Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Een vriend van mij gaat een eigen zaakje beginnen in bijberoep en heeft aan mij gevraagd een website te ontwikkelen. Deze website is zeer basic en de ontwikkeling zal niet meer dan een dag duren. Dit komt voornamelijk omdat hij niet zo een groot budget heeft. Toch zal de website een belangrijke rol spelen.

Zijn logo voor de website heeft hij "zelf ontworpen" om de kosten te drukken waar ik geen probleem mee heb, maar bij afgifte van het logo blijkt dit gewoon een tekening te zijn die hij van het internet heeft gehaald met een tekstlaag. De tekening is zelfs zeer snel vindbaar via google. En daar zit het probleem bij mij, ik weiger uit principe het logo te gebruiken en weet nu niet echt wat ik hem zal voorstellen.

Het makkelijkste is gewoon neen, maar niet zal hem weerhouden om nadien het logo zelf op de website te zetten. Echter zal mijn handtekening op de website komen en dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat men denkt dat ik het logo geplagiaat heb.

Zelf een logo maken is een andere optie, maar dan moet ik mijn prijs enorm verhogen. Prijs van logo's liggen bij mij hoog voor 3 redenen: Ik maak ze niet graag, ik sta ze nog veel minder graag af en wanneer het product een succes is stijgt het logo in waarde. De kans is echter zeer groot dat het dan een njet wordt omdat zijn budget daarvoor te klein is.

Een andere voorstel is dat ik het logo gratis ontwikkel en alle rechten behoud maar dan ga ik Sabam moeten inschakelen en gaat alles mooi op papier komen te staan... Ook de betaling en dat probeer hij wat te vermijden.

Iemand een suggestie voor dit probleem?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Ergens in de informatie over de site vermelden dat jij de site hebt gemaakt, maar niet verantwoordelijk bent voor het logo?

The devil is in the details.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En als je hem alle opties voorlegt en kijkt welke hem het het beste lijkt? Als het zo'n goede vriend is, moet dat niet zo'n probleem zijn denk ik?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of gewoon niet doen, als het logo al zo'n probleem is. Maar wat moet ik verstaan onder 'enorm verhoogde prijs'? Laat hem anders het logo maken door zo'n disign buro en gebruik je die, zal best wat schelen. (logoworks werkt al voor 250 dacht ik).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Of je zet niet je "handtekening" op die site en laat hem iets tekenen dat hij volledig aansprakelijk is voor inhoud + design van de site. Een enkele simpele site zul je ook niet missen in je portfolio lijkt me.

Wat hij er dan verder aan copyrightschendingen en andere illegale praktijken mee doet, is dan zijn zaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Atomsk op 25-08-2009 18:31 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 10:31
Als het een vriend is, dan moet je het daar gewoon over (kunnen) hebben; ik zou hem gewoon uitleggen dat 'ie eventueel in de problemen kan komen met dat logo. Als dat niet kan, dan beschouw het als iedere andere klant, en kun je het werk gewoon weigeren als je het niet ziet zitten :)

[ Voor 17% gewijzigd door MisterData op 25-08-2009 18:35 ]

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
onder een website die ik in een dag in elkaar moet zetten zet ik sowieso al geen handtekening. Daarnaast adviseren dat het niet slim is een logo te kopiëren en de opties voorleggen.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45
De benadering van Atomsk is volgens mij, gezien de vriendschappelijke band, het handigste, waarbij jij hem eventueel zelf het logo op de website kan laten zetten. Dat voorkomt weer papierwerk (zolang maar duidelijk is welke website/code jij hem hebt gegeven).

Laat echter vooral niet na om hem er op te wijzen dat het weinig professioneel is om bij het opstarten van een zaak te beginnen met een copyrightschending. Vroeg of laat kan het toch een slechte naam opleveren :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is de verantwoordelijkheid van die kennis van je.

Zo heb ik voor een kennis ook kosteloos een site gemaakt, daarbij heb ik een imagerotator gebruikt. Dat aan hem voorgelegd, en vond ie super cool, die rotator moest blijven.

Nu is die rotator gratis voor niet commerciele sites, en heb hem verteld dat als ie dat ding wil blijven gebruiken, hij een licentie moest regelen. Aangezien ik niks met dat bedrijf te maken heb, ga ik niet over geldzaken, en ook niet over licentie zaken. Dat is het pakkie aan van de verantwoordlijke binnen dat bedrijf.

Of ie uberhaupt een licentie heeft geregeld, geen idee. Ook niet mijn probleem.

Maak er een melding van, en voer de opdracht gewoon uit. Verantwoordlijkheid ligt bij de eigenaar van het bedrijf. Hij levert tenslotte aan. Jij knutseld het enkel in elkaar.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Simpelweg 'n kleine (persoonlijke) in overleg 'n aanpassing in het logo is niet mogelijk ? Op die manier maak je het meteen uniek.

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Gewoon niet doen. Als hij zo graag het copyright wil schenden van iemand anders, moet hij dat maar in zn 1tje doen. En als het zo een goede vriend is, zou jij wel over je hartje kunnen strijken en hem een logootje maken...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Geef gewoon aan hoe jij er over denkt en knooi die website in elkaar, niemand hoeft te weten dat jij dat gedaan hebt toch? Een website die je in 1 dag in elkaar zet is IMO ook niet echt portfolio waardig.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Implementatie site: IStealYourGun
Design, Logo, tekstuele inhoud: vriend

Daarna screenshots maken van de site voor je portefeuille, klaar

Everything is better with Bluetooth

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
IStealYourGun schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:19:
Een vriend van mij gaat een eigen zaakje beginnen in bijberoep

[maar dan] gaat alles mooi op papier komen te staan... Ook de betaling en dat probeer hij wat te vermijden.
Tsja, als het er zo voor staat zou ik sowieso kiezen voor "niet doen", of in ieder geval niet onder de vlag van m'n bedrijf.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Na enkele antwoorden hier heb ik uiteindelijk de raad van Hooglander1 gevolgd en hem alle drie de mogelijkheden opgesomt. Hij gaat nu de originele eigenaar proberen te contacteren maar makkelijk zal dat niet zijn, als er geen antwoord komt van die eigenaar dan zal ik het logo niet verwerken en enkel ruimte voorzien. De website wordt dan zo geïnstalleerd en ook op de back-up CD zal er niets staan van logo.

En om er volledig zeker te hebben zal ik mogelijk een copy van de website naar mijn auteurs verenging sturen. Hoewel dat laatste niet echt nodig is.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1