Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2000] Netwerkwachtwoorden beheren

Pagina: 1
Acties:

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 18:13

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Ik heb via een browser een verkeerd netwerk wachtwoord ingevoerd en zou dit graag resetten of weghalen.

Onder XP ken ik onder de gebruikers accounts, de functie "Netwerkwachtwoorden beheren". Daar kan ik eventueel foutief ingezette netwerkwachtwoorden aanpassen of verwijderen. Hier heb ik het probleem onder XP mee opgelost.

Nu ben ik opzoek naar hetzelfde, maar nu onder Windows 2000. Dit kan ik niet vinden onder de gebruikers account aldaar, de CTRL-ALT-DEL "wachtwoord wijzigen" en de browser wachtwoorden, levert niets op.

Dieper zoeken via google of hier op tweakers, geeft meestal links naar locaties die oplossingen geven voor "verloren (netwerk) wachtwoorden", etc.

Kan iemand mij zeggen hoe ik de XP procedure kan inzetten voor Win 2000?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Ik vind het allemaal maar erg vaag .... Oa onderstaande is wel handig om te weten.

1. Wat voor site heb je je wachtwoord ingevoerd en welk (type) account (het account waarmee je ook op windows inlogd ?
2. Betreft het een domein account ?

[ Voor 11% gewijzigd door punisher007 op 26-08-2009 12:24 ]

http://blog.bjornhouben.com

• shadowrune

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Het gaat om een server account van Synergy. Dat draait op een server, waar ik via een browser op aanlog.
Dit staat los van het netwerkwachtwoord op de computer, maar komt soms wel qua naam overeen.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Volgens mij snap ik wel een beetje wat je bedoelt :) Kijk eens of je hiermee geregeld krijgt wat je wil:
http://kb.iu.edu/data/alcx.html

http://blog.bjornhouben.com

• shadowrune

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Dit is niet wat ik bedoel, het probleem zit zeker niet in de browser, maar dieper in het OS.

In XP doe ik het alsvolgt en los het hier mee op: Link

Volgens mij gaat het om een domein wachtwoord, maar kan dit niet duidelijk omschrijven. Daarom dit plaatje.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
control keymgr.dll ? Exact Synergy is gekoppeld aan de (pre-win2000) logon name van de user.

[ Voor 64% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2009 23:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• shadowrune

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Klinkt interessant, hoe doe ik dat?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klik start, run en typ:

control keymgr.dll

Druk op de Enter toets (deze zit een beetje aan de rechterkant van het toetsenbord, meestal)

8)7

[ Voor 31% gewijzigd door akimosan op 27-08-2009 09:52 ]

• shadowrune

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Bij het invoeren van het 'uitvoeren' commando control keymgr.dll gebeurd helemaal niets.
Ik zie "control" wel in de system32 map staan, maar op de hele computer is keymgr.dll niet te vinden.

Wat kan ik doen om dit toch op Win2000 aan te passen?

P.S. ik weet waar de "enter toets" zit, weet voldoende van de materie, maar ben absoluut niet thuis op Win2000.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die optie kent Windows 2000 niet want dat is juist nieuwnieuwnieuw voor XP (en hoger).

Voor Windows 2000 kun je eventueel zoeken hoe je de Protected Storage kunt schonen (dat is de service waardoor dat wordt opgeslagen) en daarvoor kom je wel genoeg hits tegen waar je dat mee kan doen.
Een zekere site met allerlei viewers die begint met een N zeg maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shadowrune

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Supr!

Hier ga ik verder zoeken, ziet er al veel belovend uit. Mijn dank is groot.
Pagina: 1