Toon posts:

[Airport Express] wel verbinding maar geen internet / muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents and dolls,

Afgelopen jaar prima gewerkt met:
- Telfort ADSL internet 20MB totaal
- bijgeleverde modem via UTP verbonden aan Airport Express
- tevens Home Cinema Set verbonden aan Airport Express
- thuisnetwerk functioneerde prima: internet & muziek streamen was top
- devices: laptop Dell/Vista en iPhone 3Gs

Enkele maanden geleden gaf de Airport aan dat er een software-update beschikbaar was (7.4.2 ipv 7.3.2 ofzo) maar als je wilde updaten dan lukte dat niet omdat er "een fout optrad tijdens het lezen van het apparaat". Kreeg ook een foutmelding met een nummer (iets van 70012 ofzo) en het airport-lampje ging van groen naar oranje maar internet/muziek bleef gewoon werken.

In augustus totale thuis-upgrade gedaan:
- nieuwe flatscreen
- nieuwe home cinema set
- Telfort ingeruild voor digitale TV van UPC en bijbehorende 25MB kabel-internet

Het nieuwe UPC-kabelmodem en de nieuwe Home Cinema Set ingeplugd op de airport express, maar krijg het niet meer werkend. Ik kan nog wel steeds connecten aan mijn oude draadloze netwerk (zowel op laptop als iPhone) maar kan geen muziek meer streamen en krijg geen internet door. Internet vanaf het kabelmodem via UTP direct in de laptop werkt wel.

Ik wil dus de Airport resetten en opnieuw installeren, heb al geprobeerd om:
- alle stekkers eruit gehaald en opnieuw opgestart (100x)
- kleine reset-knop op Airport ingedrukt (ettelijke malen)

maar ik blijf nog steeds het oude netwerk zien wat niet functioneert. Weet iemand wat de remedie kan zijn? Ik zit eraan te denken om de Aiport totaal te de-installeren, maar ik vraag me af hoe ik dat kan doen? Waar download ik de benodigde software? (Apple-site is best lastig hierover en Google gaf ook geen eenduidige uitkomst)

Alvast dank voor jullie moeite!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 15:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kun je nog wel bij je Airport met de Airport Utility van OS X? Ik heb zelf (nog) niet zo'n ding, maar het lijkt me dat je daar wel wat instellingen kunt maken/resetten/...?

[ Voor 47% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-08-2009 10:59 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgenavond even met een vriend kijken die er ook eentje heeft...
--MeAngry-- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:58:
Kun je nog wel bij je Airport met de Airport Utility van OS X? Ik heb zelf (nog) niet zo'n ding, maar het lijkt me dat je daar wel wat instellingen kunt maken/resetten/...?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben alle mogelijke resets geprobeerd, maar zonder resultaat. Heb het vermoeden dat 'ie stuk is, binnenkort naar de MacStore, hij is anderhalf jaar oud...