Datarecovery GetDataBack en Word-files

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,

ik heb een USB stick waar alles van gewist is en waar ik graag een aantal Word-documenten van terug wil, Met GetDataBack heb ik van alles kunnen zien, maar de Word documenten zijn alleen "corrupt" of ze willen niet openen in Word.
Kan het zo zijn dat GetDataBack de Word documenten verkeerd "ophaald"? Het programma kan wel foto's terug halen (ook niet allemaal). Wat zijn de mogelijkheden van het reparen van Word documenten (of het terughalen ervan)?
Via google kom ik rare tooltjes uit die Word documeten kunnen repareren, maar de virusscanner en windows defender gaat daar van piepen.

Heeft iemand nog tips?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Probeer de documenten eens te openen in OpenOffice, grote kans dat je in elk geval nog grote stukken tekst kan recoveren. In mijn eigen ervaring is OpenOffice beter in staat rotte bestanden in te lezen dan Word en Excel zelf.

Ik heb zo al meerdere malen rotte bestanden, in elk geval de inhoud, kunnen recoveren.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En anders aan de slag gaan met een simpele texteditor. Op die manier ben je wellicht je volledige opmaak kwijt, maar met wat geluk de inhoud niet.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
je zou ook nog een ander tooltje kunnen proberen zoals Testdisk o.i.d., in de FAQ staan er nog een aantal genoemd geloof ik.

Desktop | Server | Laptop

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Helaas... OpenOffice kan ze ook niet openen. Daanaast zie ik in een simpele teksteditor ook geen tekst, ik zie binaire data als tekst zeg maar.
Ik meen me te herinneren dat het Word 97 documenten zijn met formulieren erin (home brew facturering in Office).

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Geeft GDB dan wel aan dat de files nog in orde zijn? Of beter gezegd, is de data niet overschreven? Als het goed is kun je rechtstreeks in het programma de files ook openen met een text-editor of de toegewezen applicatie.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 09:21
Probeer eens met recuva je bestanden terug te halen.

En zijn het word 2003 of word 2007 documenten?
Pagina: 1