• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15
Moederbord: GA-MA78GM-DS2H(rev. 2.x)

Ik heb op de DVI uitgang een plasma scherm aangesloten, resolutie van het plasma scherm ingesteld op de 1280 x 768. Werkt prima!
Nu wil ik een 2e scherm aansluiten, namelijk een 12" touchscreen en deze heeft een maximale resolutie van 1024 x 768. Kan ik dmv het bijplaatsen van een PCIE 2.0 videokaart hier het touchscreen op aansluiten en dan de benodigde resolutie voor dit scherm configureren? Zonder verlies van de geintegreerde videokaart?

heb iets gelezen over ATI Hybride enzo, kom daar alleen niet helemaal uit!

heeft 1 van jullie enig of het bovenstaande mogelijk is?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Als je een gpu koopt met 2 dvi uitgangen zie ik geen probleem, dan gebruik je gewoon die 2 dvi-uitgangen voor de 2 schermen en stel je afzonderlijk de resolutie in per scherm, dat kan bij nVidia en Ati kaarten..

• michieldekker
kun jij een voorbeeldje geven welke kaart ik dan zou kunnen kopen? heb 1 vereiste en dat is dat een lowprofile kaartje moet zijn ivm. behuizing... thnx!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:48

M2M

medicijnman

tip: de pricewatch. Daar kun je ook low profile als filter aangeven.
hier
of hier
kies dus bijvoorbeeld voor een 8400GS van Nvidia of een AMD 3450. Het hoeft niet meer dan 30 euro te kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 26-08-2009 11:58 ]

-_-

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 12:49
Omdat ik daar toch wel nieuwsgierig naar ben, is het op deze manier ook mogelijk om 3 schermen(1 op de IGP en 1 op de losse GPU) aan te sluiten?

• M2M

M2M

medicijnman

soms wel soms niet. Bij sommige chipsets wordt de onboard kaart uitgeschakeld als je een videokaart in het PCI-E slot duwt. Bij sommige chipsets is dat niet het geval :) en vind je systeem gewoon twee videokaarten. (die windows in de meeste gevallen wel apart kan aansturen, hetzij met wat driver issues)

-_-

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:48
Volgens mij kun je met twee verschillende merken (ATI / NVIDIA) niet je IGP en je losse GPU tegelijkertijd gebruiken onder Windows.
Daarom zou ik, omdat je moederbord al een ATI onboard-video heeft, voor een ATI kaart gaan.

• M2M

M2M

medicijnman

het kost misschien wat moeite, en soms wil het gewoon echt niet. Maar per definitie onmogelijk is het zeker niet.

-_-

• michieldekker
Top! bedankt voor de snelle reactie...

Op het moment dat ik bijv deze kaart aaschaf: http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD3000 is de opstelling van het plasma scherm op de DVI poort van de geintegreerde videokaart en het touchscreen op de VGA poort van de Club3d te realiseren? Of moet ik beide schermen aansluiten op de Club3D?

Aangezien ik nu beide schermen aangesloten heb op de geintegreerde videokaart (HD3200 chipset) ben ik benieuwd of beide kaarten naast elkaar kunnen werken? Wil namelijk Windows Media Center clonen, maar wel op verschillende resoluties...

groet,
Chiel

• Spaiker
Beide schermen aangesloten? Heb je op je mobo dan 2 geïntegreerde dvi poorten?
Ik denk dat het nog altijd makkelijker is om de 2 schermen aan te sluiten op de club3d, dan kan je alles regelen in je Catalyst Control Center en makkelijker de verschillende resoluties instellen voor beide schermen.

Edit: zie nu dat je 1 dvi en 1 d-sub hebt?
dan moet je toch helemaal geen extra gpu kopen? gewoon een overloopstukje dsub-dvi en je kan 2 dvi schermen instellen. hoe het dan zit met de resolutie weet ik niet :/
Heb met onboard ook weinig/geen ervaring :X

[ Voor 30% gewijzigd door Spaiker op 26-08-2009 13:33 . Reden: Aansluitingen mobo bekeken :) ]

• Schumaster
Dat zou ik niet te hard roepen spaiker, meestal zitten die 2 poorten namelijk op dezelfde uitgang op het moederbord. dan kan je dus niet de resolutie op 2 schermen verschillend instellen.

Met die club3d kan je de plasma op de dvi poort en het touchscreen op de vga poort aansluiten en deze apart aansturen(en dus wel de resolutie per scherm anders instellen). Dit alles gaat heel gemakkelijk via het bijgeleverde catalyst control center(CCC).

edit:
om nog even terug te komen op hybrid crossfire:
Met deze technologie kan je de onboard kaart en de externe(club3d)kaart in crossfire zetten. Je kan dan geen extra schermen op de onboard aansluiten(ook niet nodig: op de club3d zitten genoeg poorten), maar dit levert wel een kleine prestatiewinst op, omdat de chip van de onboard kaart dan gebruikt word als extra performance op de club3d.

[ Voor 31% gewijzigd door Schumaster op 26-08-2009 13:13 ]

• michieldekker
snap ik niet... videokaart van het moederbord heeft 1 x hdmi, 1 x dvi en 1 x vga uitgang. Mijn bedoeling is de DVI te gebruiken voor mijn plasma TV en de vga voor mijn touchscreen. Kan vanuit de ATI software clone aanzetten, maar kan niet zeggen dat het plasma scherm de resolutie 1280 x 768 krijgt en het touchscreen 1024 x 768. Moet 1 van deze resoluties kiezen en vervolgens nemen beide schermen deze resolutie over, alleen de resolutie van 1280 x 768 ziet er niet uit op mijn touchscreen.
Daarom dacht ik, apart videokaartje erin voor de aansturing van mijn touchscreen... Stom idee?? of niet?? :)

• Schumaster
Dat klopt dus michiel, omdat je die 3 poorten(hdmi, dvi en vga) niet apart kan aansturen. Die worden geregeld als 1 poort. Hiermee bedoel ik dus dat het 1 uitgang is. Je moet het als het ware als een splitter zien. Uit alle uitgangen komt 1 en hetzelfde signaal.

Op de club3d kan je de 2 aansluitingen(vga en dvi) wel apart aansturen, en daardoor ook verschillende resolutie's gebruiken.

edit: zo dus:(sorry voor mijn beperkte tekenkunsten)
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/n4k2h2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Schumaster op 26-08-2009 13:19 ]

• Spaiker
Zoals ik dus al zei in mijn vorige reply, beter gewoon beide schermen op de club3d en resoluties aanpassen met CCC
Ik denk dat het nog altijd makkelijker is om de 2 schermen aan te sluiten op de club3d, dan kan je alles regelen in je Catalyst Control Center en makkelijker de verschillende resoluties instellen voor beide schermen.
Is toch hetzelfde als
Met die club3d kan je de plasma op de dvi poort en het touchscreen op de vga poort aansluiten en deze apart aansturen(en dus wel de resolutie per scherm anders instellen). Dit alles gaat heel gemakkelijk via het bijgeleverde catalyst control center(CCC).
En zoals ik ook al zei, Dat ik niet wist hoe het zat met de resolutie, heb er ook weinig ervaring mee...

Aan michieldekker de keuze wat hij gaat doen :D .

[ Voor 3% gewijzigd door Spaiker op 26-08-2009 13:38 ]

• Schumaster
Spaiker schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:36:
Zoals ik dus al zei in mijn vorige reply, beter gewoon beide schermen op de club3d en resoluties aanpassen met CCC
Dat stuk bedoelde ik ook niet, ik bedoelde het stukje waarbij je zei dat dit ook op de onboard kon, dit is bij mijn weten niet mogelijk(zie tekening hierboven).

Maar je hebt gelijk, aan de TS de keus :)
Pagina: 1