[DFI LanParty nForce 4 Ultra-D] Reageert helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:41
Beste allemaal,
Ik sta hier een beetje voor een raadsel. Een familielid gebruikt haar computer met dus de DFI LanParty nForce 4 Ultra-D moederbord dagelijks en van de ene op de andere dag doet hij niet meer. Letterlijk niet meer, want als je op de aanknop drukt (zowel op de kast als op het moederbord), gebeurt er helemaal niets. Ik heb de voedingskabels gecheckt en die zaten allemaal nog prima, bovendien brand er een oranje lampje op het moederbord (helemaal onder), dus ik neem aan dat het moederbord nog wel gewoon stroom krijgt. Rest over het moederbord en misschien de processor...? Of het RAM geheugen? Weet iemand iets want ik heb niet eens een idee waar ik moet beginnen...?
Het moederbord is overigens een 2e hands moederbord die ik dik een half jaar terug gekocht heb, omdat de vorige kapot was gegaan (naar mijn eigen schuld helaas want de videokaart zat vast door een vervelende ontwerpfout), tot nu toe heeft hij het gewoon gegaan...
Bedankt!

Verwijderd

probeer de computer eens met zo weinig mogelijk hardware, en eventueel zou je ook al het ramgeheugen eruit kunnen trekken. Dan moet ie gaan piepen. Beginnen de harde schijven of de fans ook niet heel eventjes te draaien?

edit: en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even doornemen natuurlijk. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:11 ]

• masser120
De fans gingen ook niet even aan en uit, nee niks... Ik ontdekte dat de voeding warm was (niet heet), terwijl de pc al een week niet gedraaid heeft.
Echter, ik heb geprobeerd wat jij deed, dus ik deed alle stroomkabels los en probeerde hem weer aan te doen. En ineens, ja hij doet het! Dus toen heb ik stuk voor stuk alles weer verbonden, en hij bleef het doen...
Bizar, ik denk dat er dan ergens kortsluiting was en dat dat nu recht is gezet, hoe zou de voeding anders warm kunnen worden??
Bedankt iig pc fluisteraar!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kortsluiting kan natuurlijk, maar veel waarschijnlijker is dat je pc in standby stond en daar neit meer uit kwam.
Als je alleen de voeding eraf en erop gezet hebt, dan is je kortsluitingsprobleem immers niet opgelost. Dit ontdek je natuurlijk snel genoeg, dan zou hij het binnen nu en straks opnieuw moeten doen.

In alle gevallen de gouden tip, zorg dat je data veilig is. Kortsluiting die je hard disk meeneemt is alles behalve prettig. (zo ben ik dus 5 jaar aan digi only foto`s kwijt) |:(

Can`t live without the mods

• masser120
Ja! Hij doet het weer niet inderdaad...
Probeerde vanochtend de aanknop en geen gehoor, niks...
Is het dan toch kortsluiting, ergens op het moederbord, na 6 maanden het gewoon prima gedaan te hebben? Of is de Antec voeding brak?
Het eerste wat ik dan ga doen als hij het weer doet is een backup maken, of ik haal nu iig de harde schijf er even uit, 5 jaar aan foto's verliezen... nee dankje :)

PS: specs vergeten...
Moederbord: DFI LanParty nForce 4 Ultra-D
CPU: AMD Athlon X2 4200+
Geheugen: 2x1GB Kingston ValueRAM DDR400
Kast en voeding: Antec Sonata II (met 430Watt TruePower geloof ik)
2xDVD en WD HDD

Edit:
What the deuce? Na 10 minuten knopje achter op de voeding op 0 te hebben gezet doet hij het weer :?... Alleen nu komt er een hele hoge piep uit. Ik ben maar gelijk alles gaan backuppen voor als het toch kortsluiting is ergens...

[ Voor 41% gewijzigd door masser120 op 26-08-2009 10:41 ]

• masser120
En de volgende keer dat je hem uitzet doet hij het weer niet... Vervolgens doe ik weer hetzelfde en ineens doet hij het weer, maar helaas maar 1 keer en daarna doet hij het weer niet meer...
Heeft iemand enig idee hoe het komt en wat eraan te doen is??

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
het klinkt alsof de pc niet (goed) afgesloten wordt, dat verkaard het immers waarom hij het wel weer doet als je de stroom eraf hebt gehaald.

Ik zou mij nog voor kunnen stellen dat dit komt door een probleem met je voeding of je mobo. Je voeding is vrij eenvoudig te controlleren door een andere voeding te testen. als je daar het probleem ook mee hebt zou ik naar je mobo gaan kijken

Desktop | Server | Laptop

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Probeer dit eens.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• masser120
Ik zal het zondag eens proberen, hopelijk werkt het! Zo niet dan denk ik dat ik er toch maar nieuw moederbord, processor en geheugen in zet, het spul in tenslotte al 4 jaar oud...

[ Voor 54% gewijzigd door masser120 op 28-08-2009 22:57 ]

• masser120
Mwah nee he. Deze harde reset werkt iig niet :(
Er komt overigens een soort piepje uit de computer op de tijden dat hij het wel doet (wat maar heel soms is als de stekker er enkele uren uit heeft gezeten)...

Edit: ik had nog een oude voeding liggen, maar dat blijkt een 20 pins ATX voeding te zijn, terwijl er 24 pins in moet, dus voorlopig kan ik dat niet testen helaas...
Ik geloof overigens dat het het moederbord wel is, ik kan me eigenlijk bijna niet anders voorstellen...

Edit2: heb nieuw spul gekocht, draait weer als een zonnetje :)\
Echter, een fannetje van de voeding is kaduuk :(

[ Voor 49% gewijzigd door masser120 op 31-08-2009 19:39 ]

Verwijderd

masser120 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:46:
Echter, een fannetje van de voeding is kaduuk :(
dat zou ik gelijk vervangen of RMA-en, want zoiets kan een hele computer slopen.
Pagina: 1