Toon posts:

Laptop valt spontaan uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn hier meerdere topics over maar niet meer een actieve dacht ik ,
nou ik was dus bezig met me laptop [ 2 jaar - 1 jaar geleden ]
Ik had em al 3-6 maanden en oppeens PIEUW uit
Ik dacht egt Vreemd!
natuurlijk weer op starten
En deed et weer na 2 uur PIEUW weer uit!
dus ik werd gewoon boos.
En nu weer...
Ik heb al zovaak om hulp geroepen PcParkstad Laten schoonmaken,
laten kijken gemaild egt veel en ze zeggen dat et bios was niet dus..
NU wil ik een film kijken en ja,
Je snap wat ik bedoel UIT en UIT en UIT en ik word er gewoon niet goed van.
Kan iemand me helpen?

Laptop gegevens::

Acer Emachines E510
Plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://www.getpcmemory.com/pics/acer-emachine-e510-notebook.jpg :( :( :( :( :( :(
Alsjeblieft help me ;(

ps. Heb accu wel erin
laad gwn op
en agja.
het word gewoon na een jaar hartstikke vervelend. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 20:54 . Reden: beetje nederlands :P ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25

Saven

Administrator

heb je dit als je hem op de accu gebruikt? Of als je hem aan de stroom hang

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

F.West98

Alweer 17 jaar hier

zo om hulp roepen is niet nodig. controleer eerst eens of je stroomtoevoer wel goed is. zonder stroom kan een computer niet werken, en valt dus uit. (lijkt me logisch)
spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 25-08-2009 20:11 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
Het is hier geen MSN: je zal gewone Nederlandse zinnen moeten maken en deze moeten groeperen in alinea's. Zo leest het heel vervelend.

Waarschijnlijk wordt je laptop te warm en valt 'ie dan uit. Is je laptop erg heet als hij uitvalt?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mr.Qips schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:18:
Het is hier geen MSN: je zal gewone Nederlandse zinnen moeten maken en deze moeten groeperen in alinea's. Zo leest het heel vervelend.
What he said ^^

Als je hier hulp verwacht is het handig om op z'n minst begrijpelijk Nederlands te typen, en duidelijk uit te leggen wat er precies gebeurt, en wat je al hebt gedaan om te achterhalen waar het door kan komen. Als je die moeite niet doet, moet je ook zeker niet verwachten dat anderen wel moeite gaan doen om jou te helpen, of om je post uberhaupt te ontcijferen.

[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 25-08-2009 20:38 ]

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:18:

Waarschijnlijk wordt je laptop te warm en valt 'ie dan uit. Is je laptop erg heet als hij uitvalt?
Hij is meestal inderdaad erg heet.
En speedfan geeft meestal 90 Graden Celcius aan.

en is het nu meer leesbaar :)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 20:55 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:54:
[...]

Hij is meestal inderdaad erg heet.
En speedfan geeft meestal 90 Graden Celcius aan.

en is het nu meer leesbaar :)?
90 graden celcius lijkt mij te warm. Hoor je de ventilator aangaan? En versnellen als hij wat moet doen? Staat de laptop goed vrij en zijn er geen obstructies bij de roosters?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

leesbaarder, dat wel.
Op netstroom geen probleem dus? Wat heeft de pc-boer precies gemeld, dat het niet aan je bios ligt, maar wat nog meer?
Hoe oud is die laptop nu eigenlijk? Is niet uit de OP op te maken.
Verder, wat zijn de specs? Is het nog de originele accu? Heb je de accu doorgemeten? Is de accu inderdaad vol, of lijkt het alleen alsof deze wordt opgeladen?

edit:
Had de 90 graden nog niet gezien. Lijkt me inderdaad een koelingsprobleem. Heeft die pc-boer je fans gecontroleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
NOu volgensmij heb i kgeen een of jawel een super kleine...
En speedfan geeft meestal 90 aan normaaal doet ie 60? 70?

en laptop is 1 jaar en hald

en oja!
ik was eens bij een Klasgenoot die ouders hadden precies dezelfde laptop en nog nooit problemen gehad

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:12 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:09:
NOu volgensmij heb i kgeen een of jawel een super kleine...
En speedfan geeft meestal 90 aan normaaal doet ie 60? 70?

en laptop is 1 jaar en hald
90°C? Dan denk ik echt wel dat ie uitvalt wegens oververhitting. Tijd om de ventilatie eens uit te kuisen met perslucht. Het kan ook zijn dat de koelpasta waardeloos geworden is door maandenlang een te hoge temperatuur te ondergaan en dat je processor aan de koeler hangt. In dat geval dien je ook eens de koelpasta te vervangen.

Verwijderd

Een kleine wat?
Kijk eens hier, en verder zit je nu achter een computer of type je dit vanaf een telefoon, het is namelijk nog steeds verrekte irritant om te lezen.
Daarnaast, welkom op Tweakers...., maar tevens het advies wat veel nieuwe members meekrijgen:
dit is geen helpdesk, je moet er zelf ook wat voor doen.
We willen wel helpen, maar dan hebben we ook meer info nodig, dan waarmee je bent begonnen

Verwijderd

Topicstarter
maa reen klasgenoot heeft gewoon precies hetzelfde merk en laptop hetzelfde
precies zelfde warmte bijna maar die valt niet uit! i kwil me laptop gewoon weer goed gebruike kan het niet in de diepe bestande zitte?

Verwijderd

wat verwacht je nou, dat er even iemand langskomt om dat ding na te kijken omdat jij geen film kan bekijken?
Kom op man, een beetje pro-actiever mag wel.

edit:
dat een klasgenoot dezelfde laptop heeft wil niet zeggen dat ook die niet kapot kan

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:19 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:16:
maa reen klasgenoot heeft gewoon precies hetzelfde merk en laptop hetzelfde
precies zelfde warmte bijna maar die valt niet uit! i kwil me laptop gewoon weer goed gebruike kan het niet in de diepe bestande zitte?
Ok, ik ben bij deze een beetje klaar met je. Spellingsfouten zijn nog tot daaraan toe, maar simpelweg je post niet lezen en corrigeren op typfouten voor je op 'verstuur bericht' klikt is gewoon lui. Ik heb geen zin om moeite te doen voor je als jij niet de moeite neemt om te zorgen dat je post leesbaar is.

Nogmaals: het is hier geen MSN, en het is hier geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
op deze berichten wacht ik niet

Verwijderd

Topicstarter
o ja sorry,
ik moet tog even wennen eraan.

maareen klasgenoot heeft gewoon precies hetzelfde merk en laptop hetzelfde
precies zelfde warmte bijna maar die valt niet uit!
ik wil me laptop gewoon weer goed gebruiken kan het niet in de diepe bestande zitten?

Zo nu goed :)?

Ik zal voortaan even kijken totdat ik wat post. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:24 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:12
En andersom natuurlijk net zo.

Probeer je probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Vertel wat je al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen.

Daarna kan je eventueel een topic plaatsen met wat vraagjes en/of tips hoe nu verder.

- Wat zegt het logboek van je OS ?
- Je OS al een keer vernieuwd ?
e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 25-08-2009 21:25 ]

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Whieee.
Hier kunnen we niks mee. Je geeft geen informatie, je wil een kant en klare oplossing, je doet niet de moeite om ook maar enigszins de indruk te wekken dat je verdiept hebt in eventuele oorzaken, om het nog maar niet te hebben over taalgebruik (tenzij je dyslectisch bent, dan heb ik niks gezegd,maar ik vermoed dat dat niet zo is)
Dit is geen helpdesk. Je hebt waarschijnlijk ergens over deze site gehoord en denkt even snel een oplossing te kunnen scoren. Zo werkt het hier niet. Succes, maar ik ben er klaar mee

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik kom nu met het hele verhaal

Ik had al eerder een laptop.
Acer ook.
Maar er was niks mis mee totdat het stokje tot het moederbord afbrak.

Toen was mijn moeder een beetje kwaad en kocht een nieuwe laptop
Er stond precies goed.
2.1 GB ram
En nog meer.
En reacties stond er Goeie laptop zeker een pluim
Dus ik verwachte er veel van.

Nou dat was dus ook zo
Ik had em al 3-6 maanden
Totdat hij voor het eerst uitviel
IK startte hem opnieuw op.
Maar het bleef doorgaan.

Ik heb al wat geprobeerd

- Stofzuiger op minimum gezet en stof eruit gezogen.
- BIOS bekeken
- Pc Laten Schoonmaken - want misschien was het een virus.
- Mails gestuurd naar PCparkstad - waar ik woon.
- een dag niet aangezet
- Accu uithalen wanneer hij vol was - en weer opladen wanneer leeg was
- In de diepe bestanden kijken of er iets stond wat de fout maakte
- Windows opnieuw nagekeken
En dat was het.
ik weet nu egt niet wat het probleem is.
Ik wil gewoon als gewone mensen
Op de laptop-computer chatten
Emails sturen
foto's bekijken
films bekijken
persoonlijke dingen doen

Maar wat ik ook doe na een tijdje valt hij gewoon uit
ik zit op me laptop en heb muziek aan
dan stopt het geluid 1 seconden en valt hij uit.
en soms schakelt de accu daarbij ook uit.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En als je de laptop puur op netstroom laat draaien? Dus accu er uit.
En wat doet de temp? Loopt die op net voordat hij uitgaat?
Voelt de lucht warm of heet wat uit de ventilator(en) komt ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows "opnieuw nagekeken"? Het is toch geen proefwerk of examen of zo?

Installeer Windows eerst eens opnieuw. En ga systematisch testen, want nu komt het wel erg helpdeskuserig over. Je zult toch echt meer moeite moeten doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
@ Geforce

Dan blijft hi jop een punt en dat is medium.

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik denk dat je pc gewoon te warm word. Is er niks in de bios waarbij je de fans kunt veranderen of een begrenzing van de hitte van je pc? Want als je pc het een halfuurtje doet, Pats valt uit, en daarna weer snel Pats valt uit, duid dit op een duidelijk warmte probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet. ik zal even kijken

Verwijderd

Topicstarter
nee niks.
alhoewel weet jij misschien wat SATA is?

Verwijderd

Oh kom op, het heet GOOGLE, doe er wat mee

Verwijderd

Sata is een interface voor bv een dvd brander.

Het makkelijkste is om de laptop naar een bedrijf te brengen dat hem kan nakijken.
En dan niet het bedrijf waar die al is geweest.
Ik gok zelf op te warm. Om hier wat aan te doen moet de laptop los worden gemaakt.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
stann700 je probleem is oververhitting. Dat kan komen doordat er iets niet goed gekoeld is. Schone heatsink/ventilator zegt weinig want het kan ook zijn dat de heatsink er los op zit waardoor hij slecht koeld of de pasta geleid niet meer.

Die dingen kan je verhelpen alleen moet je technisch zijn op hem open te halen en weer netjes dicht te maken. Heb al een keer een laptop voor m'n neus gehad waarbij ze met de verkeerde schroeven op de verkeerde plaats hebben dicht geschroeft waardoor de schroeven aan de andere kant eruit kwamen uit de behuizing. Duidelijk gevalletje van door blijven draaien omdat hij er nog niet helemaal in zit. Zal niet verder vertellen wat er verder van de behuizing is gebeurd ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:44
Ik denk dat de koelpasta is uitgedroogd, of dat de koeler niet goed contact maakt.

Dat eerste heb ik al eens eerder gezien bij een laptop, en die sloog na een minuut of 5 ook steeds uit door oververhitting.

Laat die PC Shop dus even kijken naar de koeler / koelpasta, of fix het zelf even.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Afgaande op dit topic lijkt me dit ongeveer het slechtste advies dat je kan geven. ;) Als de TS al niet weet wat SATA is, en het heeft over 'stokjes naar moederborden' en 'diepe bestanden', lijkt het me een bijzonder slecht idee als hij ook nog eens zelf die laptop open gaat maken.

Mijn advies: als het ding nog in de garantie zit, ga je er het beste mee terug naar de winkel waar hij vandaan komt. Er is voor betaald, het ding werkt niet, garantie.

• ThinkPad
  • Laatst online: 00:44
Whieee schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

Afgaande op dit topic lijkt me dit ongeveer het slechtste advies dat je kan geven. ;) Als de TS al niet weet wat SATA is, en het heeft over 'stokjes naar moederborden' en 'diepe bestanden', lijkt het me een bijzonder slecht idee als hij ook nog eens zelf die laptop open gaat maken.
Oh, dat werdt me niet echt duidelijk uit z'n woordenbrij :+

Maarja als je nog garantie hebt, ga er mee terug, en laat anders een winkel bij je in de buurt kijken naar het koelblok / koelpasta (zeg er duidelijk bij dat ze daar naar moeten kijken, zodat ze je niet een nieuwe Windows installatie aansmeren @ xx euro)

• GENETX
  • Laatst online: 01:23
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:09:
en oja!
ik was eens bij een Klasgenoot die ouders hadden precies dezelfde laptop en nog nooit problemen gehad
Ik wil best even met de moker langskomen of een spelletje "Oud Hollandsch laptopwerpen" spelen.... Afijn, het zegt helemaal niets.

Laptops zijn het type apparaat dat het meeste van alles kapot gaat. That is a fact. Ik geef je, aangezien je nieuw bent, het voordeel van de twijfel. Echter zul je wel wat meoten doen aan je inzet. We zijn geen helpdesk, maar een discussieforum met veel techneuten. Daar is een reden voor: We verwachten dat mensen inzet tonen. Dus:

Doe wat de experts verwachten. Jij wilt namelijk je laptop gefixed hebben, ons maakt het echt geen reet uit wat dat betreft, het is niet onze laptop ;) . Dat je hem niet helemaal open durft te halen kan ik begrijpen, maar veel andere tips kun je wel opvolgen. Doe dat dan ook!

Verder, google is your best friend. Als je niet weet wat SATA is dan kun je dat gewoon opzoeken. Er zijn duizenden computertermen en als we die allemaal moeten uitleggen zijn we ook 2000 posts verder ;) . Last but not least, probeer je posts leesbaar te houden. Zoals velen al aangaven, dit is geen MSN. Veel mensen jongeren denken dat het internet een vrijbrief is om maar wat tekst te rammen. Nee, op het web moet je net zoals in een normale brief of verslag gewoon met nette, leesbare, zinnen komen. Dat is voor iedereen prettiger. Een spelfout ofzo is niet erg, zal zelf ook vast 1 hebben gemaakt, maar leesbaar moet toch wel te doen zijn :?

Verder, met de rest. Haal je laptop open of laat een ander dit doen. Stof is de grootste boosdoener van problemen en 90 graden is niet gezond. Mijn laptop wilde met 85 graden eens opstijgen en toen schrok ik me al dood.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even met de stofzuiger over de onderkant van de laptop gegaan
hij is nu steeds langer aan
wacht.
ik zal even speedfan kijken

89 graden zegt speedfan, 91 nu ...
maar hij blijft het gewoon doen nu op dit moment
kan het niet zijn dat het gewoon het stof was en niet de warmte?

Verwijderd

Ik zelf zou de laptop toch preventief laten nakijken. En dan in het bijzonder laten kijken naar de processor en koeling.

Dat hij nu niet uitvalt is leuk, maar de temperatuur blijft gevaarlijk hoog.
Pagina: 1