Triple setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08
Ik heb thuis al een 22"" Iiyama
maar ik wil triple setup gaat, niet speciaal voor gamen maar omdat ik veel multi-task.

Is het handig voor games, werk van school/baan etc?

En ik wou 2x 18.5/19"" gaan en 1x 22""

zou dit passen? me 22" IIyama is in 't breedte groot, hoogte is hetzelfde

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Caneezy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:21:
Ik heb thuis al een 22"" Iiyama
maar ik wil triple setup gaat, niet speciaal voor gamen maar omdat ik veel multi-task.

Is het handig voor games, werk van school/baan etc?

En ik wou 2x 18.5/19"" gaan en 1x 22""

zou dit passen? me 22" IIyama is in 't breedte groot, hoogte is hetzelfde

Mvg,
waarom zou het niet passen dan...

imho kan je wel beter voor 2 grote schermen gaan, als 3 van die kleintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sorry maar wat hier aan kan je niet zelf beantwoorden?
Gaat het passen? Hangt enorm van je schermen af.
Is het handig multitasken? Hangt er vanaf of je overzicht kan bewaren en hoevaak je meerdere vensters open wilt hebben.
Is het handig voor games? Als ze meerdere monitoren op verschillende resoluties ondersteunen wel, echter geen een spel doet dat nog. Nee dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik heb zelf al een 22, wil daarbij 2x 19 inch toevoegen.
Daar met de 2 extra schermen film bij kijken of multi-tasken.

me 22 inch = 1650x1080 ofs
de 2x 19 inch is 1440 x 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet dan wel zorgen dat je 2 grafische kaarten heb om alle schermen van beeld te kunnen voorzien, je kunt namelijk maar 2 schermen per grafisch core aansturen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:56

SLeddert

SLeddert

Dat kan, maar het muist niet lekker als je van een monitor met 1080vertikaal naar een van 900vertikaal wil.
Je muis zal dan bovenin beeld blijven 'steken' als je op je grote scherm boven pixel 900 zit.

Verder werken games goed, maar alleen op je primairy monitor.

Persoonlijk zou ik gaan voor twee of drie gelijke schermen. Dan zit je niet met kleurverschil, etc.
Voordeel van twee schermen is dat je ze fijn op één videokaart met dual out kan aansluiten.
Imho is drie schermen overkill en je draait je te pleuris met je nek om alles te kunnen zien.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Echter heeft de TS een CF-opstelling, de Matrox TripleHead2Go Digital Edition lijkt me dan een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
óf een Matrox Triplehead2go gebruiken, alleen heb je dan volgens mij 3 identieke schermen nodig.

edit: spuit11

[ Voor 8% gewijzigd door Florinsz op 25-08-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
heb zelf 2x HD4850 met beide 2x uitgangen voor video, dus dat is helemaal geen probleem,
probleem is dat me bureau te klein is voor 3x 22"
daarom 2x 19 en 1x 22 perfect is, kleurverhouding maakt me niet zo uit,

maar ik zou op ze alle3 tegelijk 1 game afspelen, Crysis bv? of GRID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je op alle 3 de schermen tegelijk je game wilt hebben moet je aan die Matrox TH2G en dan met 3x breedbeeld de Digital, en je kunt dan CF enabelen en hoeft maar 1 beeldschermkabel naar je computer te doen.

pricewatch: Matrox TripleHead2Go Digital

[ Voor 49% gewijzigd door Wiethoofd op 25-08-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het past is allen afhankelijk van de grootte van je bureau ;)

Ik draai hier zelf met een 22" LG widescreen LCD en daarnaast staat een 21" 4:3 CRT die ik wel eens gebruik als ik bijvoorbeeld zit te internetten en MSN en winamp staan ook open. Of voor de windows verkenner oid. maar vaak genoeg staat ie ook gewoon uit.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe het je bevalt met een simpel (geleend?) 2e scherm er bij. De meeste videokaarten van tegenwoordig snappen dat wel en vanaf XP kun je de hele bende ook gewoon aansturen. Dan kun je eerst even proefdraaien voordat je een paar honderd euro uitgeeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
De geruchten gaan dat de grafische kaarten van de aankomende AMD/Ati serie 3 schermen kunnen aansturen. Moet je nog wel een maandje wachten ongeveer (en afwachten of het gerucht waar is).

Verder zou het het fijnst zijn als alle schermen evenveel pixels in de verticale richting hebben omdat alles dan netjes op elkaar aansluit. Ook hangt het maar net van het scherm af dat je kiest, of de fysieke afmetingen wel mooi op elkaar aansluiten (dat kun je opzoeken op de website van de fabrikant).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
300 euro gaat mij te ver, ik kan de schermen gewoon aansluiten op me 2e videokaart, moet geen enkel probleem zijn. ik zal test draaien met een 2e scherm vanavond, maar ik doe het al op stage en het bevalt me prima, vindt het geweldig.

ik denk toch maar 2x 19" en 1x 22 die ik al heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik denk dat je je heel snel gaat ergeren aan het feit dat de 19" niet dezelfde verticale hoogte hebben als je 22". Een tweede 22" halen zou dan een betere oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
ze hebben juist de verticale hoogte! heb ik net gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Caneezy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:24:
ze hebben juist de verticale hoogte! heb ik net gecheckt.
Qua afmetingen kunnen ze best de juiste verticale hoogte hebben, maar qua resolutie is dit gewoon onmogelijk.

Een 22" heeft 1050px verticaal
Een 19" 5:4 heeft 1024px verticaal
Een 19" 19:10 heeft 900px verticaal

Ik zie daar geen enkele waarde hetzelfde zijn bij de 22" en 19"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik heb een 17" naast mijn 22, ziet er leuk uit, de 17" die al 4 jaar oud is is zelfs mooier kwa kleur haha.

Anyway, ik heb hem op mijn 1e videokaart aangesloten, want bij me 2e kreeg ik opeens geen beeld op beide schermen :S echt raar.

hoe kan ik nu met me 2e scherm ook gamen ( GRID BV? )
instellingen of wta dan ook, kan iemand me daarbij helpen?

Ik heb ook dat ik taakbalk verleng naar me 2e scherm, en dat gebeurt niet, kan iemand dat uitleggen? (A)

Mvg,

[ Voor 13% gewijzigd door sacaji op 26-08-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aangezien je CrossFire draait zal een scherm aangesloten op je tweede kaart niet (zomaar) gaan werken.

Wil je op beide schermen je game hebben dan moet je voor 'Spanning' kiezen in je CCC of NCP. Dit raad ik wel af aangezien je auto of crosshair precies in het midden over beide resoluties komt te staan in jou geval dus links van het midden op je 22" (of rechts als je 17" aan de andere kant staat).

Taakbalk wordt automatisch verlengd met 'spanning' maar dan staat je klok op je rechterscherm en je startknop op je linker, een meer dan handig programma voor dual/multi-screen setups is Ultramon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
IK zal het even downloaden, aangezien ik nu alleen taakbalk om me rechter heb en thats it.
voor de rest werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Heb programma gedownload, zou ik hiermee dus op beiden schermen tegelijk kunnen gamen?

Ok heb nu taakbalk en heb de settings gedaan, maar nu zie ik wel voortgang als ik de game start, maar nog steeds krijg ik niet de game op beide schermen tegelijk.
terwijl ik de resolutie hetzelfde heb van beide schermen.

is er een instelling wat ik moet doen, iemand enig tips?

[ Voor 62% gewijzigd door sacaji op 26-08-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Caneezy schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:43:
Heb programma gedownload, zou ik hiermee dus op beiden schermen tegelijk kunnen gamen?

Ok heb nu taakbalk en heb de settings gedaan, maar nu zie ik wel voortgang als ik de game start, maar nog steeds krijg ik niet de game op beide schermen tegelijk.
terwijl ik de resolutie hetzelfde heb van beide schermen.

is er een instelling wat ik moet doen, iemand enig tips?
Zoals al eerder gezegd is: Spanning aanzetten in de drivers van je grafische kaart. Hiermee ziet een game maar 1 scherm met als resolutie: <monitor1>+<monitor2>+<monitor3>.

Verder zijn er niet heel veel spellen die (zonder spanning) werken op meerdere monitoren (Supreme Commander daarentegen dan weer wel).

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hoe moet ik dat doen, sorry ik ben niet zo geinformeerd op de gebied van multi/dual monitors.
Hoe zet ik spanning op me drivers of Videocards?

ZELF HEB ik 2x een HD4850 en gebruik ik CCC, en het is in engels.
zou iemand me AUB kunnen uitleggen :$

[ Voor 27% gewijzigd door sacaji op 26-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SLeddert schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:46:
Dat kan, maar het muist niet lekker als je van een monitor met 1080vertikaal naar een van 900vertikaal wil.
Je muis zal dan bovenin beeld blijven 'steken' als je op je grote scherm boven pixel 900 zit.
Ach, dat valt in de praktijk reuze mee. Ik werk al jaren met twee schermen samen in een L-vorm (linker vertikaal, rechter horizontaal) en mijn muis doet prima wat ik van 'm verwacht. Dat dus ondanks het grote "gat" rechtsonder doordat het linker scherm 1600 pixels hoog is en het rechter 1200.

Thuis zijn dat twee gelijke monitoren, dus qua resolutie loopt het mooi door. Op het werk zijn het op dat punt twee heel verschillende. Voor de muis ervaar ik ook dat niet als probleem. Wel ziet een venster over twee schermen er vreemd uit. Het lijkt me dan ook niet lekker gamen met één venster over meerdere schermen wanneer de pixels-per-inch vertikaal niet mooi overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Het gaat me er alleen om dat ik het wil testen, de schermen zijn eigenlijk voor werk gebruik, zodat ik niet alles volgepropt op 1 scherm heb. ik ga zo me 3e scherm aansluiten om me 2e videokaart.
daarom wil ik ze alle 3 even gebruiken om te testen tijdens game.

Dus hoe moet ik spanning zetten op me drivers/videokaart, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Caneezy schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:21:
Dus hoe moet ik spanning zetten op me drivers/videokaart, iemand enig idee?
Het is "Desktop spanning", en dit stel je in de drivers in, in jou geval CCC.
offtopic:
Als je spanning op je videokaarten zet heb je kans dat de mysterieuze blauwe rook ontsnapt en dan heb je weinig beeld meer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ok, dus ik heb een risico als ik spanning op me drivers zet? dan gaan me videokaarten stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Caneezy schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:40:
Ok, dus ik heb een risico als ik spanning op me drivers zet? dan gaan me videokaarten stuk?
Lezen is schijnbaar een kunst :X

Je hebt Spanning (gemeten in Volt) wat ik in het offtopic stukje heb staan en je fysiek op je kaart moet zetten en je hebt 'Desktop Spanning', een instelling in je drivers.

Je moet dus Desktop Spanning inschakelen in je drivers, waar dit in CCC staat kan ik je niet vertellen omdat ik hier alleen maar Nvidia-kaarten in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ah, nvm...

[ Voor 92% gewijzigd door Stefanovic45 op 26-08-2009 15:54 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 20:55
desktop spanning heeft niets te maken met de spanning die uit een stopcontact komt hoor. Spanning van een desktop is gewoon "uitrekken voor de resolutie van beide schermen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ok, dan k jullie. ik zal het even uitzoeken!
Pagina: 1