Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij elke grensoversteek krijg ik zo'n vervelend smsje met spam van T-Mobile. Iets over de kosten in het betreffende land en het promoten van een abonnementsdienst door iets te sms'en. Het komt voor dat je in een dag meerdere grenzen bent gepasseerd en dat je dan eerst een aantal smsjes moet wissen voordat je dat ene belangrijke smsje kunt vinden. Ik ervaar deze spam dus als zeer storend. De klantenservice beweert echter dat ze deze smsjes niet kunnen uitzetten.

Dat kunnen ze mij niet wijs maken, want een vriend van me heeft ook T-Mobile en bij hem hebben ze de spam wel uitgeschakeld. Maar bij mij weigeren ze de spam uit te zetten. Hoe krijg ik bij T-Mobile voor elkaar dat ze die spam uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
Spam? Ik vind het toch wel fijn dat ik weet wat de kosten zijn in het betreffende land.

Als de klantenservice je telefonisch niet kan / wil helpen; probeer het dan eens met een brief?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Algemene Voorwaarden Abonnee Consument (1 juli 2009 particuliere klant geworden)
12.2
T-Mobile verwerkt Persoonsgegevens van haar Klanten voor de
volgende doeleinden:
f) de inlichtingenverstrekking aan de Klant, klachtenbehande-
ling en geschillenbeslechting;
g) ten behoeve van nummeridentifcatie door opname in tele-
foongidsen en/of nummerinformatiediensten tenzij de Klant
verzet heeft aangetekend tegen een dergelijke vermelding;

h) marktonderzoek, tenzij de Klant verzet heeft aangetekend;
i) (tele-)marketing-, direct marketing, zoals door middel van
e-mail-berichten, SMS- en MMS berichten en direct mail en
verkoop-activiteiten met het oog op het uitbreiden van omzet
en Klantenbestand door het actief benaderen van de eigen
Klanten (ook na contractsbeëindiging) met aanbiedingen van
eigen gelijksoortige producten en diensten tenzij de Klant
verzet heeft aangetekend;
Het vervelende is dat je tegen f) inlichtingenverstrekking geen verzet kan aantekenen. En de sms-jes die jou irriteren waarschijnlijk onder deze noemer vallen. Ik zou het toch proberen.

Is die vriend van jou voor 1 juli 2009 klant geworden? Dan gelden andere voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Ik heb ook T-Mobile en heb neem ik aan dezelfde smsjes als jij... ik kan dit niet echt spam noemen. Het bevat enkel feiten wat de gesprekstarieven zijn. Als je uitgebreidere info wil kun je een smsje sturen om extra tariefinfo te krijgen. Dit is gratis, dus geen abonnementsdienst. Volgens mij heeft de EU het verplicht gesteld dat klanten automatisch deze prijsinfo moeten ontvangen, dus daarom is het waarschijnlijk niet uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trommelrem schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:00:
Dat kunnen ze mij niet wijs maken, want een vriend van me heeft ook T-Mobile en bij hem hebben ze de spam wel uitgeschakeld. Maar bij mij weigeren ze de spam uit te zetten. Hoe krijg ik bij T-Mobile voor elkaar dat ze die spam uit zetten?
Ik noem dit geen spam, maar goed. Ik heb deze service zo'n maand of 2 geleden uit laten schakelen en ik krijg geen sms meer als ik de grens over ga. Het kan dus wel degelijk uitgezet worden. Ik zou gewoon blijven bellen totdat je wel een capabel persoon aan de lijn krijgt of een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TRON schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:31:
Spam? Ik vind het toch wel fijn dat ik weet wat de kosten zijn in het betreffende land.
Een keer per jaar zou wellicht fijn zijn. Het is niet fijn als je op een dag meerdere grenzen oversteekt. Vooral als je in de lucht zit dan komt het regelmatig voor dat je telefoon meerdere keren per uur tussen meerdere netwerken switcht en dan is het niet prettig als je 4 uur later ineens 20 smsjes hebt met die onzin. Als ik uberhaupt de tarieven wil weten dan zoek ik dat wel op op internet.

Het is overigens wel spam. Het is ongevraagd en het bevat reklame. Namelijk de tarieven waarvoor je kunt bellen in het buitenland.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 26-08-2009 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trommelrem schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 02:18:
[...]

Een keer per jaar zou wellicht fijn zijn. Het is niet fijn als je op een dag meerdere grenzen oversteekt. Vooral als je in de lucht zit dan komt het regelmatig voor dat je telefoon meerdere keren per uur tussen meerdere netwerken switcht en dan is het niet prettig als je 4 uur later ineens 20 smsjes hebt met die onzin. Als ik uberhaupt de tarieven wil weten dan zoek ik dat wel op op internet.

Het is overigens wel spam. Het is ongevraagd en het bevat reklame. Namelijk de tarieven waarvoor je kunt bellen in het buitenland.
Helaas, maar voor die SMSjes moet je Neelie Kroes bedanken. Providers zijn namelijk sinds een jaar of twee verplicht om deze te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het is Ryana gelukt en het is een vriend van mij ook al gelukt.

Alleen mijn abonnementsvorm is natuurlijk anders. Ik heb een zakelijk abonnement, die vriend een particulier abonnement. Ik zei zelfs nog tegen T-Mobile "Ik ben al jarenlang klant en ik bel meer dan 150 euro per maand bij u. Ik ben opzich tevreden over T-Mobile, maar als die smsjes niet kunnen worden gestopt dan stop ik mijn abonnement, want die smsjes zijn een te grote ergernis." Ik behoor feitelijk tot hun categorie beste klanten. Zelfs toen wilde ze me niet helpen. Ze gaf toe dat ze het wel kon uitzetten, maar dat ze dat niet mocht. Ik sta wel op het punt om de opzegbrief te versturen, want die smsjes zijn gewoon verschrikkelijk storend.

Neelie Kroes ben ik dus ook zat. Ik wil wel Internet Explorer, ook al gebruik ik Firefox. Ik wil geen Windows zonder Windows Media Player, ook al gebruik ik Media Player Classic. Ik wil niet dat zij mij voorschrijft wat mijn keuzes zijn, ik wil gewoon veel keuzemogelijkheden hebben. Ik wil dus ook de keuze hebben om die verschrikkelijk vervelende smsjes uit te schakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 26-08-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 17:25
Is het trouwens niet zo dat je slechts per land één tarief SMS ontvangt per periode? Ik ben dit jaar al meerdere keren de grens over geweest (naar verschillende bestemmingen) maar ik heb van elk land maar één berichtje gehad, terwijl ik bijvoorbeeld al minimaal 8x in Duitsland ben geweest.

Ik zit zelf bij Vodafone en ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat zij slechts eens per half jaar sturen.

En of het spam is, daar valt nog over te discussiëren. Voor mij is iets pas spam als je op één van de volgende vragen 'JA' kan beantwoorden:

*Is het commercieel, met de bedoeling (extra) te verkopen?;
*Wordt het verstuurd (ontvangen) zonder dat je hier baat of weet bij hebt?;
*Ontvangen meerdere mensen exact dezelfde mail/SMS, ookal is het niet bij hen van toepassing?
Dat maakt het geen spam, dat is gewoon informatie zonder verkoop doel. Of is dit ook spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een tussenoplossing zou kunnen zijn om in je telefoon in te stellen dat je T-Mobile NL als netwerk vastzet. Op die manier zal de telefoon niet meer op eigen kracht verbinding maken met het Duitse/Belgische netwerk. Dat werkt echter alleen als je de grens niet of niet al te ver over gaat, maar het helpt gigantisch in grensgebieden, waar het vaak voorkomt dat de zendmast aan de andere kant van de grens een krachtiger signaal heeft en daarom voorrang krijgt. Ik heb ergens gewerkt waar ik letterlijk 100m van België af zat, en vóór die instelling zat ik dus uitgebreid tegen hoger tarief te browsen en te bellen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het probleem is alleen dat de Nederlandse grens doorgaans vrij ver weg is en dat het netwerk van T-Mobile sowieso niet in de buurt is. Ik ben meestal ook maar heel kort bij de Nederlandse grens.
*Is het commercieel, met de bedoeling (extra) te verkopen?;
*Wordt het verstuurd (ontvangen) zonder dat je hier baat of weet bij hebt?;
*Ontvangen meerdere mensen exact dezelfde mail/SMS, ookal is het niet bij hen van toepassing?
Ja. Door het vermelden van de prijzen poogt men meer te verkopen. Een SMS op het netwerk van T-Mobile kost mij bijvoorbeeld 35 cent. Een SMS middels roaming kost 14 cent. Een gemiddelde consument zou ineens veel meer gaan SMS'en.

Ja. Ik heb er geen baat bij dat ik weet wat de tarieven zijn. Als ik moet bellen dan bel ik toch wel.

Ja. Ik ken alleen maar mensen die er vanaf willen omdat de tariefinformatie hun echt niet verder helpt.

Natuurlijk is en blijft dit een grijs gebied. Nellie Kroes had dus beter kunnen verplichten dat klanten de optie hebben om de SMSjes in te schakelen, en dat ze standaard uit staan. Desalniettemin meld ik wel af en toe zo'n SMSje bij spamklacht.nl.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 26-08-2009 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 02:46:
Het probleem is alleen dat de Nederlandse grens doorgaans vrij ver weg is en dat het netwerk van T-Mobile sowieso niet in de buurt is. Ik ben meestal ook maar heel kort bij de Nederlandse grens.

[...]

Ja. Door het vermelden van de prijzen poogt men meer te verkopen. Een SMS op het netwerk van T-Mobile kost mij bijvoorbeeld 35 cent. Een SMS middels roaming kost 14 cent. Een gemiddelde consument zou ineens veel meer gaan SMS'en.
Ze zijn verplicht je die informatie te sturen. Daar gaat het 'verkopen' argument al de deur uit want er is geen andere optie voor ze.
Ja. Ik heb er geen baat bij dat ik weet wat de tarieven zijn. Als ik moet bellen dan bel ik toch wel.
Of je er baat bij hebt doet er niet toe. Verplichting, weetjewel.
Desalniettemin meld ik wel af en toe zo'n SMSje bij spamklacht.nl.
Het is geen spam en bovendien wettelijk verplicht dus dat gaat niets uithalen.

Ik ben geneigd te zeggen dat je zeurt om het zeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2009 03:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 14:15
@TS: Nogmaals, vraag het schriftelijk aan of probeer het via mail. Schriftelijk blijkt echter in veel gevallen nog beter te werken dan telefonisch of mail. Als T-Mobile op papier heeft dat jij deze - verplichte - SMS'jes niet meer wilt ontvangen, dan staan ze ook sterk bij een eventuele audit.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 17:25
Trommelrem schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 02:46:
Wat een onzin :D
Je weet dat je in het buitenland bent dus dat het SMS'en al duurder is. Hierdoor beperk je je aantal SMS'jes al flink, aangezien deze ook nog eens buiten je bundel vallen.
Als jij je getriggerd voelt om meer te gaan SMS'en wanneer je leest dat ze €0,14/stuk kosten, dan vraag ik me af wat je dan méér stuurt dan wanneer je gewoon in je eigen woonland verstuurt.
Totdat je opeens wat langer iemand aan de telefoon hebt dan gepland, of misschien zelfs contact hebt met iemand die ook ergens in het buitenland verblijft. Dan verschijnen er opeens overal topics "Help ik heb een 4 cijferige rekening en ik wist van niks".
Bovendien is het, zoals CyBeR al aangeeft, verplicht om deze informatie te verstrekken.
Ja. Ik ken alleen maar mensen die er vanaf willen omdat de tariefinformatie hun echt niet verder helpt.
Dan ken je weinig mensen ;)

Het enige dat ik met je eens ben is dat het mij inderdaad ook behoorlijk irritant lijkt om elke dag/week een paar tarief SMS'jes te ontvangen, terwijl het buitenland eigenlijk voor jou geen buitenland is (gevoelsmatig, zeg maar 8)7 ).
Aan de andere kant vind ik gewoon dat je zeurt en komt het me over dat je gewoon wat te mopperen wilt hebben. Schrijf gewoon die brief, of vraag aan die vriend van je met wie hij destijds heeft gesproken om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nogmaals:
Algemene Voorwaarden Abonnee Consument (na 1 juli 2009 particuliere klant geworden)
12.2
T-Mobile verwerkt Persoonsgegevens van haar Klanten voor de
volgende doeleinden:
f) de inlichtingenverstrekking aan de Klant, klachtenbehande-
ling en geschillenbeslechting;
g) ten behoeve van nummeridentifcatie door opname in tele-
foongidsen en/of nummerinformatiediensten tenzij de Klant
verzet heeft aangetekend tegen een dergelijke vermelding;

h) marktonderzoek, tenzij de Klant verzet heeft aangetekend;
i) (tele-)marketing-, direct marketing, zoals door middel van
e-mail-berichten, SMS- en MMS berichten en direct mail en
verkoop-activiteiten met het oog op het uitbreiden van omzet
en Klantenbestand door het actief benaderen van de eigen
Klanten (ook na contractsbeëindiging) met aanbiedingen van
eigen gelijksoortige producten en diensten tenzij de Klant
verzet heeft aangetekend;
Algemene Voorwaarden Abonnee Consument (voor 1 juli 2009 particuliere klant geworden)
15.4
De door T-Mobile verzamelde persoonsgegevens zullen niet
verder worden verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met
de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen. De gegevens zullen
in elk geval verder worden verwerkt:

a) in het kader van specifeke nota’s, tenzij met de Klant een
door T-Mobile aangeboden wijze van afscherming is
overeengekomen;
b) ten behoeve van marketingactiviteiten van producten die
verwant zijn aan de producten van T-Mobile, tenzij de Klant
tegen deze vorm van verwerking verzet heeft aangetekend;

c) in het kader van de vermelding in telefoongidsen of bij
abonnee-informatiediensten. Hierbij zullen naam, adres, post-
code, woonplaats en telefoonnummer beschikbaar worden
gesteld, tenzij de Klant verzet heeft aangetekend tegen een
dergelijke vermelding;
d) ten behoeve van het aanleggen van een verwerking van
persoonsgegevens van klanten van wie de Dienst wegens
niet-tijdige betaling buiten werking is gesteld dan wel die
T-Mobile ernstig hebben gedupeerd of hebben geprobeerd
te duperen. De persoonsgegevens die in dit kader worden
verwerkt zijn mede bestemd om te worden verstrekt aan
andere aanbieders van (mobiele) telecommunicatiediensten.
Ben je dus voor of na 1 juli klant geworden, heb je voor of na 1 juli je abo veranderd?

En het is echt geen spam als je na 1 juli klant bent geworden, met het akkoord gaan met de A.V van T-Mobile ben je ook akkoord gegaan met de sms-jes, en de gequote artikelen zijn echt niet onredelijk bezwarend. Zelf kreeg ik in portugal op 2 nummers gedurende 2 weken totaal zo'n 20 sms-jes, ik denk dat je dan wel over "stalken" ofzo kan spreken, en ze dan wel de oren kan wassen. Maar ik weet niet of je helemaal plat gesms't wordt iedere keer dat je de grens overgaat (dwz meer dan 1 smsje per keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik ben zakelijke klant, die voorwaarden zijn niet veranderd. Inmiddels is het me gelukt. 5 telefoontjes verder kreeg ik iemand aan de lijn die er geen probleem van maakte. Die begon niet eens over het feit dat het niet mogelijk zou zijn, die zette het gewoon meteen uit... problem solved dus :)
Pagina: 1