Hallo,
Van de week gebeurde me iets heel erg vreemds.
Ik was bezig met onderhoud aan een server, op deze server moest op eth1 een lokaal ip gezet worden (192.168.1.0 range).
Nadat ik dus in de /etc/network/interfaces de eth1 had toegevoegd,
gingen er allemaal andere machines (in verschillende externe ranges) plat.....
Nadat ik dus al het rare gevoel had dat deze machine het veroorzaakte, ben ik in de core router gaan kijken naar de arp tabel.
en waarempel, de eth0(althans het mac adres ervan) van de betreffende server nam alle ips van de machines die down gingen.
Ik heb dus de machine meteen van het netwerk getrokken en toen herstelde de situatie zich na een aantal minuten.
Nadat de situatie had hersteld en de machine terug hong bleef het probleem ook weg?
Iemand enig idee hoe dit had kunnen gebeuren ?
Where the F*ck did i make a stupid mistake?
Nee de eth0 stond dus niet verkeerd ingesteld oid ( dus dat ik het ip van eth0 verkeerd had (gw ip ofzo) oid)
Van de week gebeurde me iets heel erg vreemds.
Ik was bezig met onderhoud aan een server, op deze server moest op eth1 een lokaal ip gezet worden (192.168.1.0 range).
Nadat ik dus in de /etc/network/interfaces de eth1 had toegevoegd,
en een network restart had gedaan, werd deze machine onbereikbaar enauto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.1.69
netmask 255.255.255.0
gingen er allemaal andere machines (in verschillende externe ranges) plat.....
Nadat ik dus al het rare gevoel had dat deze machine het veroorzaakte, ben ik in de core router gaan kijken naar de arp tabel.
en waarempel, de eth0(althans het mac adres ervan) van de betreffende server nam alle ips van de machines die down gingen.
Ik heb dus de machine meteen van het netwerk getrokken en toen herstelde de situatie zich na een aantal minuten.
Nadat de situatie had hersteld en de machine terug hong bleef het probleem ook weg?
Iemand enig idee hoe dit had kunnen gebeuren ?
Where the F*ck did i make a stupid mistake?
Nee de eth0 stond dus niet verkeerd ingesteld oid ( dus dat ik het ip van eth0 verkeerd had (gw ip ofzo) oid)
[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-08-2009 11:32 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner