Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 06:47
Kent er iemand een toestel dat ook op netstroom blijft werken?
Vele toestellen kan je niet meer gebruiken als je ze op het net aansluit.

Zelf hebben we een Panasonic Lumix DMC-LX3, die perfect werkt,
alleen niet op netstroom.

( edit: het toestel werkt wel op netstroom, zie onderaan )

Het is voor een applicatie, waarbij werknemers aan een opstelling
foto's moeten nemen van hun werk, als kwaliteitscontrole.
Het zou dus fijn zijn moest men daar niet te maken krijgen met
het wisselen van batterijen; het toestel wordt wss ook ingebouwd
als diefstalpreventie.

De Lumix nam zelfs op 2,5 M nog prachtige beelden voor onze
toepassing, elke moderne compacte camera zou dus wss voldoen.

[ Voor 4% gewijzigd door webdevotion op 26-08-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47

Rannasha

Does not compute.

Ik weet niet wat voor kwaliteit foto's je nodig hebt, maar is een goede webcam geen oplossing? Omdat het ding aan een pc hangt kun je ook de stap van het downloaden van de foto's naar een harddisk overslaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
Species5618 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:
Ik weet niet wat voor kwaliteit foto's je nodig hebt, maar is een goede webcam geen oplossing? Omdat het ding aan een pc hangt kun je ook de stap van het downloaden van de foto's naar een harddisk overslaan.
We hebben de applicatie ontwikkeld met een webcam ( logitech af orbit ), maar de kwaliteit was ondermaats voor onze doeleinden. Ook op de professionele markt hebben we gezocht. Nu gebruiken we de webcam voor de live feed, waarna we via de software checken op een nieuw beeld, afkomstig van de compact camera, in combinatie met een eye-fi pro.

Heb je voorbeelden van "goede" webcams voor deze toepassing? ( zonder geinterpoleerde megapixels enzo )

[ Voor 6% gewijzigd door webdevotion op 26-08-2009 11:12 . Reden: vraag toegevoegd + typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
zoiets?

microsoft HD webcam met autofocus en een goede lens.

http://gadget.nl/visueel/...t-komt-met-hd-webcam.html

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
kan je voor die panasonic geen aparte netadapter krijgen? Dat is voor m'n canon ixus ook een optionele accesoire.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
De hierboven aangehaalde logitech cam heeft ook een prima lens en autofocus, maar is dus niet goed genoeg voor de toepassing.

Even nakijken ivm de netadapter. Maar ik vermoed dat het toestel niet bruikbaar is wanneer het aan het oploaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vermoed, vermoed. Misschien moet je het inderdaad eens uitproberen/nakijken in de handleiding/navragen bij Panasonic.

Die DC adapter lijkt mij juist bedoeld om de camera te gebruiken op netstroom, en niet om op te laden.

Een korte zoektocht op google brengt mij bij de DMW-AC5 net-adapter, waarmee je de camera gewoon nog kan gebruiken.

En die staat ook gewoon vermeld tussen de accessoires voor de LX3 op de panasonic site: http://panasonic.nl/html/...rentPage=2&trackInfo=true

En ook in de handleiding wordt de AC-adapter genoemd. Daar valt toch best wel uit op te maken dat de camera te gebruiken is met de AC-adapter aangesloten. Er staat zelfs expliciet dat die niet bedoeld is om de accu mee op te laden.

[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2009 13:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
abrakadaver schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:20:
kan je voor die panasonic geen aparte netadapter krijgen? Dat is voor m'n canon ixus ook een optionele accesoire.
Kan je dan met jouw ixus verder werken als hij aan de adapter hangt?

[ Voor 13% gewijzigd door webdevotion op 26-08-2009 13:43 . Reden: link verwijderd ( dubbel ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
Orion84 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:36:
Vermoed, vermoed. Misschien moet je het inderdaad eens uitproberen/nakijken in de handleiding/navragen bij Panasonic.
Voila: Panasonic gebeld en het is mij bevestigd dat het toestel werkt als het aan het lichtnet hangt met boven beschreven adapter.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
webdevotion schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:43:
[...]
Kan je dan met jouw ixus verder werken als hij aan de adapter hangt?
tuurlijk.
die adapter is niet voor 't laden van de accu's, daar krijg je bij canon een aparte lader voor.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1