Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software voor catalogiseren ca. 100.000 bestanden op DVDs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen. Ik heb een archief-verzameling van ca. 500 gig, zowel op DVD maar nu vooral op meerdere HDs - MP3s, foto's, gescande documenten, zelf geripte XVIDs, software, en nog vele andere digitale data. Alles tesamen zo'n 100.000 files.

Nu zoek ik een goed programma om hier een catalogus van bij te houden en vlot bestandjes op te zoeken ("alle MP3s van The Beatles", "alle XVIDs van CSI", "alle muziek in genre Latin",...).

Vroeger gebruikte ik hiervoor Disclib, uitstekend programma, maar gaat totaal de mist in bij grotere hoeveelheden bestanden, het programma kan het gewoon niet aan (datafiles corrupt, e.d.).

Welk "catalogiseer-programma" zouden jullie aanraden bij grote hoeveelheden bestanden??? Freeware, uitaard :-) Dank !!!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Is het niet het simpelste om Google Desktop Search / Windows Desktop Search te gebruiken of zo? (Ervan uitgaande dat de bestandsnamen informatie bevatten waar de zoekmachine iets mee kan.)

Dan moet je alle bestanden wel direct benaderbaar hebben. Bijvoorbeeld door alles naar een nieuwe schijf van 1 TB of groter te kopiëren.

[ Voor 29% gewijzigd door pinockio op 25-08-2009 21:09 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 14:00
zelf maak ik gebruik van Whereisit (http://www.whereisit-soft.com/)
Niet freeware, maar er is een Liteversie die dat wel is.
WhereIsIt is an application written for Windows operating systems, and designed to help you maintain and organize a catalog of your computer media collection, including CD-ROMs and DVDs, audio CDs, diskettes, removable drives, hard drives, network drives, remote file servers, or any other present or future storage media device Windows can access as a drive.
The primary goal for WhereIsIt is to provide access to the contents of cataloged disks, even when they are not available on the system, or even they are not your own. You can browse their contents, search for files or folders you need, use imported descriptions and thumbnails, organize data using categories and flags etc.
Het voordeel is dat er een catalogus wordt aangemaakt waarin je vrij kan rondbrowsen. (Handig als een netwerkschijf niet aangesloten is en je snel wilt weten wat er op staat)