Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde Group Policy gebeurtenissen

Pagina: 1
Acties:

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Een paar simpele acties via GPO drijven me een beetje in de hoek. Er zijn 2 verschillende dingen die ik wil bereiken :

1. Achtergrond moet goed op het scherm komen
2. Offline beschikbaar maken

Punt 1 is relatief simpel, echter gaat het niet altijd goed. Er is dus een policy op gebruikersniveau, hier staat onder User configuration > Administrative templates > Desktop > Active Desktop > 'Enable Active Desktop' = Enabled.
'Active Desktop Wallpaper' staat op Enabled met als onderliggende config :
Wallpaper name \\srv-01\Achtergrond$\achtergrond.jpg
Wallpaper style : center

Nu wordt de wallpaper goed weergegeven echter niet altijd, soms geeft hij 20% van de achtergrond weer aan de bovenkant van het scherm. Dus zeg maar een kleine balk.

Bij punt 2 dacht ik dat dit automatisch ging, maar blijkbaar niet. Als de computer opgestart is en de achtergrond is geladen trek ik de netwerkkabel eruit, druk op F5 (desktop wordt gerefreshed) en *plop* weg is de achtergrond.

Vooral puntje 2 is een vreemd probleem, en aangezien de computers offline gaan werken is het wel van belang dat dit gaat werken.
Kom niet aanzetten met "stel het onder de gebruiker in en je bent toch klaar". Dit moet werken, het heeft voorheen namelijk wel gewerkt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Logisch als je je wallpaper op center zet dat er soms een balkje is. Zet die op Stretch.

En voor die share Achtergrond$, maak deze offline beschikbaar.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
the-edge schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:26:
[...]
Kom niet aanzetten met "stel het onder de gebruiker in en je bent toch klaar". Dit moet werken, het heeft voorheen namelijk wel gewerkt.
Oh, nou, rustig maar. :S

Kun je het bestand niet naar lokaal kopiëren en dan een lokaal pad gebruiken als wallpaper name?
Over het centreren heb ik geen idee: geen ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 26-08-2009 11:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
(jarig!)
waarr staat de achtergrond?, anders kan je deze map "offline beschikbaar maken" geen id of dat via policy kan..

handmatig een folder syncen kan natuurlijk....

http://www.minasi.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24127
http://windowsitpro.com/a...9094/offline-folders.html

snel ff gelezen, via deze methode, zou het moeten kunnen werken.

*edit*

Kan dit niet via de share eigenschappen aan te passen? daar heb je 3 eigenschappen (van eigenschappen map, dan tab-blad delen te kiezen)

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/8986/cachek.th.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/8986/cachek.jpg O-)

2e optie dus kiezen, evt met de check box aan voor prestaties

[ Voor 36% gewijzigd door Dutch2007 op 26-08-2009 11:35 ]

• the-edge
Snake schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:29:
Logisch als je je wallpaper op center zet dat er soms een balkje is. Zet die op Stretch.
Sorry, is inderdaad niet helemaal duidelijk, zie plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/2128/78861384.th.jpg

Dus de hele achtergrond wordt 80% naar boven geschoven.
Excuses, klinkt inderdaad grof. Maar soms wordt hier het niveau nogal bevooroordeeld.
Dutch2007 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:30:
waarr staat de achtergrond?, anders kan je deze map "offline beschikbaar maken" geen id of dat via policy kan..
Voorheen was dit niet nodig om de achtergrond 'offline' te gebruiken. Het leek wel of het lokaal in het profiel werd opgeslagen.
De achtergrond staat op \\svr-01\Achtergrond$\achtergrond.jpg.

• the-edge
* the-edge fluit Still haven't found what i'm looking for ;(

Echt niet iemand met een knetterend goed idee?

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 27-08-2009 08:21 ]

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
the-edge schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:21:
* the-edge fluit Still haven't found what i'm looking for ;(

Echt niet iemand met een knetterend goed idee?
Kan je de achtergrond tijdens inloggen niet laten kopieren naar %systemroot% en dit path ook als path voor het achtergrondplaatje gebruiken?

Met een check dat wanneer die op de server verandert dat hij weer gekopieerd wordt?

Is misschien iets omslachtiger, maar je bereikt zeker wat je wilt bereiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou ook de voorkeur hebben inderdaad, omdat je dan de hele afhankelijkheid met die ene fileserver (leuk - hoe ga je dat oplossen over je hele netwerk als die machine uitgefaseerd wordt?) eruit haalt.

Bovendien ben je niet afhankelijk van een online/offline status van de betreffende netwerkverbinding, dus je buitendienstmedewerkers worden ook nog eens een stuk blijer van je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the-edge
alt-92 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:10:
Dat zou ook de voorkeur hebben inderdaad, omdat je dan de hele afhankelijkheid met die ene fileserver (leuk - hoe ga je dat oplossen over je hele netwerk als die machine uitgefaseerd wordt?) eruit haalt.

Bovendien ben je niet afhankelijk van een online/offline status van de betreffende netwerkverbinding, dus je buitendienstmedewerkers worden ook nog eens een stuk blijer van je.
Heb ik ook over nagedacht. Maar voordat ik dat 'traject' in wil gaan blijft het feit dat het eerst (met offline halen van de computer) het wel werkte.

Goed vooralsnog geen concrete oplossing, ga morgen (rustigste dag) eens even kijken om inderdaad het lokaal op te laten slaan en een lokale verwijzing te maken.

• the-edge
Omdat ik het me maar niet los kon laten heb ik inmiddels gedeeltelijk het probleem opgelost:

De background wordt nu goed weergegeven dmv GPO. Echter, als ik de netwerkkabel eruit haal, en de computer opnieuw opstart verdwijnt de achtergrond. Natuurlijk omdat deze op \\server\share$\ staat.
Voorheen ging dit wel en werd de achtergrond niet opnieuw 'opgevraagd' bij inloggen. Alles wat betrekking heeft met offline files is "Not configured".

Wat er gebeurd: ik log in (offline) > achtergrond wordt geladen > goede achtergrond is dus zichtbaar > achtergrond wordt 'ge refreshed' > achtergrond is weg en background color blijft staan.

* the-edge weet even geen raad meer.

[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 20-10-2009 10:18 ]

Pagina: 1