Toon posts:

MS IntelliMouse Optical funktioneert niet na sleep-mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet zeker of dit het goede forum is, maar dit probleem heb ik alleen met mijn iMac en niet met mijn XP-laptop.

Onder OSX Leopard gebruik ik een MS IntelliMouse Optical, geen probleem eigenlijk. Het rare is echter dat mijn muis niet goed meer werkt nadat mijn iMac uit sleep-mode komt. Al hoewel ik het systeem weer aan de praat krijg, beweegt daarna mijn cursor niet meer. Tenminste... niet op mijn tafel(hout), als ik de muis over een muur beweeg dan beweegt de cursor wel. Echter zodra ik de muis weer op de tafel zet, beweegt de cursor niet (de knoppen en scrollwheel functioneren wel). Door de usb-stekker van de muis kort uit z'n slot te halen is het probleem verholpen. Maar dat is natuurlijk irritant als je dat 20x heb gedaan.

Wat kan ik hieraan doen? Zowel de 6.3 als 7.0 drivers lossen het probleem niet op en een zoektocht bij MS en via Google leverde niets op.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Misschien biedt een muismat uitkomst?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, nog andere tips?

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Heb je toevallig een stukje software wat je USB hertz e.d. aanpast? Dat was bij mij het probleem. Ik had precies dezelfde verschijnselen.

Verwijderd

Probeerde je al de nieuwste IntelliPoint drivers?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14205

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 14:40 . Reden: De vorige link heb ik maar verwijderd, had niet in de gaten dat die zeer gedateerd was! ]

Verwijderd

^^ dit is wel erg oud heh, niet doen..
Ik heb zelf ook problemen sinds 10.5.7 met mijn intellimouse optical met driver 7.0.
Als ik mijn USB schijf unmount en uitzet reageert de muis niet meer en moet ik hem in en uitpluggen.
Ik maak nu al 8 jaar gebruik van deze muis en het is voor het eerst dat ik tegen dit soort problemen aanloop.
Mijn mighty mouse werkt wel probleemloos zoals te verwachten.
Ik hoop dat MS snel met een fix komt want voor de rest is het een erg fijne muis..
Probeer hem maar eens zonder driver dan heb je als het goed is geen problemen.
Pagina: 1