Toon posts:

NL nieuwsgroepen in China

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen half jaar heb ik nog vrolijk de Eweka nieuwsgroepen kunnen gebruiken vanuit Australie, maar zojuist aangekomen in China ben ik tegen een muur aangelopen. Niet alleen is Facebook en Youtube geblokkeerd hier in China, maar de nieuwsserver van Eweka kan ook niet bereikt worden. Zullen er andere nieuwsservers zijn die via andere wegen wel bereikt kunnen worden in NL vanuit China?

Websites als facebook en youtube zullen bij de Chinese providers zelf in de bloklijst staan, maar iets als nieuwsservers....? hoe gaat dit in zijn werking...?

Aangezien naar mijn mening dit topic invloed heeft op het wereldwijde netwerk, plaats ik 'm in catagorie netwerken :-)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wordt de poort niet gewoon geblokkeerd?

This footer is intentionally left blank

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat doen die Chinezen als je de beveiliging probeert te omzeilen? Daar zou ik me eerst eens in verdiepen voor ze aanbellen ;)

Via een VPN naar een machine buiten China die niet geblokkeerd is zal je er wel bij kunnen komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
port 119 - De computer heeft toegang tot internet dus die is dan open toch...?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het kan ook een paar dagen duren. Toen wij op vakantie waren konden we ons blog de eerste dagen niet / nauwelijks bereiken. Na een paardagen was er 'ineens' geen probleem meer....

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eweka is niet overal even goed bereikbaar, ze garanderen alleen:
Deze dienst is te gebruiken vanaf nagenoeg elke Nederlandse en Belgische Internet Provider met uitzondering van:
Wereldwijd: AOL/Compuserve, UUNet/Verizon, Betuwenet
Belgie: Euphonynet, Mobistar

[ Voor 74% gewijzigd door Wolly op 25-08-2009 11:42 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:39:
Niet perse, internet is poort 80 ;)
Marzman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:38:
Wat doen die Chinezen als je de beveiliging probeert te omzeilen? Daar zou ik me eerst eens in verdiepen voor ze aanbellen ;)
Lijkt mij een wijs advies.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 11:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ssl of ipv6 geen optie om mee te connecten?
Wat is en hoe werkt SSL?
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Elke klant kan gebruik maken van SSL, mits de gebruikte usenet client ook SSL ondersteund, voorbeelden hiervan zijn:
Newsleecher, Grabit, Newsbin Pro, Sabnzbd en Hellanzb. Iedereen kan met zijn huidige login gegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', poort 563.

Voordelen SSL: SSL kan de downloadsnelheid verhogen als uw internet provider het usenet verkeer knijpt. Verder zorgt SSL voor een stukje meer veiligheid. Alles wat u download is versleuteld, niemand kan zien wat er tussen uw internet verbinding en de newsservers van Eweka gebeurd.

Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.

[ Voor 92% gewijzigd door arjants op 25-08-2009 11:44 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]Eweka heeft niet overal toegang
[quote]

30.000 kilometer verderop werkte het uitstekend!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-01 14:05
anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:40:
[...]
Niet perse, internet is poort 80 ;)
Http = poort 80
internet is niet alleen poort 80 8)7

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jessez schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Http = poort 80
internet is niet alleen poort 80 8)7
Tuurlijk niet, maar ik ga ervanuit dat hij http bedoelde met 'internet' :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 11:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:44:
[/quote]Eweka heeft niet overal toegang
[quote]

30.000 kilometer verderop werkte het uitstekend!
Wat wil je daarmee zeggen? Eweka gebruikt alleen lijntjes naar NL en Belgische providers (goedkoper) en is daardoor niet altijd te bereiken door buitenlandse providers.
Q: Kan ik Eweka Usenet ook gebruiken in het buitenland?
A: Dit verschilt sterk per provider. Wij bieden in principe onze diensten aan binnen de Benelux, daarbuiten geven wij geen garanties of de service werkt.
http://service.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=4017
Ze moeten ergens op besparen om het goedkoop te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
ipv6 is een wijziging in de netwerksettings in de router oid? want ik zit op moment op de verbinding van een hostel. En idd ik gebruik grabit om te connecten.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
XS4ALL newsserver en GigaNews (US en NL) doen het hier in shanghai prima... Volgens my worden nieuws groepen niet geblockt.

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:51:
XS4ALL newsserver en GigaNews (US en NL) doen het hier in shanghai prima... Volgens my worden nieuws groepen niet geblockt.
Mooi, dat wilde ik horen - Vermoed dat het simpelweg per provider verschilt of het wel of niet kan connecten en of het verbinding heeft met NL. Ik zal het over een paar dagen op andere lokatie nog is proberen.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Maar eweka heb ik even getest, lijkt er op dat eweka alleen peering in de BeNeLUx doet, doet om hun kosten voor internationaal verkeer laag te hoeden.

Ik kan Eweka ook niet vanuit China benaderen, Geen peering route als ik een traceroute doe...

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:51

Xelation

Bendable Poseable

Hmm jammer, zit nu ook in Shanhai maar het wil helaas niet lukken.

Mocht iemand nog een manier weten, dan hoor ik het graag, thnx.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Gewoon de SSL-reader starten, allereerst hebben ze er dan niets aan je te monitoren en ten tweede moet je volgens mij IPv6 hebben ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Email eens naar usenet@eweka.nl en wellicht kunnen ze je helpen..
Zal lastig zijn China gezien er ook een grote firewall van de regering actief is maar misschien hebben ze een trucje wat werkt..

Verwijderd

Je kan een commerciële VPN provider nemen. Bijvoorbeeld http://strongvpn.com/

Zij hebben inbelpunten in Amsterdam, HongKong etc.... Encryptie van 128 bits (standaard VPN) tot 2048 bits (OpenVPN).

Goede ondersteuning.

Werkt heel goed, omdat de Chinezen dan helemaal niets zien wat je doet. Voordeel: Je krijgt een Nederlandse IP, dan zal Eweka geen probleem mee hebben.

Een andere voordeel: op veel routers kan je DD-WRT software laden, en de router de VPN laten connecten. Dan zitten AL je clients (ook wireless) achter de VPN. Dit kan alleen met "standaard" VPN. Niet met OpenVPN.

Als je dat hebt ingesteld, is AL het internet open. Inclusief Facebook, YouTube, BBC, Amnesty etc... Ook heb jij dubbele beveiliging als je bv. naar de website surft van je bank.
Pagina: 1