• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben al een tijdje bezig met overclocken op relatief amateuristische basis, maar altijd nog op lucht; het wordt tijd voor een stapje verder (of eigenlijk, een paar stapjes), droogijs of vloeibare stikstof ^^

Ik ben van plan een LN2-tube te laten draaien/ maken door een bevriende staalboer, maar ik heb nog niet echt een idee over waar ik op moet letten. Ik heb even gegoogled naar maten LN2-tube, maar ben niet echt bruikbare informatie tegen gekomen. Ik ben ervan overtuigd dat er hier wel wat die-hard overclockers rondlopen die in het bezit zijn van een tube, maar ik weet niet of het 'done of not-done' is om naar deze informatie te vragen ^^ Mocht iemand een site weten waar enkele LN2-designs/ tekeningen op te vinden zijn, of wil iemand zijn design met me delen- Heel graag!

De tube moet in ieder geval klaar zijn voor het core-i5 / i7 en het socket 775 platform.

Tevens zoek ik de tekeningen voor een GFX-koeler :)

Alvast bedankt voor de info, en mijn excuses als dit dus 'not-done' is! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hammer op 26-08-2009 09:07 ]

Verwijderd

Is niet meer dan een cilinder met onderaan een kleine uitstulping voor de IHS aan te raken. Platte bodem zou je last hebben met de beugel natuurlijk. Bevestiging kan je kijken of je voor de huidige sockets gaten voorziet, of iets universeel wilt wat je later ook nog op nieuwe sockets zou kunnen monteren.

Keep it simple zou ik zeggen :)

• Hammer
  • Niet online
Ja inderdaad, maar ik neem aan dat mensen met ervaring hiermee misschien tips ed. hebben met welke afmetingen je bijvoorbeeld de kou het langst vast houd, hoe je het beste een groot koeloppervlak in de buis zelf maakt, welke lengte buis het beste is etc. etc; ik ben dus op zoek naar dat soort info :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Paar puntjes, heb zelf enkel met droogijs gebenched, maar kan je wellicht een paar puntjes laten zien:

- Koper, de base zoiezo, maar voor LN2 moet de gehele container eigenlijk uit koper bestaan. geleiding is beter, en dus word het kouder.

- eveneens heb je zoiets als de "mass" , de container moet een bepaalde massa ( rond de 1,5 / 2 KG ) hebben. wat gebeurt is dat waarneer je het stikstof in de container gooit dat het in het koper trekt, als je te weinig massa hebt betekenend dit onder andere dat je veel temperatuur schommelingen krijgt, en stel dat je cpu een coldbug rond de -110 / - 115 heeft, dan wil jij daar natuurlijk net onder zitten voor de optimale resultaten, als de temperatuur alle kanten opschiet is dit uiteraard niet echt handig.

- de "internals" van de container, moet je maar eens googlen. daarmee bedoelen ze de de onderkant van de container als je in de container kijkt. veel LN2 tube draaiers hebben allemaal zo hun ding, maar wat je bijvoorbeeld ( dacht ik ) bij de F1 van kingpin ( ongeveer het de beste LN2 container around ) heb je allemaal gaten. dit vergroot het koeloppervlak, en dus de koelprestaties.

Maargoed, je moet je eens op www.xtremesystems.org/forums orienteren.

Zelf ben ik paar maanden geleden begonnen, heb een droogijs container van duniek met een koperen base, en een stalen "bovenkant"

dees:

http://media.photobucket....0tube/hoth17/IMG_5499.jpg

Anderzijds denk ik dat het nog best lastig is, is je misschien beter af bent je tekeningen aan duniek te geven, en het hem laat draaien. maar misschien is die staalboer van je ook wel erg bekwaam, i dont know :)

• Hammer
  • Niet online
Dank voor je reaktie, daar kan ik wat mee :)

Die container ziet er inderdaad goed uit! Ja, staalboer is eigenlijk siersmid, dus die maakt alles als het met ijzer te maken heeft ^^
Er hoort ook een bevestigingsset bij; dien je die zelf te maken, of kun je dat ook ergens bestellen?

Maar uit nieuwsgierigheid; Aan welk bedrag moet ik denken voor zo'n soort container?

• thijszor
Maar hij kan dus geen koper voor je bewerken?

Duniek ( gast uit polen ) maakt allemaal mounting setjes, dus dat is niet het grootste probleem denk ik.

Ik heb mijn tube van duniek 99,- betaald volgens mij. wat verzendkosten erbij, kreeg mounting + wat neopreen en de hele mikmak erbij.

Anderzijds, de tube van Kingpin ( F1 EE ) kost iets van 250 dollar, maar dan moet het uit amerika komen, reken maar op 250,- EU.

Maar imo, ik raad je gewoon aan te beginnen met droogijs. de stap richting stikstof daarna is wat logischer, want heb je al gedacht aan het feit dat je een dewar moet kopen? dat is ook zo 300/400 EU. en je wilt een temp meter hebben, inclusief temp sensor is dat ook weer 60/70 EU. en droogijs haal je gewoon elke keer 10 / 15 kilo oid, afhankelijk of je dual core / quad core gaat draaien en een tube van 100,- EU en je bent eigenlijk wel klaar. temp meter is niet persee nodig want de temp is stuk lager als met ln2 , dus geen last van coldbug / coldboot. wat extra isolatie, kneedgum / schilderstape en gaan met die banaan.

ik heb nu hmm, 6/7/8 keer met droogijs gebenchend, en je komt elke keer weer wat nieuws tegen, denk vooral met isoleren, het hele subzero gebeuren, dat je je daar zoiezo wat meer in moet lezen, liefst wat hulp vragen als je daadwerkelijk de eerste keer gaat beginnen etc.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ook al eens op google gekeken, er zijn veel cooling fabrikanten die ook LN2 tubes aanbieden hoor ;)

Dragon F1

koolance

koolance GPU

[ Voor 63% gewijzigd door pm1 op 26-08-2009 11:53 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• thijszor
Kingpin is zelf ook overklokker ;) dus die heeft ook zijn eigen CNC draaibank staan, en die koolance moet je maar wat reviews over zoeken, waren ze nou niet echt enthousiast over.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

thijszor schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:51:
Kingpin is zelf ook overklokker ;) dus die heeft ook zijn eigen CNC draaibank staan, en die koolance moet je maar wat reviews over zoeken, waren ze nou niet echt enthousiast over.
ik probeer hem gewoon een gemakkelijke oplossing aan te bieden ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

tubes moeten echt uit koper (of aluminium) want vergeleken bij die 2 is staal/ijzer echt n isolerend materiaal (het geleid wel, maar echt n heel stuk minder)
ln2 tube moet onderin putjes hebben ofzo, beetje golfbal patroon, om het oppervlakte te vergroten. dice tube heeft dat minder.

als je met dice aan de gang gaat, moet je ook ff n flesje aceton halen bij de drogist, je giet een beetje aceton bij je dice in de tube, dat bevordert de geleiding van de korrels droogijs naar het koper.

en een tube kan je het best mounten door de bodem (iets) breder te maken dan de buis omhoog, zodat je een plastic plaat met mounting holes en n gat in het midden dr overheen kan schuiven die op de basis de tube naar beneden drukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ljsnet.co.uk/dice/tube1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn7/OTHGendo/P1040015-border.jpg
zo iets dus.

• Hammer
  • Niet online
@Thijszor: Inderdaad, ik zal ook niet meteen alles gaan kopen om te beginnen; ik ben nu nog bezig met een beetje research (heb ook een benchtafeltje getekend dat nog in produktie moet, maar ik wacht hiermee totdat ik de uiteindelijke tube getekend heb; de ijzerboer kan inderdaad ook koper draaien, dus dat is geen probleem). Dewar vaten zijn ook al voor 150 te krijgen op tweedehands sites; op ebay vaak voor nog minder, maar die zijn dan eigenlijk weer wat zwaar. Het liefst had ik inderdaad een kunststof vat, maar die zijn prijzig, zoals je terecht aangeeft. Hoe lang kun je dice bewaren? En hoeveel dice/ LN2 heb je ongeveer nodig voor een overclocksessie van n uur of 3?

Over condensproblematiek heb ik me ook wel al ingelezen; ik ben niet helemaal 'clueless' ;) Ik ben me alleen nu pas alleen aan 't verdiepen in de tube(s).

@pm1, bedankt, maar daarvan was ik al op de hoogte. Ik vind de moeilijke oplossing echter interessanter, vandaar ook dat ik om maten etc vraag ^^

@AlexanderB, juist; die oppervlaktevergroting, dikte van het koper op het diepste punt etc, daar wilde ik meer van weten, dus een soort layout ofzo zou perfect zijn :) Dat is wel een erg grote tube zeg, die je daar laat zien!

[ Voor 10% gewijzigd door Hammer op 26-08-2009 14:08 ]

• thijszor
ach, groter de beter, vooral met droogijs. je gooit het gewoon vol en je kan rustig 20/30min benchen :P

Droogijs moet je op de dag kopen dat je het gebruikt, dat is wel een nadeel.
een goede(!) dewar kan het lang bewaren, een 2dehands verkloot ding van paar tientjes is de binnenkant ( isolatie gebeuren dus ) vrijwel van vergaan, en gaat het dus ook nog steeds snel.

Ik koop meestal 10/12 kilo, en kan ik makkelijk 1 dag benchen, 6-10 uur. meestal hou ik nog een paar KG over. LN2 zou ik niet weten, moet je aan de pro's vragen :p

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Als je net begint met sub-zero OC kan je net zo goed een goedkope aluminium buis kopen oid. Je kunt wel direct gaan investeren in allemaal dure rommel, maar de eerste paar keer is toch nog verkennen en aankloten, en dan is een goedkope buis geen schande. Die 10/20 graden die je extra hebt met een 'perfecte' buis zal je dan toch nog niet optimaal kunnen benutten en zonder temp meter heeft het ook geen zin om net onder je coldbug te gaan zitten.

Als het dan eenmaal loopt ga je op zoek naar die ultieme buis!

Ik heb een topic met een hoop info over maten en het zelf maken van een koperen buis: http://nietbelangrijk.nl/viewtopic.php?f=37&t=888

Succes ermee!

[ Voor 3% gewijzigd door TRG op 26-08-2009 14:35 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Hammer
  • Niet online
Interessante visie; Dat is ook eigenlijk mijn probleem; ik doe 't goed, of ik doe 't niet :p Verder heb ik de mogelijkheid een en ander gratis te kunnen laten uitvoeren, dus dan wil ik ook van die mogelijkheid gebruik maken :) 't is alleen nog even zoeken naar de beste layout (of combinaties van layouts) voor mijn deels van anderen geleende ontwerp ^^

Thermometer is reeds in bezit, dus da's op zich geen probleem.

Het topic in je link is inderdaad super interessant; bevat tevens genoeg links waar ik mee verder kom; dank je :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Niemand noemt de Waus-tube? Schande! :P

Nee, zonder grappen. Die heb je zowel in Cu als Al, en ze zijn wel redelijk betaalbaar.

Zag er laatst al één voor 25 euro voorbijkomen volgens mij (Al, Cu is rond de 60 volgens mij)... :D

Maar dan nog, wees dan ook niet zo krenterig op zo'n tube. Een dewar is bijvoorbeeld ook geen 'koopje'...

[ Voor 26% gewijzigd door Bolletje op 26-08-2009 17:12 ]

• Hammer
  • Niet online
Daar heb ik inderdaad ook al eens van gehoord; werd er laatst hier op tweakers een van verkocht. Tsja krenterig, wat heet... Waarom meer betalen dan nodig is? Ik blijf een Nederlander hé, ondanks dat ik uit Limburg kom! :p Hoe meer ik over houd bij het realiseren van de tube + benchtafel, des te meer ik zometeen bij het vat kan doen :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Bolletje92 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:10:
Niemand noemt de Waus-tube? Schande! :P

Nee, zonder grappen. Die heb je zowel in Cu als Al, en ze zijn wel redelijk betaalbaar.

Zag er laatst al één voor 25 euro voorbijkomen volgens mij (Al, Cu is rond de 60 volgens mij)... :D

Maar dan nog, wees dan ook niet zo krenterig op zo'n tube. Een dewar is bijvoorbeeld ook geen 'koopje'...
Jawel, alexanderb heeft een plaatje van de waus-tube een paar posts terug :) Maar die is overigens niet geschikt voor een i7 helaas,......te weinig base materiaal inmiddels.

quad tubes hebben een base dikte van +/- 4-5 cm met 4-5 geboorde gaten, koperen gedeelte een cm of 12-15 hoog en dan een extention voor dice, ln2 heeft dit niet pers nodig omdat je toch 98% van de tijd met en lege tube draait.
contact oppervlak is 35-38 mm in het 4kant.

Een dewar is 3-400 voor een nieuwe 20l , 2e hands kan ook maar vaak niet heel veel goedkoper maar wel heel veel slechter in 80% van de gevallen. in een nieuwe kan je het 240 dagen bewaren voordat ie leeg is.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Hammer
  • Niet online
20L, is dat niet wat veel? Ik zag vaatjes van 1.5L voor 80 euro ^^. Hoeveel stikstof heb je nodig voor een paar uur klokken?

** edit**

dus de contactplaat is 35x40mm massief koper, met daarin 5 gaten tot op +/- 1cm. vanaf de onderzijde van baseplaat?

[ Voor 35% gewijzigd door Hammer op 27-08-2009 09:12 ]

• Hammer
  • Niet online
Trouwens, is de positie van de socket op ieder moederbord hetzelfde, of zitten hier verschillen in? Dit tbv. het (voor)boren van de gaten voor de tube.

Zie mijn tekening; achterzijde is zijde io-panel; ik heb het socketgebied hierop aangegeven, maar ik kan niet echt de positie bepalen van de gaten voor socket core i5/ i7 en 775. Ik heb wel tekeningen van de sockets afzonderlijk, maar dus niet de positie vanaf moederbord. Heeft iemand hier wat meer info over?

Let op: Op de tekening is aan de voorkant en zijkanten 50mm. extra ruimte gelaten voor bevestiging van fans ed. De achterzijde is gelijk aan einde moederbord ATX formfactor

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9XVx0NhkzP4JyARkXyP7HuDm/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hammer op 27-08-2009 09:36 ]

• thijszor
Hammer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:10:
20L, is dat niet wat veel? Ik zag vaatjes van 1.5L voor 80 euro ^^. Hoeveel stikstof heb je nodig voor een paar uur klokken?

** edit**

dus de contactplaat is 35x40mm massief koper, met daarin 5 gaten tot op +/- 1cm. vanaf de onderzijde van baseplaat?
1.5 liter vaatjes? dan heb je een verkeerde kijk op hoe snel zoiets gaat :P
Zoiezo, dat zou beteken dat je om het half uur nieuwe stikstof mag halen? :+

20 / 30 liter raden ze meestal aan, en wat snot_aap al zei, ook al is het nog niet op, een goede dewar kan het nog enorm lang bewaren voor een volgende bench run. ligt er uiteraard aan, maar ik denk dat je voor 3/4 uur benchen echt wel 8 / 10 / 12 liter, of nog wel meer gebruikt, afhankelijk van de cpu etc.

• Hammer
  • Niet online
Ja, ik heb het nog nooit 'in the flesh' gezien, dus ik had inderdaad geen idee ^^
*begint een sponsor of teammate te zoeken: Geïnteresseerden in de buurt van Landgraaf mogen zich melden* :p

[ Voor 19% gewijzigd door Hammer op 27-08-2009 10:54 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Rol-Co schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 05:09:
[...]

Jawel, alexanderb heeft een plaatje van de waus-tube een paar posts terug :) Maar die is overigens niet geschikt voor een i7 helaas,......te weinig base materiaal inmiddels.
Ja, ik zat te twijfelen of dat hem was :P

Maarja, een i5 kan die ook niet baas? Volgens mij werden die nog wel wat minder warm, maar die mem-controller is een heikel punt volgens mij.

@ Hammer
Ik denk dat je eerst wat ervaring moet opdoen voordat er een sponsor komt kijken :p

@ Thijs
en wat snot_aap al zei,
Bedoel je niet 'Rol-Co'? :)

• Hammer
  • Niet online
Bolletje92 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:09:
[...]
@ Hammer
Ik denk dat je eerst wat ervaring moet opdoen voordat er een sponsor komt kijken :p
[...]
Hehe moa, dat ligt eraan wie je vraagt om te sponsoren ;)

• Rol-Co

Rol-Co

Hammer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31:
Trouwens, is de positie van de socket op ieder moederbord hetzelfde, of zitten hier verschillen in? Dit tbv. het (voor)boren van de gaten voor de tube.

Zie mijn tekening; achterzijde is zijde io-panel; ik heb het socketgebied hierop aangegeven, maar ik kan niet echt de positie bepalen van de gaten voor socket core i5/ i7 en 775. Ik heb wel tekeningen van de sockets afzonderlijk, maar dus niet de positie vanaf moederbord. Heeft iemand hier wat meer info over?

Let op: Op de tekening is aan de voorkant en zijkanten 50mm. extra ruimte gelaten voor bevestiging van fans ed. De achterzijde is gelijk aan einde moederbord ATX formfactor

[afbeelding]
Voor 4 uur pi benchen met een i7 heb je 6-6,5 liter nodig, 3d is nog even gekker. dus een 20L dewar is al weer aan de kleine kant, mijne is 34L .

die tekening ga ik niet helemaal volgen wat je bedoelt met gaten boren , de mount is gewoon op de maat van 775/1366 enz enz en de tube + isolatie valt daar altijd tussen/binnen.

even een voorbeeldje.......zonder isolatie.

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/nakedtube.jpg

en de dewar

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/34l.jpg

• Hammer
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:01:
[...]

die tekening ga ik niet helemaal volgen wat je bedoelt met gaten boren , de mount is gewoon op de maat van 775/1366 enz enz en de tube + isolatie valt daar altijd tussen/binnen.
De tekening die ik gemaakt heb is de moedebordtray van mijn (toekomstige) benchtafel. De reeds getekende M3 gaten zijn de standaard ATX schroefgaten. Ik kan de positie van de mouting-holes echter maar moeilijk bepalen aan de hand van de gegevens op internet. Ik weet ook niet of de positie van de processor op alle moederborden (ongeacht welk merk, dus gigabyte of asus of msi....) op alle borden hetzelfde is.

Mja, anders moet ik die maar achteraf boren, als de tray klaar is, aan de hand van een op de moederbordtray bevestigd mobo^^

Potverdikkie, dat dewarvat ziet er vrij zwaar uit zeg; ik neem aan dat de LN2 eerst in een kleiner vaatje wordt geschud, om vervolgens in de tube gegoten te worden?
Interessante setup overigens; Is dat die Kingpin tube?

Wel fijn dat ik ook een beetje info/ pointers krijg van een gevestigde naam in het overclockwereldje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hammer op 27-08-2009 22:11 ]

• Rol-Co

Rol-Co

De socket zit zeker niet altijd op dezelfde plek, maar dat maakt ook niet uit aangezien de tube aan je bord zit en je bord op de moederbord tray.

Die dewar kantel je eerst om vervolgens je thermosfles mee te vullen, de dewar kan je niet mee in de tube gieten dat ding weegt 45kg

De tube is een F1 extreme inderdaad

• Hammer
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:05:
De socket zit zeker niet altijd op dezelfde plek, maar dat maakt ook niet uit aangezien de tube aan je bord zit en je bord op de moederbord tray.
Jammer; ik wilde de bevestigingsschroefdraad voormonteren op mijn benchtafel, maar dat kan ik dan maar beter vergeten, want dan gaat dat dus niet werken!^^

Nou, ik ga vandaag waarschijnlijk de betreffende staalboer eens vragen; ik zal de resultaten hier terug posten, dan kunnen jullie mijn vorderingen een beetje volgen :)

• Hammer
  • Niet online
Iemand nog een idee over de backplate? Worden die normaliter gewoon bij een webshop gekocht, of worden die ook zelf gemaakt? Ik vind dat een lastige, omdat je altijd een deel van de socket aan de achterzijde van het mobo vrij moet houden?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik zou gewoon n flinke rechthoek tussen de 4 mounting holes die t dichts bij de processor zitten vrij houden, kan je vanaf de achterkant dr bij, om inderdaad de backplate, en isolatie dr op te zetten.

(achterkant bord isoleren is slim, omdat je anders daar n dikke ijspegel krijgt, de kou gaat door je bord heen..)

backplate zelf heb ik persoonlijk gewoon in n winkel gekocht, maar die kan je uiteraard ook prima zelf maken (bijvoorbeeld uit n plastic snijplank) maar n standaard backplate kopen kan prima, zit gewoon m3 schroefdraad in, kan je dus m3 draadeind in draaien, en vastzetten met n drupje secondelijm of een 2e moertje naast de schroefdraad, zit je draadeind ook vast.

• Hammer
  • Niet online
Ja, ik heb nog een s775 backplate van een ninja, dus dan ga ik die gebruiken voor de S775; nu nog eentje voor de s1366 en dan heb ik bijna alles compleet ^^

Heb ook al iemand die mee investeerd in hardware etc, dus dat is ook wel relaxed, als je kosten kunt delen :)

LN2 kan ik goedkoop aan komen, alleen nu nog een vat om het in te bewaren; ik zal binnenkort eens een gevraagd in v&a zetten, misschien dat iemand z'n vat kwijt wil :)

• Rol-Co

Rol-Co

dewar kan ik wel regelen voor je, nieuwe 20l voor 325,- en waarschijnlijk ook wel wat 2e hands maar moet ik even bellen.

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 11:29
Hammer schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:30:
Ja, ik heb nog een s775 backplate van een ninja, dus dan ga ik die gebruiken voor de S775; nu nog eentje voor de s1366 en dan heb ik bijna alles compleet ^^

Heb ook al iemand die mee investeerd in hardware etc, dus dat is ook wel relaxed, als je kosten kunt delen :)

LN2 kan ik goedkoop aan komen, alleen nu nog een vat om het in te bewaren; ik zal binnenkort eens een gevraagd in v&a zetten, misschien dat iemand z'n vat kwijt wil :)
Misschien een brutale vraag, maar waar woon je?

Ben zelf opzoek naar een ln2 leverancier bij mij in de buurt. :P

• Hammer
  • Niet online
@Rol-Co: Een nieuwe is me op dit moment een beetje te prijzig; ik ga deze sowieso pas kopen als mijn hele set qua benchtafel/ tube gereed is. Is het goed als ik je over een maand of 2 even contacteer, zodat je me eventueel een 2e handse kunt regelen?

@ snot_aap: Ik woon in Landgraaf, maar de LN2 komt bij een bedrijf vandaan waar een vriend van me werkt. Die gebruiken het daar om heel snel verhit staal te laten afkoelen ^^

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Niet vergeten de livestream morgen te bekijken op het kantoor van tweakers.net. Dan kun je zien hoe de pro's het doen ;)

• Hammer
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:09:
Niet vergeten de livestream morgen te bekijken op het kantoor van tweakers.net. Dan kun je zien hoe de pro's het doen ;)
Hoi Marc, heb je een Linkje + tijd?? Lijkt me inderdaad razend interessant, maar dan moet ik mijn vriendin ook nog kunnen overtuigen; we hebben deze week de laatste week samen vakantie, en als ik dit niet snel in de agenda kan invullen, wordt die voor me ingevuld! :p

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Hey Hammer, het is morgen de hele dag, van tien uur 's ochtends tot 17.00. Linkje zal vandaag/morgen op de frontpage staan en kun je niet missen. Weet niet hoe interessant het is om de hele dag te kijken hoor, maar je kunt gewoon op elk moment eventjes een blik werpen op ons testhok en de overklokkers die daar bezig zijn.

• Hammer
  • Niet online
Aah ok, ja de hele dag is misschien een beetje overdreven, maar ik zal zeker een paar keer per dag checken hoe de setups eruit zien/ in elkaar gezet worden en ik hoop nog een beetje mee te krijgen van biostweaks en windows settings, dus flink inzoomen en close-uppen met die cam! ^^

• thijszor
ik denk dat je daarvoor iets te optimistisch bent, denk dat je eerder een overview krijgt en that's it.
Pagina: 1