Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] SP2 installatie lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb mijn laptop vanwege een hdd crash opnieuw moeten installeren, en ben bezig met Windows Update.

Ik ben aangekomen bij SP2, maar ik krijg een melding tijdens de installatie, die ik niet eerder gezien heb:

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9363/sp2errorq.jpg

Ik kan ook erg weinig vinden op internet over die specifieke foutcode, ik durf ook niet op "negeren" te klikken en door te gaan.. Weet iemand wat het is? Op mijn vorige installatie heb ik SP2 gewoon geinstalleerd, maar ik ben deze melding niet tegengekomen. (Dat was vorige week, laptop is nieuw).

Op "zoeken naar een oplossing" klikken levert niets op.

[ Voor 4% gewijzigd door Boyd op 26-08-2009 04:51 ]

• Boyd
Pagina had ik gevonden idd.. en bekeken.. maar wat daar stond met registeraanpassingen vond ik toch wel wat link om te doen.. straks werkt m'n laptop niet meer.. En die update die eronder staat, is alleen voor server 2008?

[ Voor 13% gewijzigd door Boyd op 26-08-2009 08:10 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je stuk voor stuk drivers gaat update (graka, netwerkkaarten, geluidskaart et cetera). Kiezen voor 'Negeren en doorgaan' werkt trouwens ook niet? Dan zie je na de installatie snel genoeg welke driver niet werkt waarschijnlijk ;)

Desktop | Server | Laptop

• Boyd
Rupie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:09:
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je stuk voor stuk drivers gaat update (graka, netwerkkaarten, geluidskaart et cetera). Kiezen voor 'Negeren en doorgaan' werkt trouwens ook niet? Dan zie je na de installatie snel genoeg welke driver niet werkt waarschijnlijk ;)
Gezien er staat dat er waarsschijnlijk problemen komen met herstarten/opstarten, probeer ik dat liever niet nee.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je geeft ook aan dat dit probleem bij de vorige installatie een week geleden niet heeft voorgedaan. Wat heb je dit keer anders gedaan? Drivers gedownload die je de vorige eker van de cd hebt geinstalleerd of andersom?

Los daarvan: als je toch opnieuw aan het installeren bent maakt het ook nog niet zoveel uit als je weer een keer opnieuw moet beginnen als je op 'negeren en doorgaan' klikt (maar das mijn mening ;))

Desktop | Server | Laptop

• Boyd
Rupie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:46:
Je geeft ook aan dat dit probleem bij de vorige installatie een week geleden niet heeft voorgedaan. Wat heb je dit keer anders gedaan? Drivers gedownload die je de vorige eker van de cd hebt geinstalleerd of andersom?

Los daarvan: als je toch opnieuw aan het installeren bent maakt het ook nog niet zoveel uit als je weer een keer opnieuw moet beginnen als je op 'negeren en doorgaan' klikt (maar das mijn mening ;))
ik moest verplicht herinstalleren door een harde schijf crash, ik heb er totaal geen tijd voor, dus die gok waag ik niet.

Ik heb niks anders gedaan, drivers gewoon van de Dell website afgeplukt.

-edit-
De volgende mail van microsoft teruggekregen:
Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Customer Service en Support.

Ik begrijp uit uw e-mail dat u een probleem heeft met de installatie van Service Pack 2 van Windows Vista.

De melding die u krijgt heeft te maken met een stuurprogramma van één van uw hardware onderdelen dat mogelijk niet goed zal functioneren als Service Pack 2 geïnstalleerd wordt.

Heeft u na de herinstallatie van uw laptop wel alle stuurprogramma's geïnstalleerd? Mogelijk zijn er meer recente stuurprogramma's beschikbaar op de website van de fabrikant van de latop.

U kunt deze melding overigens negeren en doorgaan met de installatie om te zien of er ook inderdaad problemen ontstaan na de installatie van Service Pack 2. Mocht dit het geval zijn dan kunt u alsnog een nieuw stuurprogramma installeren of Service Pack 2 weer verwijderen.

[ Voor 38% gewijzigd door Boyd op 27-08-2009 10:35 ]

• Boyd
Gevonden! Het was een update die deze week is uitgegeven door Microsoft. Na het verwijderen van die update, kon ik zonder problemen SP2 installeren:

KB972036 is de update die je daarvoor moet verwijderen.
Pagina: 1