Toon posts:

Kiezen tussen laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop en er zijn een paar laptops die me wel bevallen. Ik vroeg me alleen nog wel iets af. Bij een laptop is dit het werkgeheugen 4 GB DDR2-800 SDRAM en bij de ander is het dit: 4 GB 1067 mhz ddr3 sdram. Ik vroeg me af wat nu precies het verschil is tussen beide soorten werkgeheugen.

Bij voorbaat dank

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25

Saven

Administrator

1067 is sneller dan 800... althans dat zou zo moeten zijn, weet zelf niet precies of dat zo is.
heb gelezen dat het volgens sommigen bar weinig uit maakt

Verwijderd

[google=ddr2 ddr3] geeft: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2989 ;)

Een beetje eigen inzet verwachten we wel ..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook wel onderzoek gedaan maar het is net zoals Saven zegt: meestal maakt het volgens die sites maar heel weinig uit. Alleen lijkt het mij dan raar dat je voor 1067 ddr3 een stuk meer betaalt. Daarom vroeg ik of iemand mij toch misschien het verschil zou kunnen uitleggen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Daarvoor hebben we Processors, Moederborden & Geheugen waar een uitgebreide FAQ staat. De DDR3 variant is sneller, maar dat maakt je niks uit. De Core 2 Duo processor heeft een bottleneck in zijn FSB waardoor je het verschil tussen DDR2 en DDR3 niet gaat merken.

Verder gooi ik dit topic op slot omdat er zoals gezegd genoeg info in de PMG FAQ te vinden is. Als je nog advies wil raad ik je aan *LET OP* - Wat moet ik kopen even door te nemen :)

Dit topic is gesloten.