Ik heb pasgeleden een Time Capsule gekocht. Deze dient in mijn huis als router voor 1 macbook en 2 pc laptops. Dat werkt allemaal prima, ook de Time Machine backup werkt prima. De volgende stap die ik wilde zetten was het extern (buiten het thuisnetwerk, via Internet) benaderbaar maken van de TC. Voor de MAC is dit gelukt (zonder MobileMe), Connect to server vanuit de finder werkt goed (natuurlijk wel eerst de nodige opties aangezet in de Airport utility) Echter iets soortgelijks voor de PC krijg ik niet voor elkaar.... Kan iemand mij hier mee verder helpen? Ik heb op dit forum gezocht maar kon geen passend antwoord vinden, wellicht heb ik er overheen gekeken en kan iemand mijn naar het juiste topic verwijzen?
Verwijderd
Je kan niet bij de harde schijf van je time capsule komen, via een windows pc? Dan is je flux capicitor stuk.
Dat laatste is natuurlijk onzin.
Is een timecapsule niet hfs+ geformatteerd? Als dat zo is is het logisch dat je er niet in kunt komen met een windows pc.
Dat laatste is natuurlijk onzin.
Is een timecapsule niet hfs+ geformatteerd? Als dat zo is is het logisch dat je er niet in kunt komen met een windows pc.
Verwijderd
Time Capsule is inderdaad HFS+ geformatteerd, maar dat maakt in dit geval niet uit. Als je Bonjour op je Windows-pc hebt, dan moet je hem gewoon kunnen bereiken. Dat lukt bij mij thuis ook. Vanaf het internet weet ik niet of dat werkt met XP, via Mac werkt het hier wel in ieder geval, heb hem nu nog open staan. 
Ik zal even XP opstarten zo, zal eens kijken of het gaat werken.
Ik zal even XP opstarten zo, zal eens kijken of het gaat werken.
Voor zover ik weet gaat dat niet werken, omdat er geen ftp server op de TC zit. Je kunt hem extern dus alleen met een mac benaderen, voor zover ik weet dus.....
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
De time capsule shared dacht ik over afp (voor de mac o.a) en over smb wat het windows (en linux) sharing protocol is. Hoe het apperaatje dan geformateerd maakt niets uit.