TYPE: application/x-www- form-urlencoded HTTP_VERSION: HTTP/1.1 HTTP_ACCEPT_CHARSET: utf-8, iso-8859- 1, utf-16, *;q=0.7 HTTP_COOKIE: REQUEST_URI: /h HTTP_X_FORWARDED_SERVER: 67.192.124.85 HTTP_X_WAP_PROFILE: http://www.htcmms.com.tw/Android/TMO/Hero/ua-profile.xml SERVER_PORT: 8001 RAW_POST_DATA: snoop%5Bbrand%5D=HTC&snoop%5Bmodel%5D=Hero&snoop%5Bcountry%5D=Netherlands&snoop%5Boperator%5D=T-Mobile&snoop%5Bemail%5D=mail.com GATEWAY_INTERFACE: CGI/1.2 HTTP_ACCEPT: application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5,application/youtube-client

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

T-Mobile rebranded Hero toegevoegd en pointing-method van de Hero aangepast naar touchscreen_w_zoom

Nu nog even updaten...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.