Wie helpt mij uit de brand? Ik probeer na enige tijd weer internetverbinding te krijgen op mijn pc, maar het lijkt maar half te werken. Skype en Messenger krijgen wel een steady verbinding, maar browsen via firefox of explorer lukt niet. De eerste paar seconden wordt er connectie gelegd, maar daarna heft het automatisch op. Mijn nieuwe laptop heeft hetzelfde probleem, maar met een tweede laptop krijg ik wel gewoon internetverbinding en kan ik via explorer pagina's openen. Waar kan het probleem liggen?
Mogelijk is er iets mist met je DNS instellingen. Om dit te testen kun je op de pc's waar het browsen niet werkt eens proberen of je google kan bereiken op ip adres, http://74.125.77.104. Als dit wel werkt dan is er hoogstwaarschijnlijk sprake van een DNS probleem. Dat één laptop wel werkt zou dan eventueel te verklaren zijn met het feit dat die andere DNS instellingen heeft.
Wat dan misschien handig is is om even een output van ipconfig/all hier te posten van de laptop die wel werkt en een van een van de clients die niet werken.
Wat dan misschien handig is is om even een output van ipconfig/all hier te posten van de laptop die wel werkt en een van een van de clients die niet werken.
[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 26-08-2009 00:06 ]
Verwijderd
Ik zit dus met het zelfde probleem. router is een speedtouch.
Het vreemde is dat ik wel kan pingen met google(ip en www.google.nl) maar niet browsen.
msn doet het wel. zowel firefox als ie werken niet.
andere laptop (macbook) doet het wel zelfde settings van router gekregen alleen ander ip.
volgende heb ik ook geprobeerd.
geen effect.
wat kan ik nog meer doen.
gr. erik
Het vreemde is dat ik wel kan pingen met google(ip en www.google.nl) maar niet browsen.
msn doet het wel. zowel firefox als ie werken niet.
andere laptop (macbook) doet het wel zelfde settings van router gekregen alleen ander ip.
volgende heb ik ook geprobeerd.
- Click on Start button.
- Type Cmd in the Start Search text box.
- Press Ctrl-Shift-Enter keyboard shortcut to run Command Prompt as Administrator. Allow elevation request.
- Type netsh int ip reset in the Command Prompt shell, and then press the Enter key.
- Restart the computer.
geen effect.
wat kan ik nog meer doen.
gr. erik
Handmatig de DNS server instellen via tcp/ip instellingen. 
netsh int ip set dns "netwerkadapternaam" static xxx.xxx.x.xx primary
Of gewoon via de gui.
netsh int ip set dns "netwerkadapternaam" static xxx.xxx.x.xx primary
Of gewoon via de gui.
Wel is hetzelfde meegemaakt op een pc die ik even moest fixen, die zat vol met virussen. Dus mischien even goed scannen?
nvm, is op meer pc's ....
nvm, is op meer pc's ....
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 26-10-2009 13:04 ]
Ik heb het tegenovergestelde wel eens meegemaakt..charrel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:03:
Wel is hetzelfde meegemaakt op een pc die ik even moest fixen, die zat vol met virussen. Dus mischien even goed scannen?
Staat er toevallig Symantec software op? Als je licentie daarvan verloopt (omdat de trial af is, bijv.) dan wil die nog wel eens zonder duidelijke melding dit soort dingen gaan blokkeren. Via wat handig zoeken op GoT ben ik daar uiteindelijk achter gekomen.
Stop maar met nutteloze suggesties geven, dit is duidelijk een dns probleem.
Verwijderd
Open eens een cmd box, en typ het volgende commndo in: "ipconfig /all" (zonder aanhalingstekens natuurlijk).
En post even hier het resultaat.
En post even hier het resultaat.
Pagina: 1