Draadloze router gebruiken als accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 20:30
Ik heb sinds vandaag internet via de kabel van Ziggo. Omdat op de modem geen draadloze opties zitten wil ik mn oude adsl router als accesspoint gebruiken. Het is een Wireless ADSL2+ Router van Ovislink.

Ik heb met een utp kabel de modem op poort 1 van de router aangesloten. Vervolgens heb ik alles zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2h6c01s.jpg

Dat zou goed moeten zijn toch? Of vergeet ik nog iets? Het werkt namelijk niet. Op 1 pc kan ik verbinding maken. Internetten werk dan ook. Maar als ik een tweede pc wil verbinden dan krijgt die geen ip-adres toegewezen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Standaard stappen:
- router IP-adres geven uit reeks van voorgaande router
- DHCP server uitschakelen
- kabel vanuit kabelmodem in LAN poort stoppen ipv WAN poort

Echter, je zegt dat het een ADSL2+ Router is. Bedoel je een modem/router? Geef het typenummer, dan is het wat duidelijker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blune
Het is een modem/router ineen. Het type nummer is WL-8064ARM.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blune schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:17:
Het is een modem/router ineen. Het type nummer is WL-8064ARM.
Bij modem-router combinaties werkt die truc meestal niet, en is de kans groot dat je toch een aparte router or access point zult moeten aanschaffen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Ik had dezelfde vraag in het Ziggo topic. Je gaat dus rechtstreeks vanuit de modem (die voor 1 PC is bedoeld) naar de ADSL router toe? Ik had hetzelfde in gedachten echter legden enkele users uit dat de routeringsfunctie dan ontbreekt. Het schijnt wel te kunnen als je eerst een kabelrouter na het modem neerzet die routeert, dan kan je van de ADSLmodem gewoon puur het accesspoint gedeelte gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:37
Misschien zit ik ernaast, maar wat gebruik je nu als router ?
Misschien is het handig om de router functionaliteit van dit ding wel te gebruiken? Maar ik dacht dat je dan wel een WAN poort moet hebben (dat is immers de functie van een router)

De reden dat de andere pc's geen ipadres krijgen komt omdat je geen DHCP aan hebt staan. ( Of gebruik je een andere router ?)

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 25-08-2009 19:35 ]

• Blune
Edit

[ Voor 92% gewijzigd door Blune op 25-08-2009 19:38 ]

• Blune
Nee er zit nu geen router tussen. Vandaar dat 1 pc het maar doet waarschijnlijk. Als ik DHCP aanzet verbinden alle pc's gewoon, maar heb ik geen internet.

Als je een WAN-poort nodig hebt dan heb zal ik een andere router moet halen.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:37
Als er geen WAN poort op zit, ben ik bang dat je idd een andere router moet kopen. Ik denk dat de WAN poort direct aan het modem gekoppeld is.
Pagina: 1