Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat zou er aan de hand zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen met mijn volgende probleem.
Ik heb een soundblaste c800 met een inspire 5.1 digitla 5700 set er aan vast. Alles werkt prima totdat ik wat heb zitten vogelen in windows.

Ik zat in windows taak beheer en zat in gebruikers. Nou heb ik per ongeluk met de gebruiker (ikzelf) de verbinding verbroken. Wat ik toen zag was alleen een blauw scherm ik kon dus niets meer.

Ik heb vervolgens power an/uit gedaan omdat er geen andere manier was. Nadat ik had opgestart bleek dat het geluid niet meer werkt. Alle bestanden worden wel afgespeeld en hoor wel een soort ruis.

Ik denk dat er ergens een instelling niet goed staat maar na uren zoeken ben ik er nog niet uitgekomen. Wie zou mij verder kunnen helpen om mijn geluid weer aan de praat te krijgen???

Ik heb configuratie scherm bekeken en er staat niets op dempen of iets dergelijks....

Alvast enorm bedankt.

Vlavio

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Je Soundblaster C800 is een on-board kaart. Er is nog een andere plaats waar 'ie uit kan staan - je BIOS. Kijk daar eens in :).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:27:
Je Soundblaster C800 is een on-board kaart. Er is nog een andere plaats waar 'ie uit kan staan - je BIOS. Kijk daar eens in :).
Heb gekeken maar kan 123 niet zien dat de geluidskaart uitstaat. Alle sloten staan namelijk op auto. Het rare is eigenlijk dat hij het altijd goed gedaan heeft totdat ik zo dom was om de verbinding in apparaatbeheer met mezelf te verbreken waardoor de pc in een error ging......

De geluidskaart die ik heb is een audigy player sb1394 24bit 96khz/100sb snr

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

g0tanks

Moderator CSA
Wat bedoel je met de verbinding verbroken? Heb je de geluidskaart in het apparaatbeheer uitgeschakeld?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:02:
Wat bedoel je met de verbinding verbroken? Heb je de geluidskaart in het apparaatbeheer uitgeschakeld?
je kan in taak beheer (ctrl/alt/del) je gebruikers zien. In de lijst staat er 1 en dat ben jezelf. DIe verbinding heb hik per ongeluk verbroken en kon vervolgens niets meer. Ik kreeg een blauw scherm. Ik heb de pc aan en uit gezet dmv de power knop omdat niets anders werkte.

Toen de pc opnieuw was opgestart had ik geen geluid meer. alle instellingen staan volgens mij goed ik kan niets vinden wat het geluid uitgezet heeft........

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je niet proberen om de geluidskaart te deinstalleren via apparaatbeheer en hem opnieuw te installeren nadat je de pc gereboot hebt?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:26:
Kan je niet proberen om de geluidskaart te deinstalleren via apparaatbeheer en hem opnieuw te installeren nadat je de pc gereboot hebt?
dat ga ik doen. Ik ga eerst nog 1 ding proberen om de gegevens van voor de crash terug te zetten (systeem herstel) ben nog even aan het uitvogelen hoe dat ook al weer ging..

Verwijderd

Topicstarter
op de 1 of andere manier kan ik niet mijn systeem herstellen... de aanhouder gaat winnen. als er mensen zijn met andere tips hou ik me aanbevolen

Verwijderd

Is de kaart überhaupt nog wel te vinden in apparaatbeheer (winkey+R > devmgmt.msc), en zo ja hoe (uitroeptekens etc.) ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:08:
Is de kaart überhaupt nog wel te vinden in apparaatbeheer (winkey+R > devmgmt.msc), en zo ja hoe (uitroeptekens etc.) ?
De kaart is te zien. Als ik het geluid op alleen digitaal zet hoor ik een soort regengeluid.
Ik heb mijn iphone direct aangesloten op het inspire 5.1 apparaat en dan hoor ik ook geen geluid het ligt dus aan die inspire 5.1 apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/speakersets/creacontrol400.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen,

Ik heb nog steeds geen geluid. Creative laat mij ook in de steek want daar hoor ik via de mail niets meer van.
Ik ga maandag Microsoft bellen en kijken of zij me verder kunnen helpen...

Mocht er iemand nog wat weten dat lees ik dat nauurlijk graag...

Alvast bedankt weer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb microsoft gebeld en ja hoor... geen hulp geen gratis ondersteuning. Lijkt mij erg raar als je een product op de markt brengt en er een fout optreed je niet geholpen wordt.

Ik ben er achter gekomen dat als ik het speaker systeem aan mijn Ipod doe ik ook geen geluid heb. Op de een of andere manier dtaat er iets dus op mute. Hopelijk kna iemand mij nog helpen...

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:33
@Real Vlavio

Je bedoeld dat als je rechtstreeks de verbinding maakt van je iPod naar je speakers dat je dan ook geen geluid hoort, maar alleen de ruis?

Dat betekend dat het probleem in je speakers zit en niet in instellingen. Speakers op een andere computer werkt ook niet neem ik aan?
Lijkt er dan op dat je speakers kapot zijn ofzo, of dat je het volume laag hebt staan (maar dit lijkt me niet, gezien je al een tijdje met het probleem zit)?? :P

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:21:
@Real Vlavio

Je bedoeld dat als je rechtstreeks de verbinding maakt van je iPod naar je speakers dat je dan ook geen geluid hoort, maar alleen de ruis?

Dat betekend dat het probleem in je speakers zit en niet in instellingen. Speakers op een andere computer werkt ook niet neem ik aan?
Lijkt er dan op dat je speakers kapot zijn ofzo, of dat je het volume laag hebt staan (maar dit lijkt me niet, gezien je al een tijdje met het probleem zit)?? :P
Dat klopt. het gekke is dat het ineens niet meer werkte na die fout die ik maakte in taak beheer en dan in tabblad gebruikers. Ik denk dat daardoor iets uitgeschakeld staat ofzo of in het punt waar het geluid naar de speakers gaat (zie foto) of iets in de soundcard (wat me sterk lijkt want oor telefoon werkt gewoon)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Nog steeds geen geluid. Ik kan nu zelfs in windows mijn geluid niet eer regelen via dat speakertje in configuratiescherm.

Ik denk dat er een grote fout in windows zit dus moet ik het maar geheel opnieuw gaan installeren. Ik heb namelijk alle instellingen bekeken, systeem herstel gedaan (wat niet gaat er zijn geen wijzigingen gedaan)

Ik ben door alle opties heen. Mocht er toch nog iemand zijn die iets weet dan lees ik dat graag.

grt
Vlavio

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers geherinstalleerd. nu doet mijn koptelefoon het weer en kan ik via windwos (speakertje) weer het geluid regelen.

Echter heb ik nog steeds het probleem dat mijn digital out niet werkt. heeft iemand nog suggesties?? Digitaal ouput staat aan in windows.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb goed nieuws. Ik heb inmiddels weer geluid. Het is net zo vaag terug gekomen als dat het weg was. Ik startte een game op om te kijken of die werkte en ja hoor geluid. Muziek werkt ook weer als een bus! Wat er nu aan de hand geweest is weet ik ook niet.

In iedergeval voor een ieder die gereageerd heeft bedankt voor de moeite en hulp
Pagina: 1