• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
hoi,

ik heb een probleem met mijn net nieuw gebouwde pc. Ik kreeg vandaag alle onderdelen binnen en ben voorzichtig voorzichtig te werk gegaan. De pc:

Gigabyte GA770T UD3P
Corsair XMS3 1333mhz ddr3
AMD Phenom II 550 black edition
Corsair VX550W
Sapphire HD4870 1gb
Behuizing: Cooler Master Centurion 590
Western digital S-ATA 640gb
Samsung 22x dvd+brander

Nu heb ik rustig het boekje opgevolgd, waarbij ik de processor heb geplaatst, het geheugen erin heb gestopt de videokaart heb aangesloten en de voeding heb geinstalleerd.
Nadat ik de 2 bijgeleverde fans aangesloten op het moederbord en de usb/firewire/powebutton kabeltjes aangesloten had controleerde ik alles en deed ik de pc aan.

Ik zag kort (paar milisec) de leds naast de powerbutton aangaan en verder geen reactie.

Ik heb hierna de videokaart, dvdspeler, hdd en de 2 fans losgekoppelt en opnieuw geprobeerd met hetzelfde effect.

Ik heb geen flauw idee wat er mis is, sinds ik al een goede hoeveelheid pcs heb gebouwd en er nooit iets is gebeurt.

Een mogelijke oorzaak naar mijn gevoel is de processor, sinds ik net iets op de gigabyte site lees over dat deze pas met bios versie ?F2? werkt. Ik heb gen flauw idee wat ik nu moet doen om erachter te komen wat het probleem is. Help mij :/

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:39
Huidige bios versie opzoeken van je moederbord? Staat op de verpakking, of op het moederbord zelf volgens mij.
Loop ook eens de aansluitingen van je voedingen na, en kijk of je echt alles hebt aangesloten. Zonder genoeg stroom gaat je pc het ook niet doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Barleone op 25-08-2009 14:04 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Duckhamster
de verpakking geeft aan voor x3 en x4, dus ik neem aan dat de "F1" oudere bios er dan op zit. Zou dit het probleem kunnen verklaren?

If so, ik ben niet al te bekend met het vernieuwen van een bios, kan ik het moederbord dan opstarten zonder een processor erin?

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01-2025

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Loop ook eens de aansluitingen van je voedingen na, en kijk of je echt alles hebt aangesloten. Zonder genoeg stroom gaat je pc het ook niet doen.
En met teveel stroom doet hij het ook niet :) . Check daarom dat er geen kortsluiting is, dit kan tevens verklaren waarom de powerled kortstondig brand.

...een van de vele mogelijke oorzaken maar welke regelmatig voor komt.

Daarnaast moet het niet uitmaken of je F1 of F2 hebt. Hij zal hoogstens je proc niet herkennen qua ID maar zal dan teruggrijpen op procs die hij wel kent en moet je in iedergeval in bios kunnen komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Maddog McHare op 25-08-2009 14:13 ]

M@Dd09

• Duckhamster
teveel powerconnectors aangesloten, dat was het! heel erg bedankt!

Ik heb ze nagekeken en ik heb een fout gemaakt war ik een 4pins power kabel in de "sys-fan" aansluiting heb gestopt. Met mijn dome kop dacht ik dat het moeder daar blijkbaar stroom nodig had!

super bedankt!