Arabisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haaaaallo tweak(st)ers,

Mijn pa heb een arabische vriend en die heeft een nieuwe compu gekocht (helemaal in het Nederlands) hij kan prima nederlands enzo en werkt gewoon met win98se.

Maar nu kwam die op het ID om een arabisch toetsenbord te kopen zodat hij ook arabisch kan typen en printen. Want hij heeft nog altijd vrienden in Sudan waar hij mee correspondeert.

Mijn pa heb mij nou dus gevraagt dit op te lossen en ik zoek een oplossing via jullie :P Iemand tips?

Ik dacht zelf aan een dual boot ofzo, 1x win98se NL en 1x win98SE Arabisch... maar ja, dat word een dure grap dat begrijp je.

Iemand?

MZzzzls! en bedankt.

Verwijderd

Je kan toch gewoon ff een extra taal in windows installeren en dan prik je ff dat arabische toetsenbord erin als je dat nodig hebt.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:21

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Je kan toch gewoon ff een extra taal in windows installeren en dan prik je ff dat arabische toetsenbord erin als je dat nodig hebt.
Bijna goed , volgens mij krijg je dan toch een probleem aangezien arabisch een compleet andere tekenset gebruikt dan jij en ik ( andere letter tekens ).
Correct me if i'm wrong maar met je fonts heeft dat geloof ik iets te maken ..
Ik weet wel zeker dat je wat in je Office zal moeten aanpassen ik heb namelijk een keer voor een stichting die veel met turken werkte een p.c. van turks voorzien en dan moet je de als extra de proofing tools installeren om de juiste lettertekens (fonts ) en spelling controle te krijgen + je moet inderdaad het verhaaltje doen wat mijn voorganger al zei n.l. je toetsenbord layout en taal juist instellen in windows zelf ..

Sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...