Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik heb sindskort digitale TV van Ziggo. Nu wil ik een DVD recorder aan gaan schaffen. Tot mijn verbazing lees ik op veel websites dat deze recorders niet het digitale signaal kunnen opnemen alleen maar het analoge.

Nu vraag ik mij een aantal dingen af:

Zijn er recorders die dit wel kunnen?
Hoe neem je nu precies een programma op? Moet je schakelen tussen je analoge en digitale kanaal bijv. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Je zou het wel op kunnen nemen als de DVD recorder een SCART ingang heeft.

Maar dan begint het opnemen niet automatisch, omdat de DVD recorder niet weet wanneer hij moet beginnen moet opnemen. Ook moet je dan niet aan de decoder zitten, omdat je alles opneemt wat je op TV ook ziet. Als je hem dus op een andere zender zet, of het menu tevoorschijn haalt, dan zie je dat ook op je opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Croccifixio83 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:08:
Zijn er recorders die dit wel kunnen?
Nee, die zijn niet gangbaar. Waarom wil je expliciet een DVD-recorder en geen harddisk-recorder (bijvoorbeeld de Humax IHDR-5050c)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
asmi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:52:
[...]

Nee, die zijn niet gangbaar. Waarom wil je expliciet een DVD-recorder en geen harddisk-recorder (bijvoorbeeld de Humax IHDR-5050c)?
Ik bedoelde eigenlijk ook een harddisk-recorder... :P

Idd een erg mooi apparaat die Humax 5050. Het feit is alleen dat ik een TV heb met een CI+ aansluiting, hierdoor heb ik dus binnenkort geen externe ontvanger meer nodig. Beetje overbodig dus die Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je zoekt dus een recorder zonder de mogelijkheid om hem als zelfstandige decoder te gebruiken. Maar dan kun je net zo goed een recorder gebruiken die die mogelijkheid wel biedt, immers een recorder die zelfstandig kan opnemen zal toch een eigen decoder moeten hebben, en zo'n recorder wordt er niet beter of goedkoper van als de mogelijkheid tot gebruik als decoder wordt weggelaten.
Kortom, een fabrikant zal zo'n ding niet maken, als je zoiets wilt kun je net zo goed zo'n Humax of iets vergelijkbaars kopen en hem alleen gebruiken om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Mijn situatie is anders en ik kan alleen over deze ervaring praten, want ik heb nog geen HD abbo.

Ik heb dus digitale televisie van Ziggo met een Samsung decoder met scart.

Vanuit de decoder gaat er een scart naar de hdd recoder en ik kan zowel het digitale als het analoge signaal opnemen (makkelijk te herkennen, het verschil is fors).
Vanuit de hdd recorder gaat een hdmi naar de tv.

Ik zit te denken om het HD zenderpakket te nemen maar ik weet eigenlijk niet eens zeker hoe dat dan gaat met opnemen. (ga s ff kijken).
Ik verwacht dat je een hdmi naar de tv laat lopen voor direkt kijken naar tv zenders en als je wilt opnemen dat dit via de scart out gaat.

Je zit natuurlijk ook met hdcp beveiliging en de hdd recorder moet ook nog s via hdmi kunnen opnemen. De normale hdd recorders kunnen alleen het signaal dat via scart/de kabel binnenkomt opnemen.

Digitaal opnemen kunnen volgens mij alleen die allernieuwste decoders zoals van Ziggo interactieve tv en die zijn erg duur. In combinatie met zo'n abonnement is het wel te doen maar zo'n abbo is ook prijzig.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 01:34 ]

Pagina: 1