geen juiste instelling 26"tv in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb op dit moment de 32 bits versie van windows 7 lopen op mijn intel core2quad 2.40 processor en asus p5k moederbord.
Ik maak gebruik van een Geforce FX8600GTS 512 MB videokaart.
de pc is aangesloten op de tv HDMI.

normaal gesproken kon ik de instellingen van resolutie goed aanpassen via de instellingen van Nvidia. maar nu lukt het minder.. het probleem is dat of alles staat goed op het scherm afgebeeld maar is onscherp.
of het beeld is scherp maar ik mis delen van het beeld zijkant en onderkant.

weet iemand hoe ik het kan aanpassen zodat het juist is.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet een resolutie uitsturen van 1360*786 of 1920*1080, kan je die resolutie wel kiezen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
ja die kan ik wel kiezen, ik zal de resoluties eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
deze resolutie geeft hij dus ook aan, alleen mis ik beide een stuk beeld en het volgende:

1360 / 786 : beeld is te groot dus bureau blad te klein.
1920 / 1080 : beeld wordt vaag, letters te klein niets meer te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet de overscan (oid) aanpassen zodat het beeld goed beeldvullend word. Bij mijn ATI moet ik hem 0% zetten anders is hij te klein. Bij nvidia heet het anders weet ff zo gauw niet hoe.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: Overscan je moet in je Nvidia Control Panel even onder "Adjust desktop size and position" op 'Resize Desktop' klikken.

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 25-08-2009 16:28 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
Zo krijg idd het gehele beeld op mijn scherm maar wel blur.
resolutie staat dan nu op 1080i, 1842 x 1036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zodra je video af gaat spelen heb je volgens mij geen last meer van die blur, ik heb een 1080p video afgespeeld zonder overscan ingeschakeld en van die blur had je geen last en die aantal pixels die er buiten vielen waren ook verwaarloosbaar.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
dat zal best, maar daar heb ik niks aan tijdens het surfen over het web, of text verwerken op pc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

msterren schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:51:
Zo krijg idd het gehele beeld op mijn scherm maar wel blur.
resolutie staat dan nu op 1080i, 1842 x 1036
rare resolutie. Ik stuur gewoon 1920x1080 uit (1080p) en krijg dan standaard een niet beeldvullend beeld. Dat heel makkelijk is in te stellen in de CCC. Op mijn TV moet ik dan ook instellen dat deze niets meer doet om het beeld te gaan scalen. Dan heb ik 1:1 pixelmapping. Is het niet zo dat je door eoa slider te gebruiken je je resolutie aanpast ipv het beeld groter te maken :?

Bij mij is het beeld is gewoon scherp. En ik kan gewoon internetten, word, outlook e.d gebruiken op mijn TV. Ware het niet dat ik iets te ver zit en het dus erg klein is.

PS: under- en overscan heeft niets met scherpte te maken. Dit is gewoon dat een aantal pixels buiten het beeld vallen of dat je geen beeldvullend signaal hebt. Als je resolutie goed is (720p / 1080p) dan zou het gewoon scherp moeten zijn. Anders kan je TV nog wel eens aan pixeldeling gaan doen met als gevolg een blurry beeld. Native resolutie is altijd het beste en via HDMI kan je het beste gewoon een HD signaal uitsturen.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkSide op 25-08-2009 17:05 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Als het een Samsung tv is moet je HDMI2 pakken ipv HDMI1.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05
Welk merk en model scherm is het? En hoe sluit je 'm aan (vga/dvi/hdmi/etc)?
Als het echt een tv is en geen monitor dan lijkt het me sterk dat hij 1080p weer kan geven. De resolutie is dan waarschijnlijk 1366 x 768 en 1080p input wordt dus terug geschaald. Voor de beste beeldkwaliteit moet je het scherm aansturen op native resolutie, dus waarschijnlijk 1366 x 768.
Verder is het het beste om digitaal aan te sluiten, dus via dvi of hdmi. Dan heb je volgens mij ook geen last van overscan want dat speelt alleen bij analoge aansluiting (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

croxz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:
Welk merk en model scherm is het? En hoe sluit je 'm aan (vga/dvi/hdmi/etc)?
Als het echt een tv is en geen monitor dan lijkt het me sterk dat hij 1080p weer kan geven. De resolutie is dan waarschijnlijk 1366 x 768 en 1080p input wordt dus terug geschaald. Voor de beste beeldkwaliteit moet je het scherm aansturen op native resolutie, dus waarschijnlijk 1366 x 768.
Verder is het het beste om digitaal aan te sluiten, dus via dvi of hdmi. Dan heb je volgens mij ook geen last van overscan want dat speelt alleen bij analoge aansluiting (correct me if I'm wrong).
De PC is aangesloten op de TV HDMI. Het is dus een TV met HDMI. En waarom zou tv dan geen 1080p kunnen weergeven.
Eerst maar eens kijken of het een sammy is. Ken het probleem van de sammys niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
TV is een Vestel LCD 26750 HDMI.
Ik heb hem dus aangesloten op hdmi.

ik heb verheen op xp en zelfs op vista geen problemen kunnen ondervinden wat betreft resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
DarkSide schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:20:
[...]

De PC is aangesloten op de TV HDMI. Het is dus een TV met HDMI. En waarom zou tv dan geen 1080p kunnen weergeven.
Eerst maar eens kijken of het een sammy is. Ken het probleem van de sammys niet.
Mijn fout, ik zie dat het inderdaad vermeld is. Maar nogmaals, dat een scherm HDMI heeft en 1080p accepteert als input, wilt nog niet zeggen dat het signaal 1 op 1 weergegeven kan worden. Het signaal wordt gewoon (down) gescaled naar de resolutie van het scherm. Net zoals de input uit DVD (480p geloof ik) up gescaled wordt. Scalen gaat echter vaak ten koste van de scherpte van het beeld, en dat is precies waar de TS over klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
msterren schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:22:
TV is een Vestel LCD 26750 HDMI.
Ik heb hem dus aangesloten op hdmi.

ik heb verheen op xp en zelfs op vista geen problemen kunnen ondervinden wat betreft resolutie.
Volgens kieskeurig dus inderdaad een resolutie van 1366x768.

Overscan bestaat helaas ook op HD tv's (had Wiethoofd ook al gelinkt). Sommige HD tv's doen wel 1 op 1 pixel mapping, veel echter (en die van jou waarschijnlijk) niet. Beste wat je dan kunt doen is instellen instellen op 1366x768 en de overscan zo veel mogelijk beperken in de software. Beter dan dat gaat het niet worden.

[ Voor 31% gewijzigd door croxz op 25-08-2009 18:03 ]

Pagina: 1