Main processor : AMD Hammer Family processor - Model Unknown

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op tweakers dus ik hoop dat ik t hier goed post als ik een vraag heb. Ik heb naast mij een computer staan die het volgende aangeeft als ik de computer opstart: Main processor : AMD Hammer Family processor - model unknown. Verder start die niet door en doet verder niks. Op internet ben ik meer van deze problemen tegen gekomen deze kwamen alleen wel in windows en dat gebeurt bij mij niet. Tevens werkt mijn toetsenbord en muis ook niet dus ik kan vrij weinig.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ondersteunt het moederbord de cpu die erinzit?

Overigens is onze mindreading-device kapot, dus ik vrees dat je zelf wat meer info moet geven.
Welk moederbord, cpu, bios-versie, etc.

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 26-08-2009 09:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja als het goed is wel want hij heeft eerder wel gewerkt. Deze computer is niet van mij en degene waarvan die is weet niet precies wat erin zit. Dit is het enigste wat ik kan vinden.

k8t8as staat op het moederbord

370 w voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Geraakt hij door z'n POST? Geeft hij een fout-signaal? Al opgestart van een LiveCD? Memtest?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je ook een foto maken van het scherm waarop ie blijft hangen?

Gebruiksaanwijzing Jetway K8T8AS

Kun je wel in de BIOS komen wanneer je tijdens het starten de DEL toets een aantal keren indrukt?

[ Voor 23% gewijzigd door arjants op 26-08-2009 09:55 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phoenix -awardBIOS v6.OOPG, An energy star ally copyright (C) 1984 - 2003, Phoenix technologies, LTD

K8T8AS A07 01-28-2005

Main processor : amd hammer family processor - model unknown

rechts bovenin een logo van amd + sempron tm

Press DEL to enter setup

1/28/2005-K8T800-8237-6A7L1J19C-00

Del toets werkt niet niks op het toetsenbord omdat hij niet doorstart ook al ander toetsenbord gehad werkt ook niet. Dus kan ook niet in de bios komen. Geeft verder geen fout signaal. Cd speler werkt niet floppy ook niet. Dus ik weet echt geen oplossing meer. Zou de processor niet gewoon kapot kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Dat je cpu niet herkent wordt als het juiste type is vaak prima op te lossen met een biosupdate, dus daar zou ik me niet gelijk te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle mogelijken stappen doornemen niks werkt. Bios gereset cmos batterij eruit gehaald. Jumpertje los en erin. Nog steeds zelfde foutmelding + toetsenbord werkt niet. Zou het dan toch een kapotte processor / moederbord zijn ? Of is er nog een andere oplossing mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:07:
Alle mogelijken stappen doornemen niks werkt. Bios gereset cmos batterij eruit gehaald. Jumpertje los en erin. Nog steeds zelfde foutmelding + toetsenbord werkt niet. Zou het dan toch een kapotte processor / moederbord zijn ? Of is er nog een andere oplossing mogelijk?
De beste manier om dat uit te vinden is de cpu in een ander moederbord of een andere cpu in dat moederbord, zodat je kan controleren of ze het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:14
Gebruik je een USB toetsenbord? Zo ja, probeer dan een met een PS/2 poort.
Processors gaan zelden kapot, en volgens mij zou je dan helemaal geen beeld krijgen.
Check eens op bolle condensatoren of condensatoren waar smurrie uit komt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:07:
Ga het testen, zoals ook in de troubleshooter staat. Als je een onderdeel tegenkomt dat niet (goed) lijkt te werken, vervang het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PS/2 toetsenbord ook aangesloten werkten nog steeds niet.

Geen bolle condensatoren gevonden waar smurrie uitkomt.
Geen andere oplossing mogelijk want anders moet ik een nieuwe cpu of moederbord bestellen en dat heb ik natuurlijk liever niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien is er een computerwinkel in de buurt die je wil helpen met het testen of je moederbord of cpu werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Haal die heatsink er eens even af en kijk wat voor CPU erin zit,dikke kans dat het bios de CPU niet ondersteunt..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem er zit een AMD Sempron processor in. En de socket is Socket 754. Gaat dit samen en zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Sempron en Socket 754 kan best samen ja. Je kunt beter even kijken welke Sempron het precies is en de handleiding/cpu support list van het moederbord opzoeken om te zien of specifiek deze cpu ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:47:
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem er zit een AMD Sempron processor in. En de socket is Socket 754. Gaat dit samen en zijn er nog andere oplossingen?
Je moet een oude clawhammer met C0 stepping fixen. Deze word out of de box ondersteund omdat het de eerste processoren zijn die bij dat platform uitkwamen. De semprons voor 754 zijn veel later toegevoegd waardoor je nu de ondersteuning mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alles uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt gedaan dan zou je nu moeten weten waar het probleem zit.
Als dat niet zo is dan lijkt het mij het beste om even met die PC naar een PC-boer te gaan die de boel even na kijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben een kleine stap vergeten die wel heel belangrijk is. Kijken of er geen pinnentjes zijn afgebroken op de CPU. Er zijn meerdere pinnentjes die zijn afgebroken of kromgebogen. Dit is waarschijnlijk het probleem. Heb het al proberen recht te krijgen maar dat lukt niet en is teveel priel werk. En er zijn er ook die zijn afgebroken. Kan ik ergens een lijst krijgen met vervangende Processors die ongeveer even snel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:02:
ja ik ben een kleine stap vergeten die wel heel belangrijk is. Kijken of er geen pinnentjes zijn afgebroken op de CPU. Er zijn meerdere pinnentjes die zijn afgebroken of kromgebogen. Dit is waarschijnlijk het probleem. Heb het al proberen recht te krijgen maar dat lukt niet en is teveel priel werk. En er zijn er ook die zijn afgebroken. Kan ik ergens een lijst krijgen met vervangende Processors die ongeveer even snel zijn?
Ik zou niet direct naar de snelheid kijken omdat de processoren al moeilijk verkrijgbaar zijn. Ik zou persoonlijk voor een AMD Athlon64 3200+ C0 Stepping (1MB cache) gaan als je die nog kan vinden. Deze werkt out of de box en is sneller dan elke Sempron64 die voor dat platform is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:14
Ongeveer even snel als...?
Er bestaan 36 AMD Semprons voor socket 754, en ik heb geen glazen bol ;)
Hier vind je een overzicht.
THE_FIREFOX schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:11:
[...]

Ik zou niet direct naar de snelheid kijken omdat de processoren al moeilijk verkrijgbaar zijn. Ik zou persoonlijk voor een AMD Athlon64 3200+ C0 Stepping (1MB cache) gaan als je die nog kan vinden. Deze werkt out of de box en is sneller dan elke Sempron64 die voor dat platform is uitgekomen.
Als je de filters nog even bijstelt bij mijn bovenstaande link dan kom je ook nog op een 3400+ C0 stepping met 1MB cache, die zijn dan nog iets sneller en ook out of the box werkende.

[ Voor 53% gewijzigd door Malantur op 21-09-2009 11:15 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:20
Rechtbuigen is vaak nog wel te doen als je voorzichtig bent, maar afgebroken pinnen wordt al lastig. Als je mazzel hebt zijn ze alleen voor de stroomverzorging, en aangezien die verdeeld wordt over meerdere pinnen heb je kans dat je er geen last van hebt, maar dat is bij jou dus niet het geval. Hier vind je een lijst met compatible S754 cpu's. 'k Zou gewoon even bij Vraag en Aanbod kijken of je daar een S754 Athlon64 of Sempron vandaan kunt halen.
Pagina: 1