Windows 2003 DC opzetten in bestaand netwerk met domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
Ik moet in een kantoor waar een etage wordt verhuurd een server plaatsen en een domein opzetten. Ze maken voor de internet en netwerk voorzieningen gebruik van het bestaande netwerk.

Internet / Linux Firewall en DHCP server / Domein A

Nu wil ik de nieuwe server met daarop domein B toevoegen. Die heeft op de LAN verbinding een eigen IP adres gekregen van de Linux bak. Als ik op een client computer met ook een IP van de Linux bak de computer toevoeg aan het domein krijg ik een fout...

De volgende fout is opgetreden bij het lid worden van domein B

Een poging om de DNS naam van een domeincontroller in het domein waaraan de computer wordt toegevoegd om te zetten, is mislukt.
Controleer of deze client is geconfigureerd om verbinding met een DNS-server te maken die DNS-namen in het doeldomein om te zetten.

Kan ik dit fixen? Is het wellicht beter een tweede LAN kaart in de domein B server te stoppen en alle clients daar aan te hangen, en dan het IP adres uit de Linux bak als WAN te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zult er voor moeten zorgen dat je DC DNS server is voor je clients.Waarschijnlijk geeft die linux server nu een ander DNS adres mee aan de clients.

In je DC zul je bij de DNS role dan een forwarder in moeten stellen naar je eigenlijk DNS server zodat de clients ook op internet kunnen via die DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da lijkt me wel slimmer ja als je gescheiden domeinen wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
ik222 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:08:
Je zult er voor moeten zorgen dat je DC DNS server is voor je clients.Waarschijnlijk geeft die linux server nu een ander DNS adres mee aan de clients.

In je DC zul je bij de DNS role dan een forwarder in moeten stellen naar je eigenlijk DNS server zodat de clients ook op internet kunnen via die DNS.
Aangezien er voor alsnog slechts 3 clients zijn, heb ik de DNS gewoon op handmatig gezet, primair de DC B en secundair de Linux bak.
Op DC B hetzelfde gedaan met de LAN verbinding en in de DNS settings een forwarder naar Linux bak zoals je zei. Werkt prima nu, bedankt!
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:09:
Da lijkt me wel slimmer ja als je gescheiden domeinen wilt hebben.
Das waar, maar we hebben nog een aantal printers die door iedereen - uit verschillende domeinen dus - worden gebruikt, dus heb het nu even bij de makkelijke/snelle oplossing gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet niet de secundaire naar een niet-DC laten wijzen, dat gaat je problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

PC's in een domein altijd naar hun eigen DC's laten verwijzen, Als dat echt niet mogelijk is neem je andere DNS servers waar DNS forwarding opstaat zodat alsnog de juiste DNS server bereikt kan worden.

Een DC een DHCP adres laten gebruiken is tegen alle best practices, geef die een vast IP en vaste DNS instellingen. Een DC met 2 netwerkkaarten (en 2 IP ranges) is nog zo'n solicitatie om problemen, zorg iig dat enkel de NIC die in het LAN hangt zich kan registreren in DNS.

Persoonlijk zou ik kijken als je een appart subnet / vlan kan krijgen zodat er volledige afscheiding is tussen de 2 domeinen, want ik vermoed dat het om 2 apparte bedrijven gaat?

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1