Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 3.11 -> IP settings wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Het volgende: ik moet voor een klant de TCP/IP settings van Windows 3.11 wijzigen. Het probleem is dat ik niet op lokatie ben en ik voor de laatste keer met 3.11 gewerkt heb toen ik 10 was ofzo. Ik moet dus het een en ander uitleggen, maar weet te weinig...

We zijn nu op het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.yale.edu/pclt/WINWORLD/wfwg311/netdrv.gif

In onze situatie hebben we i.p.v. IPX/SPX al TCP/IP staan. Ik wil die settings wijzigen, maar het probleem is dat er geen muis op dit werkstation aangesloten kan worden. Met het toetsenbord lukt het ons met geen mogelijkheid om TCP/IP te selecteren en vervolgens op setup te drukken. Met TAB scroll je alleen maar langs het rechter rijtje.

Wie weet wel hoe dit moet of heeft ergens in een VM een hobby 3.11 draaien en kan het even proberen?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:55
Ik zou zelf denken dat je op ALT+D moet drukken om in dat lijstje te komen.
Vervolgens ALT+een andere toetsencombinatie.

Overigens vraag ik me wel af, wat nog gebruik maakt van Windows 3.11, op een PC waar je niet eens een muis kan aansluiten? Kan er zelfs geen muis met een seriele aansluiting op?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
Dit is geen screenshot begrijp ik?
Dit is een plaatje van een vergelijkbaar schermpje, alleen jij hebt tcp/ip staan zeker?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
Half gekeken, alt-D lijkt me inderdaad :)
Mocht het niet werken, probeer eens CTRL-TAB ?

[ Voor 59% gewijzigd door Sleepie op 25-08-2009 13:50 ]

• Real_MaRsMaN
Het is inderdaad geen screenshot, maar een plaatje wat ik ergens gevonden heb. Ik ga zo de klant weer bellen om ALT+D te proberen. Trouwens, deze installatie van Windows 3.11 wordt gebruikt in combinatie met een lasermachine die de ovale gaten die je onderop lantaarnpalen ziet kan snijden. En die werkt dus alleen met 3.11 8)7

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 11:47
ALT+TAB
of
ALT+Pijtlje?

Als je op de goede staat ALT+S

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Seriele muis aansluiten? Windows 3.x geeft trouwens een foutmelding als je hem opstart zonder muis!

This footer is intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:02:
Het is inderdaad geen screenshot, maar een plaatje wat ik ergens gevonden heb. Ik ga zo de klant weer bellen om ALT+D te proberen. Trouwens, deze installatie van Windows 3.11 wordt gebruikt in combinatie met een lasermachine die de ovale gaten die je onderop lantaarnpalen ziet kan snijden. En die werkt dus alleen met 3.11 8)7
Onthouden: ALT + onderstreepte letter

Verder is als ik me niet vergis (het is natuurlijk eventjes geleden dat ik 3.11 systemen heb gebouwd :P ), dan is 3.11 nooit met standaard TCP-stack geleverd en moet je deze via een aparte driverdisk installeren.
ajhaverkamp schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:06:
Seriele muis aansluiten? Windows 3.x geeft trouwens een foutmelding als je hem opstart zonder muis!
Niet als je de driver niet geinstalleerd hebt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 25-08-2009 14:08 ]

• Real_MaRsMaN
Er kan helaas geen muis aangesloten worden. Het scherm vormt een geheel met de bedieningsconsole van de lasermachine. Er is domweg geen aansluiting voor....

De klant belt mij straks terug als hij weer bij de machine is. Dan zal ik jullie tips uitproberen. Het resultaat vinden jullie straks uiteraard ook weer hier terug.

• Noork
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:07:
[...]
Verder is als ik me niet vergis (het is natuurlijk eventjes geleden dat ik 3.11 systemen heb gebouwd :P ), dan is 3.11 nooit met standaard TCP-stack geleverd en moet je deze via een aparte driverdisk installeren.
De 'for workgroups'-versie kwam volgens mij wel met TCP/IP.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Noork schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

De 'for workgroups'-versie kwam volgens mij wel met TCP/IP.
Nee, die kwam met standaard netwerk spul, alleen geen TCP/IP. Voor TCP moest je third-party meuk draaien, totdat Microsoft deze zelf ging leveren een jaar voordat Windows 95 kwam :P

Wikipedia: Windows 3.1x
A Winsock package was required to support TCP/IP networking in Windows 3.x. Usually third-party packages were used, but in August 1994 Microsoft released an add-on package (codenamed Wolverine) that provided limited TCP/IP support in Windows for Workgroups 3.11. Wolverine was a 32-bit stack (accessible from 16-bit Windows application via WinSock thunks), which gave it superior performance to most of the third-party TCP/IP Windows stacks available.
How to Obtain Microsoft DLC and Microsoft TCP/IP
How to Obtain TCP/IP-32 3.11b for Windows for Workgroups

• Real_MaRsMaN
ALT+D en daarna ALT+S was de juiste manier. Alles staat goed ingesteld nu. :)

• Noork
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:24:
Nee, die kwam met standaard netwerk spul, alleen geen TCP/IP. Voor TCP moest je third-party meuk draaien, totdat Microsoft deze zelf ging leveren een jaar voordat Windows 95 kwam :P
Aha ja zo was het dus. Lang geleden dat ik met Win 3.11 heb gewerkt.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:10:
Er kan helaas geen muis aangesloten worden. Het scherm vormt een geheel met de bedieningsconsole van de lasermachine. Er is domweg geen aansluiting voor....
Lijkt me stug. Er zit waarschijnlijk gewoon een *86 PC in de kast, vast ook nog wel ergens een aansluiting voor een seriele poort. Op de één of andere manier zit er ergens een mobo in de kast verwerkt. Dat de seriele poort niet in de behuizing zit, is een ander verhaal.

==
hoi

• Real_MaRsMaN
Eusebius schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:20:
[...]

Lijkt me stug. Er zit waarschijnlijk gewoon een *86 PC in de kast, vast ook nog wel ergens een aansluiting voor een seriele poort. Op de één of andere manier zit er ergens een mobo in de kast verwerkt. Dat de seriele poort niet in de behuizing zit, is een ander verhaal.
Wat maakt het uit. Feit blijft dat het niet zonder meer mogelijk is om een muis aan te sluiten. Dat is ongeveer hetzelfde als de sigarettenaansteker in de auto van de buurman. Zolang als ik die auto niet in kan, krijg ik er mijn sigaret niet mee aangestoken...

[ Voor 22% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 25-08-2009 16:54 ]

Pagina: 1