Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Iedere tray van Laserjet printer apart installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Laserjet 2015x printer met 3 papierladen (trays), deze printer is gedeeld op een lokaal LAN netwerkje zodat iedereen er gebruik van kan maken.

De clients draaien windows 2000 of XP, de server (waar de printer aan zit) was windows 2000, maar draait nu windows vista (nieuwe pc).

Onder windows 2000 kon ik na installatie van de printer, nog 2x dezelfde printer installeren waarna hij dus 3x was geinstalleerd.

Ik heb toen die 3 printers gerenamed naar "Laserjet (wit papier)", "Laserjet (briefpapier)", etc. en
- bij de eerste ingesteld dat hij alleen gebruik maakt van lade 1,
- bij de 2de printer dat deze alleen gebruik maakt van lade 2,
- etc.

Dit werkte perfect, nu heb ik de server echter vervangen door een nieuwere pc met windows vista waarop het mij niet lukt de printer meerdere malen te installeren.

Ik heb wat workarounds geprobeerd zoals o.a. de printer te delen, en daarna "lokaal" als netwerkprinter te installeren, maar allemaal zonder success.

Mijn vraag is dus, weet iemand
1) een manier om 1 printer meerdere malen te installeren
of
2) een andere manier om tot hetzelfde resultaat te komen dat ieder programma met een printoptie 3 printers laat zien, welke ieder een eigen tray voorstelt)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows VIsta is een Client OS, ik verplaats je topic dus eventjes naar Windows Clients :)

Serversoftware en Windows Servers >> Windows Clients

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je wat specfieker zijn over wat er precies mis gaat?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:13:
Kan je wat specfieker zijn over wat er precies mis gaat?
Er gaat niet echt iets mis, het lijkt gewoon niet mogelijk om hetzelfde apparaat meerdere malen te installeren. Zodra ik de printer nog een keer probeer toe te voegen (via nieuwe hardware) gaat de installatie procedure gewoon net als altijd, maar staat er hierna nogsteeds maar 1 printer.

Op windows 2K krijg je:
HP Laserjet
HP Laserjet (2)
HP Laserjet (3)
etc.

in je printerlijst.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik voer deze procedure normaal alleen met netwerkprinters uit. Gaat het hier om een USB printer of een netwerkprinter?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
http://books.google.nl/bo...ultiple%20entries&f=false

Zou gewoon moeten kunnen... stomme vraag maar doe je het wel als admin?
probeer het eens met UAC uit.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1