Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Binnenkort ga ik op kamers en moet ik nog geluid hebben. Ik heb thuis al een goede, analoge 5.1 set staan. Deze sluit je aan met 3 x jack, analoog dus.

Als bronnen heb ik staan een Macbook en een PS3. Beide wil ik met een optische kabel aansluiten, zodat ik 5.1 geluid heb. Dat ik af en toe het kabeltje over moet zetten maakt me niet uit.

De bron is dus een digitaal signaal door een optisch kabeltje, terwijl de speakerset alleen analoog (sub/center; linksachter/rechtsachter, linksvoor/rechtsvoor) heeft.

Ik mis dus nog een DAC of een processor of hoe het ook mag heten. De oplossing moet zo min mogelijk kosten (student ;) ), vandaar dat ik mijn huidige 5.1 boxenset wil blijven gebruiken. Ik heb uren gezocht met dit als resultaat:
De Sharkoon X-Tatic Sound Control Unit. Dit is volgens mij een DAC eigenlijk bedoeld voor hun koptelefoons, maar er zit ook een gewone analoge 3x jack output op. Ook de door mij gewenste optische ingang is aanwezig. Volgens hun kan het ding Dolby Digital 2.0, Dolby Digital 5.1 en Dolby Pro Logic aan. Hij is best betaalbaar, een eurootje of 60-70.

Weet iemand of ik hiermee een goede slag sla, of is er misschien een betere/goedkopere oplossing?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft M-Audio iets voor je in het assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb even hun assortiment doorgespit, maar ik heb niks bruikbaars kunnen vinden.

Het verbaast me dat er zo weinig op de markt is, maar dat zal wel komen omdat de iets duurdere speakersets een digitale ingang van zichzelf hebben. Of omdat de geluidskaarten vrijwel altijd analoge uitgangen hebben.

De meeste 5.1 speakersets (van Logitech) hebben gewoon 3 losse analoge ingangen, terwijl de PS3 alleen maar een digitale (toslink) uitgang heeft.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Inmiddels heb ik het doosje binnen en uitgetest: hij doet precies wat ik wil :)

NOSIG