Good Fella schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:59:
[...]
Behoud hij dan ook de zelfde stijl in verschillende browsers? Dat inset-effect zegmaar.
Dacht dat ik hier ook ooit mee bezig was en dat het niet werkte, maar dat is al weer zo lang geleden. Kan best zijn dat ik het fout deed
@RaZ: Een h1 kun je ook van een achtergrond plaatje voorzien hoor. Span er in en die op display none zetten is imo een betere manier om dat op te lossen, maar dat is een andere discussie.
Het is algemeen bekend dat browsers hr's, h's en p's anders renderen.
Een div met de juist background, hoogte, kan je cross-browser prima eenvouding stylen. Het dan niet weergeven van een element die in elke browser anders gerenderd wordt, voorkomt je dus een hoop problemen. Je moet het jezelf natuurlijk niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk.
[...]
Welke issues krijg jij dan in IE, ik zie hier namelijk niks. Breedte kun je natuurlijk ook prima aangeven. Evenals de positie. En meerdere kleuren kan prima hoor:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
| hr {
height:0;
border:0; /* anders werkt het niet */
border-top:1px solid #ccc;
border-bottom:1px solid #999;
} |
Maar daarmee hou je dus al geen rekening met de waardes van de padding en margin van de verschillende browsers. Het voorbeeld wat je quote, doet dat wel.
Dat het misschien om 2 pixels gaat, valt het niet zo op, maar de verschillen zijn er echt wel.
Het simpelweg niet weergeven van de hr an sich (omdat je de div styled waar die inhangt), heb je daar dus geen last van. Maar de werking van het element blijft dus wel effectief. En je kan dan dus ook plaatjes gebruiken.
[
Voor 65% gewijzigd door
RaZ op 26-08-2009 12:22
]