Windows Mobile webbrowser heeft geen scrollbars (VS 2008)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Sinds kort zit ik in Visual Studio 2008 in mijn vrije tijd een Windows Mobile applicatie in elkaar te sleutelen die P2000 berichten kan weergegeven op een Windows Mobile telefoon (http://www.weidema.eu/page/p2000/nl/). Deze berichten worden gelezen uit feeds van onder andere alarmeringen.nl. Ik wil echter de weergave van de meldingen wat oppoetsen, momenteel worden ze weergeven in een standaard textbox zonder enige opmaak, beetje kaal en saai dus.

Mijn idee was om hier de zgn webbrowser voor te gebruiken, aangezien ik dan met een beetje CSS een en ander kan fatsoeneren. Ik loop echter tegen het probleem aan dat de webbrowser zoals die in Visual Studio 2008 zit geen scrollbars kan weergeven, of ik kan ze gewoon niet vinden :).

Ik heb daarom 2 vragen:
- zitten er echt geen scrollbars in de Windows Mobile variant van de webbrowser, en als ze er wel in zitten, hoe krijg ik ze dan enabled?

- wat zijn andere mogelijkheden om tekst opgemaakt te krijgen, vergelijkbaar met html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je tegenwoordig niets iets WPF-achtigs gebruiken op Windows Mobile? Ik heb het nog nooit geprobeerd en weet dus ook niet of het kan maar daarmee kan je wel leuke dingen doen qua effecten en opmaak.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Voor zover ik weet, wat ik heb gelezen, is dat nog niet mogelijk voor Windows Mobile. Zelfs niet in .Net 3.5. Zelf had ik dat ook al gehoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Plaats die browser in een panel? En stel die panel in dat ie op het juiste moment scrollbars laat zien?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Snake schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:43:
Plaats die browser in een panel? En stel die panel in dat ie op het juiste moment scrollbars laat zien?
Bedankt voor je bericht. Echter het lijkt niet de oplossing voor mijn probleem. Ik test de applicatie op mijn telefoon met Windows Mobile 6.5. Zou het kunnen zitten in de versie van Internet Explorer op mijn telefoon, want het valt me nu op dat de scrollbars wel worden weergeven in de WM5.0 Emulator. Vreemd...

Hier wordt er ook over gesproken, lijkt dus 'probleem' in Windows Mobile 6.5:
you are correct, but trying this registry stuff is a waste of time.
its better to let Microsoft know about the issues with C# browser component in WM 6.5 (beside the poor functionality, the only way to scroll is with arrows - no scroll bar nor touch scroll)

hope they will solve it in the wm6.5 to come.

[ Voor 33% gewijzigd door SierdW op 25-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het een probleem is in het .Net 3.5 framework voor Windows Mobile. Microsoft is er ook achtergekomen en heeft het probleem gedocumenteerd. Voor diegenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, hier kan de hotfix worden aangevraagd.
Pagina: 1