Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/Vista]Externe HDD geeft foutmelding op desktop/n. laptop

Pagina: 1
Acties:

• simon8400
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 10:50
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen geleden terug van Frankrijk waar ik natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt heb om naar hartelust linux distro's te downloaden (Download limiet BE ;) ). Hiervoor werd m'n laptop gebruikt.
De gedownloade bestanden werden opgeslagen op m'n externe harde schijf. Op reis zelf al software geïnstalleerd om zo te controleren op corrupte iso's en dergelijke.

Dit ging allemaal naadloos, maar de uiteindelijke bedoeling was om deze software op m'n desktop te installeren aangezien m'n laptop hiervoor niet krachtig genoeg is. Het installeren van de gedownloade bestanden op m'n desktop ging al heel wat minder feilloos...

Situatie:
Bestanden (iso's en dergelijke) installeren feilloos op m'n laptop (OS: WIN XP x84), deze bestanden worden gelezen vanaf een externe HDD. Op m'n desktop (OS: Vista x64) geven diezelfde bestanden foutmeldingen tijdens installeren, of wordt in sommige gevallen zelf als corrupt gezien (het gehele iso bestand dan).

De ext. HDD in kwestie geeft bij momenten ook foutmeldingen in de richting van "Er zou iets mis kunnen zijn met uw ext. HDD, schijfcontrole enz.)" maar dit acht ik als uitgesloten aangezien deze wel zonder problemen op m'n laptop werken zonder foutmeldingen noch install files die niet gevonden worden terwijl het over hetzelfde bestand gaat, enz.

Na wat Googlen nog geen oplossing gevonden aangezien ze schijnbaar alleen maar problemen hebben met de ext. HDD die niet herkent wordt.

Mogelijke oorza(a)k(en) (?):
De usb ingang op m'n desktop is defect, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik al meerdere usb poorten heb geprobeerd en tobo/muis werkt perfect.

Voeding te licht, maar dit lijkt me ook sterk aangezien mijn systeem genoeg zou moeten hebben met 750 watt.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
simon8400

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het ook niet mogelijk om de iso eerst op een cdtje te branden?
Heb je niet eerder problemen gehad met de HDD in combinatie met deze desktop?

Desktop | Server | Laptop

• simon8400
Rupie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:32:
Is het ook niet mogelijk om de iso eerst op een cdtje te branden?
Heb je niet eerder problemen gehad met de HDD in combinatie met deze desktop?
Neen, vroeger werkte dit altijd naar behoren.
Zou normaal niks kunnen uitmaken, aangezien deze van de zelfde bestanden leest. En om bij de 1TB op schijfjes te gaan branden is een kostelijk zaakje :)

Toch bedankt,
simon8400

• simon8400
Nu toch al lang genoeg gewacht om te dubbelposten hoop ik?

Iemand?