...
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 16:55 ]
Ik ontken het bestaan van IE.
[ Voor 50% gewijzigd door Boudewijn op 25-08-2009 18:37 ]
1
2
3
4
| for logfile in *gz *old
do
shred -f -u "$logfile"
done |
Dit gaat niet werken nee, je doet dit:Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:12:
[..]
Alles werkt behalve echo "" > *.log
[..]
echo blaat > file1.log file2.log file3.log
user@localhost[~]$ cat file1.log blaat file2.log file3.log
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Volgens mij vergeet je de backticks in je for luscherwin schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:07:
code:
1 2 3 4for logfile in *gz *old do shred -f -u "$logfile" done
Zoiets. In ieder geval, waarom zou je alle logs willen verwijderen?
Nope, probeer het eens uitBoudewijn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:15:
[...]
Volgens mij vergeet je de backticks in je for lus.
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 23:15 ]
Verwijderd
En dan kun je de data dus niet meer "echt" vernietigen, wat de topicstarter dus duidelijk wel wil.Manuel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:14:
Dat vraag ik me ook af. Je kan naar mijn mening eerder een 'echo "" > $file' gebruiken dan ook eerst uitgebreid te schredden.
Zonde van je tijd, dan had je toch beter logrotate kunnen gebruiken.Trouwens, heb het zelf zo gedaan dat ik om de 30 dagen door middel van een cronjob automatisch de logfiles in een tar.gz stop en dan de oude logfiles leeg gooi. Zo blijf je toch de data behouden en kan je altijd nakijken of het niet eerder is voorgekomen.
Verwijderd
Verwijderd
Beetje nutteloze opmerking aangezien je dit op verschillende manieren kunt inrichten en het niet ideaal is om logs volledig te archiveren en opnieuw te beginnen.CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:22:
Wel's van logrotate gehoord?
Verwijderd
Of je zou niet lokaal kunnen loggen maar naar een remote device via een beveiligde verbinding.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
Idd logrotate en wil je /var/log om wat voor reden dan ook goed beveiligen gebruik dan disk encryptie.
Verwijderd
Die tarretjes noem jij archiveren ? Ik noem dat gewoon inpakken op een onlogische manier....Boudewijn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:36:
By default doet het dat, maar je kunt ze ook laten truncaten.
En het max aantal logs per log op 1 zetten.
Je weet dat je logrotate prima kunt instrueren om files te deleten, eventueel met shred ipv rm?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
[...]
Beetje nutteloze opmerking aangezien je dit op verschillende manieren kunt inrichten en het niet ideaal is om logs volledig te archiveren en opnieuw te beginnen.
Logrotate doet eigenlijk wat de TS weg wil hebben
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
War lees jij archiveren?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:53:
[...]
Die tarretjes noem jij archiveren ? Ik noem dat gewoon inpakken op een onlogische manier....
Er zijn wel mooie logrotate tools welke een verlenging zijn hierop...
Verwijderd
Wie zegt dat zulke dingen in /var/log/*.log worden vastgelegd? Wie zegt dat het om een hosting server gaat? Haal er eens geen dingen bij die niet relevant zijn. Het kan net zo goed om logbestanden op een server van de AIVD gaan. Het boeit niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:01:
Ben je verplicht he vandaag de dag als je "dingetjes" host.
Verwijderd
Wie zegt dat hij dat daar niet vast legt ? Het is maar net hoe je jezelf de vraagt stelt natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:08:
[...]
Wie zegt dat zulke dingen in /var/log/*.log worden vastgelegd? Wie zegt dat het om een hosting server gaat? Haal er eens geen dingen bij die niet relevant zijn. Het kan net zo goed om logbestanden op een server van de AIVD gaan. Het boeit niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 01:13 ]
Als je een (vergezochte) nuance aan wil brengen in onze posts had je dat in je eigen post ook wel even mogen doen.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:12:
[...]
Wie zegt dat hij dat daar niet vast legt ? Het is maar net hoe je jezelf de vraagt stelt natuurlijk.
Of het niet boeit boeit juist wel. Je moet de TS perspectief bieden met oplossingen waardoor hij extra inzicht krijgt... kan hij zelf bepalen hoe belangrijk het is...
Iets extra info is nooit slecht
In een ander geval had hij het namelijk ook kunnen googelen... beetje extra info is voor andere mensen soms ook wel handig tijdens het zoeken.
Verwijderd
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Remote loggen is toch wel een must hoor.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:43:
Wat gaan discussies in Non-Windows operating systems vaak off-topic tezamen met de meest vreemde ideeen en voorstellen![]()
- Logrotate is de default tool voor dit soort dingen punt!
- Wil je logs beveilingen dan zijn er twee mogelijkheden:
1) Diskencryptie
2) Remote loggen
/me gaat weer eens aan het werk (moet vandaag nog een imap server bouwen).
Verwijderd
Wij loggen hier op onze servers zowel lokaal als remote. Misschien een beetje extreem maar er is nog nooit een logfile verloren gegaanVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:29:
[...]
Remote loggen is toch wel een must hoor.
Vaak beter te managen en het staat inderdaad niet op de server zelf wat erg fijn is en zeker zijn voordelen heeft.
Misschien omdat je wat te verbergen hebt bij een plotselinge inval (torrent-tracker, warez server, etc etc)Waarom zou je logfiles encrypten.... performance ?? anyone ?
Verwijderd
Daar is zeker niets mis mee, ik zou het zoals jullie ook doen alleen nooit op de server zelf houden.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:07:
[...]
Wij loggen hier op onze servers zowel lokaal als remote. Misschien een beetje extreem maar er is nog nooit een logfile verloren gegaan
Wat weet niet wat niet deert inderdaad[...]
Misschien omdat je wat te verbergen hebt bij een plotselinge inval (torrent-tracker, warez server, etc etc)
Encypten voor performance? Afaik is dat contra-productief.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:07:
[...]
Wij loggen hier op onze servers zowel lokaal als remote. Misschien een beetje extreem maar er is nog nooit een logfile verloren gegaan
[...]
Misschien omdat je wat te verbergen hebt bij een plotselinge inval (torrent-tracker, warez server, etc etc)
Verwijderd
Huh? Dat heb ik toch helemaal niet gezegdBoudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:
[...]
Encypten voor performance? Afaik is dat contra-productief.
Verwijderd
Ik ook niet toch ??Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:35:
[...]
Huh? Dat heb ik toch helemaal niet gezegd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq