Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Papier storing resetten

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Ik heb hier op mijn werk een Dell 3110cn kleurenlaserprinter staan. Nu is het zo dat wanneer je bij Printers en faxapparaten kijkt er staat: papier storing. Op het schermpje van de printer zelf staat geen storing. Ook is er geen papier wat vast zit, want als ik vanaf het schermpje van de printer een 'status printopdracht' geef wordt deze netjes geprint.
Mensen die vanaf hun pc een afdruk naar deze printer sturen krijgen hun afdruk niet afgedrukt.

Nu heb ik ooit eens gelezen over het resetten van storingen d.m.v. wat commando's (spooler resetten via DOS). Ik weet alleen niet meer wat de commando's zijn. De melding blijft maar staan en printen wil dus niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom herstart je de service niet op de server en kijk je wat ie dan doet?

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 26-08-2009 10:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
start -> uitvoeren -> services.msc en daar als het scherm zich opent de print spooler restarten

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

services.msc draaien en je print spooler service restarten?

[edit, pff wat is iedereen snel zeg :p ]

[ Voor 27% gewijzigd door Colan op 26-08-2009 10:28 ]

Simplicity is de bom...

• Binnetie
Ik las hier net zelf ook over. Ik heb meerdere printers op de server ingeinstalleerd. Als ik de de service herstart heeft dit invloed op de rest van de printers?

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Binnetie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:32:
Ik las hier net zelf ook over. Ik heb meerdere printers op de server ingeinstalleerd. Als ik de de service herstart heeft dit invloed op de rest van de printers?
Het is alleen de service die tijdelijk niet werkt. Dus mensen zullen eventjes niet kunnen printen.
Herstarten van de service kost bij mij max 15 seconden werk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Binnetie
Ik heb zojuist de services herstart, was met 10 sec gereed. Maar toch blijft het probleem bestaan.

Op onderstaande screenshot is het probleem zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/printerprob.jpg

Dit is een screenshot van een client pc. Op de server staat 'paper jam', ik wil dat er graag uithalen. De service herstarten heeft blijkbaar niet geholpen (het gaat om de Dell printer).

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

verwijder die vastgelopen printopdracht eens, dat zal al veel helpen denk ik ;)

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/printerprob.jpg

documenten = 1 dus normaal staat er één opdracht die op halt staat door papierblokkade verwijderen die handel ;)

[ Voor 56% gewijzigd door pm1 op 26-08-2009 11:35 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Binnetie
Dat heb ik gedaan maar helpt niks. Het document want stond te wachten was een test afdruk. Als ik de spooler reset is het weg. Maar de melding van paper problem blijft bestaan.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Kan je ook op een webpagina van de printer terecht zodat je kan zien wat er nog draait? Reset de printer eens op afstand (kan met HP / Lexmark printertjes wel).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste Dell printers zijn rebranded Lexmarks. Zoek even op de site van lexmark zou ik zeggen, dikke kans dat daar de oplossing staat. Keertje de stroom er af wil ook nog wel eens helpen btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Binnetie
Het viel me op dat de printer 2x geinstalleerd stond op de fileserver. Een ervan was gedeeld voor de clients. Ik heb dit omgewisseld en nu doet de printer het weer goed. Daarna weer teruggeswitched zodat de oude situatie hersteld is en ook nu blijft hij goed printen.
Het probleem is dus opgelost! Jullie bedankt voor de hulp. Nu nog eens kijken of ik zoiets in de toekomst kan voorkomen.
Pagina: 1