HD signaal splitten + verlengen: gaat HDMI werken?

Pagina: 1
Acties:

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:44
Ik wil in een winkel televisies plaatsen, met daarop beelden van een UPC digital decoder.
Eerst dacht ik aan de keuze tussen component of HDMI, maar nu zie ik net dat de UPC decoder als uitgang HDMI of Scart heeft. Het beeld wil ik weergeven op 3 40" LCD schermen.

De afstand tussen de decoder en televisie is maximaal 15 a 20 meter. Ik dacht er aan om eerst een kabel vanaf de decoder te leggen richting de televisies, van een meter of 8a10, daar een splitter te plaatsen (gevoed, 4 kanaals), en dan met kabels naar de televisies te gaan.

Nu heb ik echter 0 ervaring met HDMI kabels, en weinig zin om geld weg te gooien als blijkt dat dit niet kan werken. Als beeld wil ik 720P gaan gebruiken.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 22:55
Het is niet mogelijk op de decoder dichterbij te zetten?
De drie TV's hangen/staan naast elkaar?

In dat geval zou ik idd een 10M HDMI kabel halen, dan een HDMI splitter (belkin heeft ze o.a.) en vanaf de splitter drie kabels trekken naar elke TV toe.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:44
Tussen de 2 verste tv's zit 20 meter afstand. Er zou dus 10 meter naar de splitter gaan, en dan naar 2 tv's een kabel van 10 meter.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Waarom vraag je het niet even bij een winkel als MediaMarkt, BCC of Harendse Smid hoe zij dat doen?

Misschien dat zij jou goede tips kunnen geven!

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 01:18 ]