Gsmweb advertentie op .mobi

Pagina: 1
Acties:

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik snap dat tweakers.net graag geld wil verdienen met de mobi site en dat er advertenties komen kan ik ook prima bij inkomen.

Alleen de manier waarop dit nu gebeurt vind ik niet zo prettig.

Ik bezoek de .mobi site met een N95 en dan krijg ik elke keer een gsmweb banner met complete uitklap en invul constructie. (Die pas uitklapt als je klikt en dat is erg goed!)

Het probleem is de grootte van deze banner. Het tellertje op mijn telefoon tikt nu de 90 kB aan bij een normale nieuwspagina en dat was daarvoor slechts 20kB volgens mij. Daarnaast vergroot het de rendertijd van de pagina met enkele seconden. Het is nu zo dat het voor mij vrijwel net zo interessant is om de gewone site met de mobiele stylesheet te bezoeken (met de device detection) als de .mobi site en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Misschien zijn er meer mensen met dezelfde kleine irritatie of hebben jullie er gedachten over. Vanuit mijn kant concreet de vraag naar kleinere (in kB) banners die bij een klik naar een subsite leiden oid waar je dan gegeven kan invullen, in plaats van deze uitklapoplossing.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tweakers.net steekt een hoop tijd en geld in de ontwikkeling van de site en ondersteuning hiervan. Net zoals de 'normale site' voorzien is van reclame, kan dit ook gelden voor de mobiele versie .mobi. Hier zijn regels voor opgesteld, waarbij onder andere is gekeken naar de zwaarte van de pagina. Bovendien checken we of de pagina vanuit Nederland wordt opgevraagd.

We beseffen dat het de rendertijd iets verhoogt, maar dat zie ik als een acceptabel compromis. Voor verreweg de meeste bezoekers zal dataverkeer geen beperking zijn bij mobiel internet en bovendien wijkt de omvang van .mobi-pagina's mét advertentie niet significant af van andere sites die een pda-versie aanbieden.

Overigens zou ik je bijna aanmoedigen om vooral de gewone site te bezoeken met je mobiel en device detection te gebruiken. Dát is immers waar we het voor ontwikkeld hebben :)